ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

با رژیم دکتر کرمانی گرسنگی نمی‌کشی ولی لاغر می‌شی

من حدیثه امیربیگی‌ام و 33 سالمه. متاهلم و یک دختر دارم. وزن من 82 کیلو بود و با رژیم دکتر کرمانی به وزن 63 کیلو رسیدم. این 19 کیلو رو طی هشت ماه کم کردم.

اینکه چرا چاق شدم خب علتش سبک غلط زندگی و عادت‌های بدم بود. پرخوری و ریزه‌خواری داشتم و حتی وقتی سیر بودم به خوردن ادامه می‌دادم.

اینکه هر وقت گرسنه‌م می‌شد حتما باید یه چیزی می‌خوردم یه عادت غلطی بود که با اصلاح سبک زندگی ترکش کردم.

اضافه وزن به پاهام خیلی فشار می‌آورد و به خصوص درد پاشنه‌ی پا اذیتم می‌کرد. صبح که از خواب پامی‌شدم نمی‌تونستم تا چند دقیقه راه برم و کمی می‌نشستم یا چهار دست و پا می‌رفتم تا پاهام آروم بشه و بتونم راه برم.

چندبار دکتر رفتم و نظرات مختلفی شنیدم. ولی می‌دونستم که مشکل اصلی من چاقی و اضافه وزنه.

قبل از اینکه رژیم دکتر کرمانی رو بگیرم یه رژیم گیاه‌خواری سی و پنج روزه گرفتم و چند کیلو باهاش کم کردم اما خیلی زود دچار استپ وزنی شدم و دیگه عدد روی ترازو تکون نخورد! نه پایین می‌‌رفت نه بالا!

حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

این رژیم خیلی بهم آسیب زد. عملا خام‌خواری بود و تقریبا همه‌ی غذاها توش ممنوع بود. روشش اینطوری بود که یک هفته فقط سیب می‌خوردم، هفته‌ی بعد یه سری سبزیجات و میوه‌های دیگه اضافه می‌شد و خلاصه هیچ پروتئینی به بدنم نمی‌رسید.

اینکه همه چیز ممنوع بود جسمی و روحی داشت بهم آسیب می‌زد. فکر کنید بوی غذا توی خونه می‌پیچه اما تو ازش محرومی و نمی‌تونی حتی یک قاشق ازش بخوری!

خیلی تحمل نکردم و تصمیم گرفتم رژیمم رو عوض کنم. همون موقع دخترعموم دکتر کرمانی و رژیم خوبشون رو بهم معرفی کرد و گفت برای حل مشکل استپ وزنی حتما برو پیش دکتر کرمانی!

اینطوری شد که رژیم دکتر کرمانی رو شروع کردم و از همون هفته‌ی اول از استپ وزنی دراومدم و کاهش وزنم دوباره به جریان افتاد.

به غیر از بحث سلامتی، خوش‌اندامی هم یکی از دغدغه‌ها و انگیزه‌های من برای لاغری بود. وقتی لاغر شدم و وزنم پایین اومد خیلی از مشکلاتم برطرف شد. سبک تغذیه‌ی خودم و حتی خانواده‌م کلا عوض شد.

من هنوز هم برای غذا و میان‌وعده از ترازو استفاده می‌کنم و نونی غیر از سنگک و روغنی غیر از روغن کنجد مصرف نمی‌کنم. با اینکه توی تثبیت وزنم اما عادت‌های درست غذایی رو برای خودم اصل قرار دادم چون نمی‌خوام اضافه وزنم برگرده.

من بعد از لاغری انقدر تغییر کردم که هر وقت باشگاه می‌رم ازم می‌پرسن چیکار کردی و چی استفاده می‌کنی؟ منم براشون توضیح می‌دم که فقط رژیم دکتر کرمانی رو گرفتم و غیر از رژیم و ورزش، کار دیگه‌ای برای کاهش وزنم نکردم.

قبل از رژیم دکتر کرمانی، به غیر از اون رژیم گیاه‌خواری، چندتا رژیم اینترنتی که اتفاقا معروف هم هستند رو امتحان کردم. ولی ممنوعیت‌های این رژیم‌ها هم اذیتم می‌کرد و نمی‌تونستم باهاشون کنار بیام.

خوبیِ رژیم دکتر کرمانی همینه که توی غذا خوردن و انتخاب محدودت نمی‌کنه و دستت رو باز می‌گذاره و می‌تونی سر سفره‌ی همیشگیت بشینی و لاغر بشی. تنوع رژیم دکتر کرمانی از پیتزا تا کله‌پاچه‌س.

نوع رژیم من پرپروتئین بود. هفت وعده‌ی غذایی و میان‌وعده داشتم و همین تعداد زیاد وعده و میان‌وعده باعث می‌شد هر موقعی از روز چیزی برای خوردن داشته باشم و به حرص و ولع نیفتم و ریزه‌خواری هم نکنم.

حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

غذاهای پرپروتئین مثل مرغ و ماهی با نون در کنار غذاهای آزاد مثل کدو و بادمجان خیلی سیر کننده‌ن. من عادت کردم مرغ و ماهی رو گریل می‌کنم که خیلی خاصیتش بیشتره و اینطوری بی ضرره.

با این غذاها راحت سیر می‌شی و توی وعده‌ت به همون پنج قاشق برنج اکتفا می‌کنی و مثلا ده قاشق برنج نمی‌خوری! با رژیم دکتر کرمانی گرسنگی نمی‌کشی و لاغر می‌شی.

توی مسافرت‌‎ها و مهمونی‌ها هم مشکلی نداشتم با رژیم و راحت رعایت می‌کردم. همه جا ترازوم رو با خودم می‌بردم و مثل آویزی به گردنم همراهم بود. بدون ترازوم انگار یه چیزی کم بود و عصای دستم رو گم کرده بودم.

توی رژیم گرفتن دغدغه‌ی اصلی ما ایرانی‌ها تعارف و رودروایسی‌های مرسومیه که درگیرشیم. می‌ریم مهمونی، هی تعارف می‌کنن که بخورید! بکِشید! چرا تعارف می‌کنید...

همین تعارف‌ها ما رو چاق و بیچاره کرده! اینه که وقتی رژیم می‌گیری این تبدیل به یک چالش می‌شه که چطوری هم برم مهمونی هم همونطوری که درسته، طبق رژیمم غذا بخورم و میزبان هم ناراحت نشه!

انگار نخوردن حمل بر بی‌احترامی می‌شه و میزبان اذیت می‌شه. البته که خوردن و لذت بردن از غذایی که تهیه کردن و براش زحمت کشیدن یک جور قدردانیه و طبیعیه و همه دوست دارند حاصل زحمتشون دیده بشه و نتیجه داشته باشه.

همه هم می‎‌خورن و لذت میبرن، اما اگر یک نفر کم بخوره به علت رژیم یا بیماری یا سلیقه، میزبان نباید بهش بربخوره!

باید این حس رو تقویت کنیم که کم خوردن یکی به معنی این نیست که غذامون رو دوست نداره یا می‌خواد به ما بی‌احترامی بکنه.

خلاصه که اول نظر و خواست خودمون باید برامون مهم باشه نه خوشایند و میل دیگران! اینطوری قطعا توی تصمیماتمون، حالا می‌خواد رژیم باشه یا هر راه دیگه‌ای موفق‌تریم.

ورزش در کنار رژیم خیلی توی کاهش وزنم تاثیر مثبتی داشت. با ورزش پوستم دچار شلی و افتادگی نشد و نه ترک پوستی گرفتم نه بدنم دچار سلولیت شد.

هرکسی من رو می‌بینه باورش نمی‌شه که قبلا سایزم 46 بوده چون الان پنج سایز کم کردم و سایز 36 یا 38 می‌پوشم.

باید عکس قبل و بعدم رو نشون بدم تا ببینند قبلا چقدر چاق بودم و چه سایزی داشتم. برای رژیم گرفتن نگران صورتم بودم که نکنه خراب بشه یا بریزه.

قبلا صورتم دورش پر بود اما خیلی خوب لاغر شده صورتم و زاویه‌دار شده طوری که نیازی به عمل زیبایی هم ندارم.

من الان در حال تثبیت وزنم و قاعدتا حجم غذاهای برنامه‌ی تثبیتم بیشتر از دوره‌ی رژیممه. به پشتیبانم گفتم این مقدار برام زیاده و نمی‌تونم انقدر بخورم! پشتیبان هم توصیه کرد که مقدار غذام رو کم کم اضافه کنم تا به اندازه‌ای که برام تعیین شده برسم چون معده‌م کوچیک شده و ظرفیت غذای زیاد رو نداره!

مثلا الان توی برنامه‌م زده دو کف دست نان! ولی من با همون یک کف دست سیر میشم و یکیش اضافه میاد. مقدار نونم از 60 گرم شده 90 گرم که برای من زیاده این 30 گرمی که اضافه شده و برای همین کم کم دارم نونم رو بیشتر می‌کنم.

مشکل خاصی توی طول رژیم برام پیش نیومد. فقط یه مدتی ریزش مو گرفتم که اونم با مصرف زینک برطرف شد. قبلا شنیده بودم مصرف زینک باعث چاقی می‌شه، اما الان طبق تجربه فهمیدم این یه باور غلطه و من با مصرف زینک توی رژیم، مثل سابق وزن کم کردم.

پشتیبانی رژیم دکتر کرمانی خیلی خوب و عالی بود. من این رژیم رو به همه معرفی می‌کنم. یکی از چیزهایی که دیگران در مورد رژیمشون می‌پرسن همینه که چون آنلاینه پس کی پاسخگوئه و چطور می‌تونیم مشکلاتمون رو در میون بگذاریم و بر طرف کنیم.

حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حدیثه امیربیگی‌ رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

براشون توضیح می‌دم که پشتیبانی رژیم دکتر کرمانی خیلی قوی و خوبه و هر ساعت از روز می‌تونید ارتباط بگیرید. مثلا من گاهی در مورد وزن و مقدار غذاها سوال داشتم حتی شده بود در حد یک پیام کوچک یا ویس کوتاه جواب می‌دادن و راهنمایی می‌کردن.

توی دوران رژیم همسرم و مادرم خیلی حمایتم کردن و بهم انگیزه دادن. البته خب کسانی هم بودن که من رو می‌ترسوندن و انرژی منفی می‌دادن که مثلا پوستت خراب می‌شه یا زشت می‌شه صورتت و از این حرف‌ها.

اما حالا همون افراد از تغییراتم کلی شگفت‌زده شدن و تشویقم کردن. من این رو مدیون رژیم خوب دکتر کرمانی در کنار ورزش هستم.

وقتی رژیمم رو شروع کردم بدنسازی رو به صورت مقدماتی استارت زدم. اما حالا دارم مراحل حرفه‌ای بدنسازی رو می‌گذرونم و به صورت حرفه‌ای و سنگین این ورزش رو انجام می‌دم و قراره کارت مربی‌گری هم بگیرم.

توصیه‌م به کسانی که قصد کاهش وزن دارن اینه که:

1- به حرف و نظر دیگران اهمیت ندید و اول خواستِ خودتون رو در نظر بگیرید.

2- یه رژیم کامل بگیرید که توی هر شرایطی بتونید رعایتش کنید.

3- ورزش در کنار رژیم رو فراموش نکنید.

رژیم دکتر کرمانیرژیمرکورددار کاهش وزنلاغریرژیم لاغری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید