ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

چاقی مثل یه سرزمین سرد و یخیه

مهدی خاکساری هستم. 39 سال سن دارم و در شهر رودهن زندگی می‌کنم. شغل من اداریه و کارمندم. من با قد 178، وزنم قبلا 120کیلو بود و تونستم با رژیم دکتر کرمانی به وزن 101 کیلو برسم و نزدیک بیست کیلو لاغر بشم. هنوز هم رژیمم ادامه داره و وزن ایده‌آلم 85 کیلوئه.

قبلا ورزش رو به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردم و هم ورزش رزمی و هم پاورلیفتینگ انجام می‌دادم. ورزش رزمیم قدرتی بود و توی رده‌ی سنگین وزن کار می‌کردم اما بدنم عضلانی بود و چربی نداشتم. توی ورزش مقام‌های مختلفی توی منطقه کسب کردم.

همه چیز از وقتی شروع شد که ورزش رو یه مدتی کنار گذاشتم. از ورزش زده شده بودم و خواستم استراحت کنم. اما این استراحت چندساله، برام دردسر شد. زمانی که ورزش می‌کردم نود کیلو بودم و بدن عضلانی داشتم اما وقتی ورزش رو کنار گذاشتم چاق و چاق‌تر شدم چون ورزش نمی‌کردم و تغذیه‌م مثل سابق بود. اینه که عضلاتم آب شد و چربی بدنم بالا رفت. اینطوری وزنم زیاد شد و مشکلاتم شروع شد.

مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

چاقی باعث شد من توی 36 سالگی فشار خون بگیرم و قرص مصرف کنم. مشکل معده پیدا کردم. پادرد و آرتروز زانو و انحراف ساق پا و کمردرد هم به همه‌ی این‌ها اضافه کنید. خلاصه مشکلاتم یکی دو تا نبود. به حدی کمرم درد می‌کرد که گاهی ناگهانی کمرم می‌گرفت و تمام بدنم قفل می‌کرد و توان حرکت نداشتم.

لباس خریدن مشکل دیگه‌ای بود که پیدا کردم. لباس دل‌خواهم گیرم نمی‌اومد. حق انتخاب ازم گرفته شده بود و هرچیزی که سایزم بود رو مجبور بودم بخرم. همه نگرانم بودن و به خاطر اضافه وزنم بهم تذکر می‌دادن که یه فکری بکنم به خصوص پدرم خیلی نگران این موضوع بودن.

یه روزی دوستی بهم گفت چرا لاغر نمی‌کنی؟ گفتم هنوز فرصتش نشده! بهم گفت می‌دونی کی فرصتش می‌شه؟ وقتی که توی بیمارستان تشنه‌ت بشه و با قاشق بهت آب بدن. جا خوردم! این حرف تلنگری بود برام. دیگه می‌خواستم به خودم تکونی بدم. اول هم رفتم سراغ داروهای شیمیایی و گیاهی و دمنوش.

حتی توی فکر جراحی اسلیو معده هم بودم. عمل سنگین و سختیه و خوشحالم که این ظلم رو در حق خودم نکردم. دکتر کرمانی هم میگن که این عمل باعث میشه عملا و دستی دستی خودمون رو ناقص و معلول کنیم. یه بخشی از بدنمونه که از دستش میدیم. عوارضش هم سخت و سنگینه و همیشه باید کم غذا بخوری و اندازه‌ی ثابتی نگه داری.

اما وقتی رژیم بگیری و لاغر بشی بعدا می‌تونی مقدار بیشتری هم غذا بخوری و کم و زیادش دست خودته. همون موقع‌ها بود که یکی از پست‌های دکتر کرمانی رو دیدم. در مورد فرم بدن و تناسب اندام صحبت می‌کردن. راستش اول باور نکردم. پیجشون رو دیدم و به عکس رکورددارها برخوردم. دیدم خیلی‌ها با اضافه وزن‌های زیاد، لاغر شدن با رژیم ایشون و نتیجه دیدن. اما انگار نمی‌خواستم بپذیرم. راستش انقدر توی لاغر کردن و کاهش وزن به در بسته خورده بودم که دیگه سخت می‌تونستم اعتماد کنم.

مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

رژیم دکتر کرمانی رو دریافت کردم اما همه‌ش با شک و تردید بود و دست و دلم می‌لرزید. این رژیم رو شروع کردم. شب اول با ناامیدی نتونستم رژیم رو رعایت کنم. کمی ضعف کردم و سریع رفتم نیمرو خوردم. بعدش خیلی عذاب وجدان گرفتم، با خودم گفتم این آخرین و بهترین راهه.

فرداش دوباره رژیم رو رعایت کردم. چند روز گذشت و خیلی احساس سبکی می‌کردم. چون قبلا ورزش می‌کردم و تجربه‌ی کم و زیاد شدن وزن رو داشتم خودم متوجه تغییر وزنم می‌شدم و احساس سبکی می‌کردم با اینکه یک هفته از رژیمم گذشته بود.

خودم رو وزن می‌کردم و می‌دیدم وزنم داره کم کم پایین میاد و همین بهم انگیزه می‌داد. همسرم هم خیلی کمکم کرد توی این راه. مرتب صبحانه و نهار و شامم رو طبق برنامه‌ی رژیمم آماده می‌کرد.

من خیلی دقیق و مو به مو برنامه رو انجام می‌دادم. حتی اوایل نمی‌دونستم میشه غذاها رو جایگزین کرد. بعدا که فهمیدم همچین امکانی هم وجود داره ازش استفاده می‌کردم. مثلا می‌رفتم مهمانی و به جای برنج از نون استفاده می‌کردم.

رژیم دکتر کرمانی سبک زندگی من رو عوض کرد. قبلا خیلی پرخوری می‌کردم. انقدر غذا می‌خوردم تا خسته شم. اما ده روز از رژیم گرفتنم که گذشت احساس شادابی و سبکی بهم دست داد. مثل وقتی از حموم میای بیرون و احساس نشاط و سبکی می‌کنی، رژیم دکتر کرمانی بعد از چند روز همچین حسی به من داد.

جای رژیم دکتر کرمانی روی سر ماست. هیچ رژیمی نمی‌تونی پیدا کنی که مثل رژیم دکتر کرمانی انقدر تنوع داشته باشه. قبلا پیش متخصص تغذیه هم رفته بودم. برنامه‌ی رژیمش اینطوری بود که باید مثلا سه روز در هفته بادمجون می‌خوردم، سه روز دیگه کلم. اصلا فایده‌ای نداشت و زود کنار گذاشتمش.

مفاصل زانوم مشکل پیدا کرده بود و دکتر گفته بود باید عمل کنم. نزدیک هشتاد نود میلیون هزینه‌ی عملم می‌شد. ولی وقتی رژیم گرفتم، وزنم که پایین اومد و فشار از روی زانوهام برداشته شد زانو دردم خیلی بهتر شد و دیگه نیازی نبود جراحی بشم. اکثر مشکلات سلامتیم برطرف شد. کمردرد، پادرد، فشار خون و مشکل معده‌م همه خوب شد و بیشتر داروهام قطع شد. این برای من مثل معجزه بود.

توی مهمونی‌ها هم به رژیمم پای‌بند بودم و مشکلی نداشتم. غذاها رو جایگزین می‌کردم و به اندازه می‌خوردم. وقتی می‌خوای سالم زندگی کنی باید یه کم سختی بکشی تا از این مسیر عبور کنی و به هدفی که می‌خوای برسی. رژیم دکتر کرمانی خیلی رنگارنگ و پر از تنوعه. آبگوشت و مرغ و پیتزا و کله‌پاچه هم داره. همه‌ی غذاهای مورد علاقه‎‌‌‌ی ما ایرانی‌ها توش پیدا میشه دیگه آدم چی می‌خوره غیر از این غذاها.

یه مدتی که از رژیمم گذشت و هفت هشت کیلو کم کردم، ورزش توی خونه رو شروع کردم. برنامه‌ی ورزشی دکتر کرمانی رو گرفتم. با اینکه خودم ورزشکار بودم و شاگرد هم داشتم، اما دوست داشتم این بار ورزشم رو تخصصی برای کاهش وزن و لاغری با برنامه‌ی متفاوتی پیش ببرم. اینطوری احتمال موفقیت بیشتره.

دیگه به دکتر کرمانی اعتماد کرده بودم و می‌دونستم کارشون درسته و برنامه‌ی ورزششون مثل رژیم، جواب میده.

پدرم بهم می‌گفت: تو که همه چی می‌خوری! این چه جور رژیمیه. رژیم دکتر کرمانی به ما درست خوردن رو یاد میده. مثلا من قبل از شروع غذا حتما سالاد می‌خورم. بعد هم انتخابم اول پروتئینه بعد کربوهیدرات. رعایت همین نکته‌ها در کنار برنامه‌ی غذایی، خیلی توی کاهش وزن موثره.

نوع رژیمم اول روزمنو و معمولی بود. بعد احساس کردم به پروتئین بیشتری احتیاج دارم تا ضعف نکنم. قبلا هم همین تجربه رو توی دوران ورزشکاریم داشتم و باید سراغ پروتئین می‌رفتم تا نیاز بدنم تامین بشه.

من با رژیم دکتر کرمانی حال خیلی خوبی رو تجربه کردم. عادت‌های بد زیادی از سرم افتاد و جاشو به عادات و رفتارهای خوب داد. مثلا قبلا زیاد می‌خوابیدم و بی‌حوصله بودم. الان خیلی خلق و خوم بهتر شده. حتی از غذا خوردن خیلی بیشتر لذت می‌برم، قدر اون طعم و مزه رو می‌دونم. خوردن برام هدف نیست بلکه وسیله‌ایه برای داشتن انرژی و سالم موندن.

مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
مهدی خاکساری رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

چاقی مثل یه سرزمین سرد و یخیه. اگر خودت رو نجات ندی توش می‌مونی و یخ می‌زنی. باید تلاش کنی ازش بیرون بیای.

توصیه‌م به کسانی که چاق هستن اینه که:

1- به خاطر سلامتی‌تون رژیم بگیرید.

2- لاغری با نخوردن و محدود شدن به دست نمی‌آد!

3 یه برنامه‌ی خوب و اصولی مثل رژیم دکتر کرمانی به شما هم اندام خوب میده هم حال خوب!

کاهش وزنرژیم کاهش وزنلاغریرژیم دکتر کرمانیرکورددار کاهش وزن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید