ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

مسیر رژیم و لاغری از فکر و ذهنمون می‌گذره

من پیروز طالقانی 42 ساله‌ام و تهران زندگی می‌کنم. متاهل هستم و یک دختر دارم. وزن اولیه‌م 120 کیلو بوده و به کمک رژیم دکتر کرمانی به وزن 82 کیلو رسیدم. طی یک سال و نیم تونستم 38 کیلو وزن کم کنم.

چاقی و اضافه وزن من به خاطر طرز فکر اشتباهم و عادت‌های غلطم در مورد تغذیه بود. به اونچه می‌خوردم و ضرر و زیانش اهمیتی نمی‌دادم.

قدیما اصلا اضافه وزن نداشتم و 90 کیلو بودم. توی سال‌های اخیر به وزن 120 کیلو رسیدم. وقتی چاق شدم لباس‌های قدیمیم تنگم شده بود اما الان که به 82 کیلو رسیدم همون لباس‌ها برام گشاد هم شده.

چاقی باعث شده بود اختلال خواب و آپنه‌ی شدید بگیرم. تنگی نفس نمی‌ذاشت راحت بخوابم. برای همین تصمیم گرفتم رژیم بگیرم و لاغر بشم.

تقریبا همزمان با رژیم گرفتنم دوچرخه سواری رو هم شروع کردم و همین رکاب زدن انگیزه‌ی مضاعفی به من می‌داد تا وزنم رو پایین بیارم.

پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

رژیم دکتر کرمانی اولین رژیمی بود که می‌گرفتم و تا قبل از اون تجربه‌ی کاهش وزن نداشتم. اهل لاغری با دمنوش و جراحی و غیره هم که نبودم و می‌خواستم با همین رژیم و ورزش لاغر بشم.

رژیم دکتر کرمانی رو از طریق سرچ کردن توی اینترنت پیدا کردم. رژیم‌های دیگه‌ای هم توی اینترنت برام اومد و منم اینا رو با هم مقایسه کردم.

به نظرم رسید رژیم دکتر کرمانی از بقیه‌ی رژیم‌های اینترنتی بهتر و عملی‌تره. تعریف این رژیم رو از چند نفر دیگه هم شنیده بودم و خلاصه تصمیمم همین شد که این رژیم رو بگیرم و حالا هم خدا رو شکر پشیمون نیستم و از انتخابم خیلی راضی‌ام.

در کنار رژیم رکاب هم می‌زدم و دوچرخه سواری می‌کردم. هم به کاهش وزنم کمک می‌کرد هم ورزش مفرحی بود و باعث شادابیم می‌شد. برای همین هم دوچرخه سواری رو پیشنهاد می‌کنم به همه.

کلا کنار رژیم انواع ورزش رو انجام می‌دادم، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی و...

یکی از خوبی‌های رژیم دکتر کرمانی اینه که هیچ غذایی توش ممنوع نیست و اگر غذای توی لیستت رو اون وعده نداشته باشی می‌تونی جایگزین کنی. همین تنوع و انعطاف خیلی ویژگی مثبتیه.

من قبلا توی مهمونی به ظرف سالاد توجهی نمی‌کردم. فوقش آخر که غذام تموم می‌شد و تقریبا سیر شده بودم می‌رفتم سراغ سالاد و کمی می‌خوردم.

اما رژیم دکتر کرمانی بهم کمک کرد تا اول نوع تفکرم رو عوض کنم بعد نوع غذام رو. قبلا فکر می‌کردم هر وقت گرسنه‌م میشه باید غذا بخورم.

پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

الان وقتی ضعف می‌کنم اولین گزینه‌م سالاد و سبزیجاته که هم سیر میشی هم خاصیت داره و چاقت نمی‌کنه! خدا رو شکر هر جا هم بری سالاد و سبزیجات پیدا میشه و سر هر سفره و میزی، حتی توی سفر و هتل و رستوران هم سالاد هست.

خلاصه که باید اول ذهنیتمون رو تغییر بدیم اونوقت می‌بینیم که لاغر شدن کار سختی نیست.

توی دوران رژیم فقط کمی ریزش مو گرفتم که شدید نبود و با مولتی ویتامین برطرف شد.

با پشتیبانی هم در ارتباط بودم و راهنمایی‌هاشون تاثیر خوبی توی اراده و انگیزه‌م داشت. هر سوال و مشکلی داشتم راهنمایی می‌کردن و راهکار می‌دادن.

وسوسه شدن و شکستن رژیم طبیعیه بالاخره برای هر کسی ممکنه پیش بیاد. مهم اینه که ادامه دار نباشه و بعدش جبران بکنی. اگر توی یه مهمونی هوس می‌کردم و بیشتر غذا می‌خوردم فرداش حتما جبران می‌کردم و بیشتر رکاب می‌زدم تا اون کالری اضافی رو بسوزونم.

برنج هم باید محدود بشه تا رژیم لاغری زودتر نتیجه بده. وقتی یه راهی رو داری درست میری نباید دور بزنی یا بایستی! من وقتی نتیجه‌ی رژیمم رو می‌دیدم دلیلی نداشت عوضش کنم و دور بزنم!

سالاد و سبزیجات برای لاغر شدن خیلی مهم و موثره. باید از حجم غذا کم و حجم سالاد رو دو برابر کرد. اینطوری دیگه رژیم گرفتن سخت نیست، هم راحت وزن کم می‌کنیم هم گرسنگی نمی‌کشیم.

مواد غذایی دور و برمون اکثرا ناسالمن. باید به خودمون زحمت تهیه کردن غذای سالم رو بدیم. این مشکل من بود که نمی‌دونستم دارم چی می‌خورم و چی وارد بدنم می‌کنم. آگاهی کافی نداشتیم که چی ضرر داره و چی مفیده.

همین فرهنگ تعارف بهمون خیلی ضربه زده، فکر می‌کنیم باید هر چی توی مهمونی بهمون تعارف کردن بخوریم و رد نکنیم. همین فرهنگ اشتباه بهمون ضربه زده و گرفتارمون کرده.

پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
پیروز طالقانی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توصیه‌م به کسانی که قصد لاغر شدن دارن اینه که:

1- سالاد و سبزیجات رو توی اولویت قرار بدن و نون سالم انتخاب کنن.

2- اول طرز فکرشون رو تغییر بدن بعد برنامه‌ی غذایی بگیرن.

3- ورزش کردن خیلی تاثیر داره توی کاهش وزن، ازش غافل نشن.

کاهش وزنرژیملاغریدکتر کرمانیرکورددار کاهش وزن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید