ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

از چاقی نفسم بالا نمی‌اومد

کان نقوی نیا هستم. پزشک متخصص داخلی‌ام و توی اردبیل زندگی‌ می‌کنم، متاهلم و یک فرزند پسر هم دارم.

قدم 179 هست. قبلا وزنم 115 کیلو بود ولی الان با رژیم دکتر کرمانی به 84 کیلو رسیدم.

من رژیم رو از آذرماه 1400 شروع کردم و طی 9 ماه، 31 کیلو وزن کم کردم. الان یک سال گذشته و من دو ماهه در حال تثبیت وزن هستم و وزنم تغییر نکرده.

ما توی خانواده‌مون زمینه‌ی چاقی داشتیم و من از سن نوجوانی درگیر اضافه وزن بودم. چاقیم به خاطر پرخوری و ریزه‌خواری بود. شاید توی وعده‌های اصلیم هم خیلی غذا نمی‌خوردم، اما همین ریزه‌خواری باعث چاقی و اضافه وزن در من شده بود.

به خاطر چاقی رفلاکس معده داشتم و توی دارو خوردن هم دچار مشکل شده بودم. سردردهای مزمن داشتم که بعد از رژیم و کاهش وزن برطرف شد.

تحرک، زود خسته‌م می‌کرد و توی بیمارستان که کمی بالا و پایین می‌رفتم، نفسم تنگ می‌شد و قبل از اینکه برسم بالای سر بیمار، باید چند دقیقه می‌ایستادم و استراحت می‌کردم تا نفسم بالا بیاد.

کبد چرب گرید 2 هم داشتم که بعد از رژیم درمان شد.

اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

قبل از این هم تلاش کرده بودم وزنم رو پایین بیارم ولی رژیم‌هایی که می‌گرفتم اصولی و علمی نبود و نتیجه‌ای هم نداشت یا اینکه زود برمی‌گشت.

همین تلاش‌های ناموفق، آدم رو دلزده و خسته می‌کنه. اما رژیم دکتر کرمانی نهایتا یک ماه اولش سخته. یه مدت که می‌گذره بهش عادت می‌کنی و دیگه اصلا حس نمی‌کنی رژیم داری. مقدار و اندازه و مدل غذا خوردن برات عادی و نرمال می‌شه.

دکتر کرمانی توی عرصه‌ی تغذیه و رژیم خیلی معتبر و خوش‌نام هستن و من از خیلی قبل با رژیمشون آشنایی داشتم اما اراده به شروع رژیم نمی‌کردم، برداشتن قدم اول سخت‌تره.

وقت نمی‌کردم ورزش کنم اما شغلم طوریه که فعالیتم در طول روز زیاده و همش سرپام یا مدام در رفت و آمدم.

اپلیکیشن به اندام دکتر کرمانی، کار رو برام راحت کرده بود و توی مسافرت و مهمونی به راحتی غذاها رو جایگزین می‌کردم و به مقداری که توی برنامه برام می‌آورد می‌خوردم. گزینه‌ی جا به جایی غذاها خیلی خوب و کاربردی بود.

عملکرد پشتیبانی هم خیلی خوب بود. من چند بار باهاشون حرف زدم خیلی باحوصله جواب می‌دادن و راهنماییم می‌کردن.

اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

مشکل وسوسه و ولع زیادی برای خوردن نداشتم و واقعا مقداری که توی رژیم تعیین شده بود کفایت می‌کرد. اصلا وسوسه نمی‌شدم که بیشتر بخورم. شش ماه اول رژیمم حتی یک مورد هم از رژیمم تخطی نکردم و دقیق و مو به مو اجراش کردم طوری که اطرافیان و خانواده‌م براشون عجیب بود که اینطور دارم رعایت می‌کنم و اصلا زیاده روی نمی‌کنم و به رژیمم پای‌بندم.

برای لاغری و کاهش وزن، همسرم و به خصوص پسرم بهم انرژی و انگیزه می‌دادن.

بعد از شروع رژیم تغییرات برام محسوس بود و خیلی خوب وزن کم می‌کردم. همینم باعث شد که رژیم رو سفت و سخت ادامه بدم. اوایل شروع رژیم، سه کیلو در ماه وزن کم می‌کردم و این کاهش وزن همینطور ادامه داشت و حالا هم که وزنم ثابت شده و بالا نرفته.

این رژیم بسیار کامل و بی ضرره، هم لاغر می‌کنه و هم به سلامتی آسیب نمی‌زنه. من خودم به خاطر حوزه‌ی تخصصیم برام سالم بودن و اصولی و علمی بودن رژیم بسیار اهمیت داشت.

رژیم دکتر کرمانی واقعا رژیم خوب و کاملیه و تمام نیازهای بدن بر اساس هرم غذایی توش در نظر گرفته شده و مشخصه که روی این برنامه کار شده و مبنای علمی داره.

ریشه‌ی همه‌ی مشکلات و بیماری‌ها در چاقی و اضافه وزنه. اگر بیمار وزنش رو کم کنه، ممکنه تا پنجاه درصد از مقدار داروهاش کم بشه. کاهش وزن توی کنترل و بهبود دیابت، بیماری‌های مربوط به متابولیسم و فشار خون خیلی موثره.

اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
اشکان نقوی نیا رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

متاسفانه خیلی از افراد که اضافه وزن دارن برای لاغری می‌رن سراغ داروهای عجیب و غریبی که توی فضای مجازی و تبلیغات زرد معرفی می‌شه. این داروها خیلی مضرن و کبد و کلیه رو نابود می‌کنن.

خیلی از مراجعین من درگیر این مشکلات هستن و همیشه بهشون توصیه می‌کنم که برای لاغری فقط رژیم بگیرن و دنبال راه‌های دیگه نباشن.

خط مقدم درمان چاقی، درست غذا خوردن و رژیم گرفتنه. مشکل اضافه وزن رو با دارو و دمنوش نمی‌شه از بین برد.

تلاش‌ها و خدمات دکتر کرمانی توی این زمینه خیلی باارزشه و معلومه زحمت زیادی کشیدن تا این علم رو در اختیار مردم بگذارن. بهشون خداقوت می‌گم و برای مجموعه‌ی خوبشون آرزوی موفقیت دارم.

توصیه‌م به کسانی که هنوز موفق به کاهش وزن نشدن اینه که:

1- همت و اراده کردن برای کاهش وزن خیلی مهمه.

2- برای سلامتی ارزش قائل باشن و برای سلامتیشون رژیم بگیرن.

3- برنامه‌ی رژیمشون رو دقیق رعایت کنن تا بهتر نتیجه ببینن.

کاهش وزنرژیم دکتر کرمانیرژیم کاهش وزنلاغریکاهش وزن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید