ویرگول
ورودثبت نام
Diet-land
Diet-land
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

ایکس بادی (xbody ) از خیال تا واقعییت


در روزهای اخیر در دور برمان به خصوص سر کار این کلمات را زیاد شنیده ایم "رفتم xbody ثبت نام کرده ام ...شهریه اش ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان بود. البته دوست من رییس باشگاه است از من کمتر می گیره....2 روز در هفته می رم ..انگار برای ۵ روز تمرین کردم ..."



وقتی این صحبت ها را شنیدم ، خواستم ببینم که این xbody چی هست و آیا با دو جلسه در هفته که هر کدام 20 دقیقه است ۷۰۰ کالری می سوزانم یا نه. آیا برای رژیم لاغری موثر است یا خیر ؟


اول اجازه دهید یک توضیح مختصری در مورد xbody که زیر مجموعه Ems شناخته می شود، بدهم.


روش EMS یک روشی است که قبل ترها فیزیو تراپ ها برای درمان قسمت های آسیب دیده بدن اعم از عضلات، تاندون ها ی ورزشکاران یا افراد عادی استفاده می کردند. اما این روش فراتر رفته و هم اکنون در باشگاههای ورزشی نیز به کار می رود که در آن از یک لباس ورزشی خاص که مقداری الکترود به قسمت های مشخص ارسال میکند، استفاده می شود. برند xbody زیر مجموعه از این روش است.


چه قدر هزینه دارد؟

هزینه ای که برای در نظر گرفته می شود معمولا ماهیانه بین 1 میلیون 200 هزار تومان تا 000/500/1 تومان است. اما شرط اصلی آن بستگی به مکان ورزشی و امکانات آن نیز دارد


چه چیزی عاید ما می شود

بعضی از افرادی که تجربه استفاده از آن را دارند می گویند این ۲۰ دقیقه مثل جهنم برای آدم می ماندفکر کن در این مدت دائم الکترو ها به سمت بدن شما فرستاده می شود و شما باید همزمان حرکاتی را انجام دهید و معادل ۹۰ دقیقه ورزش "Intensive" هست.


تجربه من چی بود!

من که خودم رفتم یک لباس مشکی زشت به تن کردم همچون جلیقه و از همان ابتدا درد در بدنم شروع شد. همزمان اسکات میزنی، لانج میزنی و شنا داری میزنی این الکترودها به بدن فرستاده می شود. بدتر از همه که دیگر با وجود این حرکات و فرستاده شدن پالس ها دیگر رمقی برای آدم بعد از 5 دقیقه نمی ماند .


به عنوان مثال به من گفتن جلو بازو با یک وزنه ۵ کیلویی بزن و همزمان که ماشین پالس هایی را به بدن می فرستاد. من باید در سه دقیقه این حرکت را انجام بدهم حالا فکر کنید بعد از 7 دقیقه می توانم این حرکات بزنم؟ آیا این نوع تمرین ارزش دارد؟ در ضمن باید رژیم خاصی را هم در کنار آن داشته باشی .


اثرات بدی که روی بدن خواهد گذاشت

در بعضی از ژورنال های پزشکی و ورزشی در مورد آسیب های آن بر روی کلیه و کبد و تاثیراتی که این الکترودها بر روی آنزیم های بدن خواهد گذاشت بحث هایی صورت گرفته است. از طرف دیگر این شرکت مدعی است هیچ اثر بدی روی بدن گذاشته نمی شود.


آیا به نظر شما برای سوزاندن 700 کالری در 20 دقیقه ارزش دارد سلامتی ،پول و زمان خود را این گونه هدر دهیم؟

رژیم لاغری موثررژیم لاغریایکس بادی
من ۹ سال پیش ۱۷۰ کیلو بودم. حالا ۸۰ کیلو هستم. من به تو کمک کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید