ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

رژیم خلاقانه‌ی دکتر کرمانی من رو نجات داد

محمود مرادپور هستم. 28 سال دارم و متاهلم. ساکن کرج هستم و قدم 187 سانتی‌متره. وزن اولیه‌م 128 کیلو بود. طی یک دوره‌ی سه ماهه با رژیم دکتر کرمانی 28 کیلو وزن کم کردم و الان به وزن 100 کیلو رسیدم.

سایز لباسم قبلا 4 ایکس بود، اما الان پیراهن ایکس لارج می‌پوشم.

از چاقی خسته شده بودم. انواع مریضی‌ها داشت سراغم می‌اومد؛ از فشار خون تا چربی خون و قندم که لب مرز بود. اضافه وزن شدیدی داشتم که توان کنترلش رو در خودم نمی‌دیدم.

علت چاقیم پرخوری و عادت‌های غلط بود. مثلا صبحانه ده تا تخم مرغ می‌خوردم. ولی این چاقی امونم رو بریده بود و اعتماد به نفسم رو نابود کرده بود.

لباسی که دلم می‌خواست رو پیدا نمی‌کردم. طوری که دیگه از یه جایی به بعد اصلا نمی‌رفتم خرید و از بقیه می‌خواستم برن خرید و برام لباس بگیرن.

محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

قبلا هم چندباری تصمیم گرفتم لاغر بشم، اما همش خودسرانه بود و اصولی نداشت. رژیمم من‌درآوردی بود و فقط به خودم سخت می‌گرفتم و فشار می‌آوردم و یه کم وزن کم می‌کردم ولی دوباره اضافه وزنم برمی‌گشت. به خاطر اینکه عادت‌های غذاییم اصلاح نمی‌شد و روال سابقم رو دوباره از سر می‌گرفتم.

زمینه‌ی اضافه وزن توی خانواده‌‌ی ما هست. مادرم هم از رکوردداران قدیمی دکتر کرمانی بودن و سال‌ها پیش با رژیم دکتر کرمانی 35 کیلو وزن کم کردن. اون موقع مادرم به خاطر کاهش وزن از دکتر کرمانی یه ربع سکه هم جایزه گرفتن.

این شد که دکتر کرمانی و رژیمشون توی خاطر من مونده بود و وقتی نوبت رژیم گرفتن خودم شد، اولین گزینه‌م ایشون بود.

همسرم هم توی این مسیر پا به پای من همراهم بود و تشویقم کرد. توی رژیم و کاهش وزن، اول از همه اراده مهمه و بعدشم نوع برنامه و رژیم خوب شرطه.

رژیم دکتر کرمانی خیلی اصولی و منطقیه.

کار با اپلیکیشنش هم خیلی خوب و راحت بود و غذاها رو توش جا به جا می‌کردم. اینطوری هر غذایی که داشتیم همون رو توی برنامه وارد می‌کردم و به اندازه‌ می‌خوردم.

رژیم به تنهایی هم برای من کارساز بود و لاغرم می‌کرد، اما ورزش هم می‌کردم و تمرینات هوازی انجام می‌دادم. اینطوری رژیم سریع‌تر جواب می‌داد و روحیه‌م هم بهتر می‌شد.

محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توی مهمونیا هم کارم راحت بود و با اپلیکیشن غذام رو معادل‌سازی می‌کردم. اطرافیان هم وقتی می‌دیدن من توی رژیمم و دارم وزن کم می‌کنم و باهاش حالم خوبه، ازم حمایت می‌کردن و تعارف و اصرار زیادی نمی‌کردن.

مشکل خاصی توی رژیم نداشتم و فقط یه مدتی ریزش مو گرفتم که کارشناس‌ها تماس گرفتن و راهنماییم کردن که باید مولتی ویتامین مصرف کنم.

عملکرد پشتیبانی خوب بود و پیگیر بودن، البته گاهی هم تاخیر داشتن ولی در مجموع من راضی بودم.

وسوسه هم طبیعیه و گاهی سراغ آدم میاد اما هر بار می‌خواستم رژیمم رو بشکنم عکس‌های قبل از رژیمم رو نگاه می‌کردم و از شکستن رژیم پشیمون می‌شدم.

من از اینکه می‌رفتم لباس بخرم و بهم می‌گفتن سایز شما رو نداریم! خیلی اذیت می‌شدم. الان واقعا لذت می‌برم و اصلا نمی‌خوام به شرایط گذشته برگردم.

رژیم دکتر کرمانی خیلی معقول و اصولیه. وعده‌ها و میان‌وعده‌ها توی این رژیم زیاده و مقدار کم ولی به دفعات بیشتر می‌خوری، اینطوری بهت فشار نمیاد و کمتر اذیت می‌شی و راحت وزنت رو کم می‌کنی.

بالاخره لاغر شدن کار راحتی نیست و شروع رژیم یه سختی‌هایی داره اما بعد از اینکه چهل روز از رژیمم گذشت، دیگه به مقدار و حجم غذاها عادت کردم و راحت می‌خوابیدم.

وقتی وزنم 130 کیلو بود، موقع خواب احساس خفگی داشتم و راحت نمی‌خوابیدم اما بعد از کاهش وزنم، این حالت از بین رفت و راحت می‌خوابیدم.

لاغر شدن من باعث ایجاد انگیزه توی اطرافیانم هم شد. یکی از فامیل‌هامون با من تماس گرفت و در مورد رژیم ازم پرسید. منم رژیم دکتر کرمانی رو بهشون معرفی کردم و الان رژیم گرفته و داره وزن کم می‌کنه.

این رژیم بیشتر از اینکه روی وزنتون تاثیر بگذاره، ذهنیتتون رو تغییر می‌ده. من از لحاظ روحی و ذهنی دیگه نمی‌تونم به شرایط گذشته برگردم و همین باعث می‌شه همه تلاشم رو بکنم که همین مسیر رو ادامه بدم.

ذهن خلاق دکتر کرمانی سبک زندگی من رو عوض کرد، راه سلامتی رو برای من روشن کرد و از چاقی نجاتم داد. خیلی دلم می‌خواد ایشون رو از نزدیک ببینم، واقعا دوستشون دارم. ای کاش مثل گذشته ایشون برنامه و دورهمی با رکورددارانشون برگزار کنن.

من همیشه براشون دعا می‌کنم، به نظرم ایشون خیلی انسان بزرگی هستن. ای کاش توی کشورمون چند تا آدم مثل ایشون داشتیم تا پیشرفت کنیم. قلب ایشون خیلی بزرگه و دل پاکی دارن که انقدر دغدغه‌ی سلامتی مردم رو دارن. خدا حفظشون کنه.

محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
محمود مرادپور رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توصیه‌م برای کسانی که هنوز موفق به کاهش وزن نشدن اینه که:

1- اراده مهم‌ترین قدمه. وقتی کسی هنوز اراده نکرده و به این باور نرسیده معلومه قلبا و عمیقا احساس نیاز به لاغری نکرده.

2- از خودمون غافل نشیم و روی قدرت اراده‌مون حساب کنیم.

3- به نظر من اگر کسی هنوز موفق نشده وزن کم کنه، احتمالا از شرایط فعلیش لذت می‌بره وگرنه با اراده و یه برنامه‌ی خوب همه می‌تونن لاغر بشن.

دکتر کرمانیکاهش وزنرژیمرکورددار کاهش وزنلاغری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید