ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه داداشی
فاطمه داداشی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

نوشتن دیدن است و دیدن تعطیل بردار نیست

من روز را با نوشتن شروع می کنم و نوشتن برای من تعطیل بردار نیست.

وقتی گرفتار و مشوش هستید چه می کنید؟

نوشتن ابزاری قدرتمند است. با نوشتن می توانید اضطراب تان را کاهش دهید.

می خواهم بگویم در گرداب بلا گرفتار بودیم، بنویسیم. این جمله را گفتم و دوستی اعتراض کرد و گفت:

هنگامه ی مشکلات و گرفتاری ها که وقت نوشتن نیست. پرسیدم به نظرت موقع بحران های زندگی چه چیزی می تواند آرامت کند؟ نگاهم کرد و چیزی نگفت. من لحظاتی منتظر ماندم. من از نوشتن برایش بیشتر گفتم.

وقت نوشتن هنگامی است که در زیر گردو غبار سختی ها و ناملایمات دست و پا می زنیم.

نوشته های کانال تلگرامی دنیای نویسندگی را دنبال کنید
نوشته های کانال تلگرامی دنیای نویسندگی را دنبال کنید


دانیل گلمن در کتاب ارواح ماشین نشین می نویسد:

به خاطر داشته باشید به هر هنری که مشغول هستید شما چیزی دارید که منحصر به فرد است. شما می توانید هنر را خلق کنید. توانایی که زندگی من و بسیاری از کسانی را که می شناسم نجات داده است.

در روزهای خوشی و ناخوشی گاهی وقت ها زندگی سخت می گذرد، کارها خراب می شوند، زندگی به هم می ریزد، عشق به هم می ریزد، کار به هم می ریزد، رفاقت به هم می ریزد، سلامتی به هم می ریزد و همه چیز خراب می شود. وقتی زندگی روی ناخوشش را نشان داد باید یک کار انجام دهید و هنر خلق کنید. جدی می گویم شوهرت گذاشته رفته، هنر خوب خلق کن. پایت شکسته است و مار بوآ آن را قورت داده، هنر خوب خلق کن.

مامور مالیات دنبالت است، هنر خوب خلق کن. یه بابایی در اینترنت بهت گفته، کارتو احمقانه یا شیطانی است، هنر خوب خلق کن. احتمالا کارها درست می شود. گذشت زمان همه چیز را بهتر می کند ولی مهم این نیست که همان کاری را که بهتر از همه انجام می دهید را انجام دهید. مهم این است که هنر خوب خلق کنید.

نوشتن دیدن است و دیدن تعطیل بردار نیست
نوشتن دیدن است و دیدن تعطیل بردار نیست


نوشتندنیای نویسندگیشروع نوشتننویسندگیتمرین نوشتن
مربی و مدرس مهارت های فن بیان و سخنرانی، هوش کلامی | نویسنده چهار جلد کتاب در حوزه روانشناسی|مشاور و کوچ رشد فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید