ویرگول
ورودثبت نام
هدیه نجفی
هدیه نجفی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تحولی عظیم، در انسانی درمانده!

بمرانی، آهنگی دارد به نام (از پیشم نرو)!

این موزیک، عجیب ترین موزیکی است که تابحال شنیده­ام!

به طور کلی بمرانی، هربار مرا از نو شگفت زده می­کند و این بار، بیش از هربار!

بگذارید این­گونه شروع کنم. آدمی را تصور کنید که دچار یک بحران هویتی حاد شده است. به این فکر می­کند که نه به اندازه کافی نویسنده است، نه به اندازه کافی خوب، نه آن­طور که دلش می­خواهد یک هنرمند و نه آن­طور که باید، یک دانشجوی روانشناسی!

به این فکر می­کند که اگر با بقیه مهربان نباشد، اگر همیشه کار درست را انجام ندهد یا همیشه کامل نباشد، دیگر هیچ کس نیست. و حالا، این آدم درمانده ­ی عجیب، با یک موزیک عجیب­ تر روبرو می­ شود.

< ... من آدم خوبی نیستم

من کسی که تو فکر می­کنی نیستم

قهرمان نیستم

فداکار نیستم

به فکر تنهایی و غم ­های جهان نیستم...

... چاره ­ای نیست!

من هیچ کس نیستم! ... >

بعد به ناگاه تحولی در او ایجاد می­شود. به این نتیجه می­رسد که می­توان خوب نبود، اما دوست داشتنی بود. می توان خودخواه بود و باز دوست داشتنی بود. می ­توان یک نویسنده­ ی افتضاح بود و این اراجیف را نوشت، اما بازهم دوست داشتنی بود. اصلا می­توان هیچ کس نبود و این (کسی) نبودن هم نوعی بودن است. نوعی خاص و عجیب از بودن. یک نوع کاملا واقعی.

این یک تضاد فوق­ العاده و الهام­بخش است. نوعی رضایت درونی از خود و زندگی همراهش دارد. یک به صلح رسیدن با خود و دنیا و آدم ­هایش. نوعی از تبلور و بروز انسان. و انسان یعنی طغیان!

این انسان می ­تواند هیچ­کس نباشد، هیچ نامی نداشته باشد و باز طغیان کند، دنیا را به هم بزند و حتی از معشوقش انتظار داشته باشد که کنارش بماند. با خودخواهی تمام بگوید که من هیچ کس نیستم اما حق دارم که کسی را داشته باشم!

می­دانی، این احساس رهایی از کسی بودن را دوست دارم. این که خودم را به نام ­ها و القاب و تعلقاتم گره نزنم. اینکه مهربان، خودخواه، رویاپرداز، دانشجو، غرغرو، دختر یا هرچیز دیگری نباشم و باز، همه این­ها باشم. تمثیلی از کثرت در وحد و وحدت در کثرت است شاید.

اصلا همه این­هایی که گفتم، اضافه گویی ست! این موزیک، خود، به تنهایی پاسخ است. با یک سرچ ساده در گوگل، پیدایش کنید.

بمرانینوشتننویسندهدانشجوهویت
همواره در جستجو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید