ویرگول
ورودثبت نام
Sky
Sky
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

کتابخانه کوچک من 2


از 19 سالگی دوستی من و کتاب جدی تر شد. کنکوری بودم و بی صبرانه منتظر بودم تا کنکورمو بدم و بتونم با خیال راحت کتاب بخونم. گاهی میرفتم کتابخونه نزدیک خونمون تا درس بخونم. وقتی خسته میشدم میرفتم بین قفسه کتاب ها و براشون نقشه می کشیدم.

وقتی کتاب میخونم انگار از زمان و مکانم کنده میشم و پرت میشم وسط یه دنیای جدید مثل حسی که آلیس در سرزمین عجایب داشت. بعضی وقتا نگران میشم که چقدر کتاب خوب توی دنیا هست و من ممکنه نرسم همه اونا رو بخونم :(

همیشه از بین فیلم دیدن و کتاب خوندن، دومی رو ترجیح دادم. چون وقتی آدم فیلم می بینه داره نتیجه تخیل و کار کارگردان رو می بینه ولی وقتی کتاب میخونه توی ذهنش میتونه خودش اون تصاویر رو خلق کنه.

این پست رو میخواستم به مناسبت صدمین کتابی که خوندم بذارم ولی طاقت نیوردم و به نود و پنجمین کتاب اکتفا کردم و تصمیم گرفتم پست بذارم ?

آی دی من در اپلیکیشن و سایت کتاب GoodReads : @i_sky
اینجا لیست کتاب هایی رو که توی همین دو سال خوندم و درحال خوندنشون هستم میذارم

کتاب های خارجی :

  • قلعه حیوانات - جورج اورول : این کتاب فوق‌العادس. رمان اجتماعی و نمادگرا و سیاسی...
  • 1984 - جورج اورول : به تازگی تمومش کردم. محتوا و فضای جالبی داشت. اینم مثل کتاب بالایی سیاسیه ولی به اندازه قلعه حیوانات جذبم نکرد.
  • بیگانه - آلبرکامو
  • سقوط - آلبرکامو : در کل تاحالا نتونستم خیلی خوب با قلم این نویسنده ارتباط برقرار کنم.
  • مسخ - فرانتس کافکا : پیشنهاد میکنم حتما با ترجمه صادق هدایت بخونید. بقیه ممکنه سانسور شده باشن.
  • مجموعه کتابهای شفق - استفنی مه‌یر: توایلایت یا گرگ و میش هم بهش میگن. هنوز هم دارم با داستان این کتاب و شخصیت هاش زندگی می کنم. فیلم سینماییش رو اکثرا دیدن...
  • موش‌ها و آدم‌ها - جان اشتاین بک : توی داستانش رنج معصومانه ای نهفته اس. خوندنش رو به همه پیشنهاد میکنم. مطمئنم نمیتونید یه لحظه زمین بذاریدش
  • بی نوایان- ویکتور هوگو : کتاب صوتیش استفاده کردم. کتاب هایی که طولانی ان و خوندنشون زمان بره با کتاب صوتی گوش کنید. لذت بخش تر میشه
  • گوزن سفید- کیت سردی : کتاب معروفی نیست ولی تخیل قوی نویسنده رو ستایش میکنم...
  • سه شنبه ها با موری - میچ آلبوم : درس های زندگی که موری برای همه لازمه که بخونن
  • کیمیاگر- پائولو کوئیلو :یکی از عشق ترین زندگی ترین دوست داشتنی ترین کتاب های کتابخونمه.
  • بریدا - پائولو کوئیلو: داستان دختری به اسم بریدا که میفهمه میتونه جادوگر باشه و توی راه یادگرفتن جادو راز حقیقی زندگی رو میفهمه.دوستش داشتم
  • شیطان و دوشیزه پریم- پائولو کوئیلو : خیلی خیلی خیلی داستان خوبی داره ولی حیف ترجمش تعریفی نداره. سعی کنید هیچ کتابی رو با ترجمه آرش حجازی نخونید چون بعدش هی حرص میخورید
  • ملت عشق- الیف شافاک : نمونه بارز یک کتاب زرررررد و البته به شدت معروف و پرفروش
  • آوارگان- فلنری اوکانر
  • بادبادک باز - خالد حسینی : داستان غم انگیز دو کودک افغانی. با این که قلبم از درد فشرده میشد ولی نمیتونستم لحظه ای کنار بذارمش
  • دنیای سوفی - یوستین گوردر : کتاب آموزش فلسفه توی قالب یه داستان جذاب پیش میره. اگه فلسفه دوست ندارید بهتره این کتاب رو انتخاب نکنید چون دلسرد میشید.
  • صد سال تنهایی- گابریل گارسیامارکز : از اونجا که خوندنش خیلی سخته به کتاب صوتیش پناه اوردم ولی همونم 5 ماه طول کشید تا تموم بشه....
  • خاطرات خانه اموات- داستایوسکی : از خاطرات نویسنده توی اردوگاه کار اجباری الهام گرفته شده. داستان کوتاه و جذابی بود.
  • پیرمرد و دریا - ارنست همینگوی : توی این کتاب همراه با پیرمرد روزها و شبها توی قایق روی دریا سفر میکنید. خیلی لذت بردم از خوندش
  • خودت باش دختر (ریچل هالیس)
  • الان درحال خوندن نامه به کودکی که هرگز زاده نشد هستم (از اوریانا فالاچی)
  • کتاب چهار اثر- اسکاول شین : کتاب بعدیمه و هنوز نخوندمش. هدیه آقای دست انداز عزیزه. به مناسبت مسابقه دست انداز اسفند ماه
  • کتاب عقاید یک دلقک رو هیچوقت نتونستم تموم کنم.

خواستم ایرانی ها و شعرها رو هم بنویسم دیدم داره طولانی میشه گفتم خسته میشید.

شما چه کتاب های خارجی خوندید که دوست داشتید؟ یا چه کتابی خوندید که بعدا ازخوندنش پشیمون شدید؟خیلی خوشحال میشم اگه نظر و پیشنهاد کتابی دارید برام بنویسید.



کتابحال خوبتو با من تقسیم کننویسندگیداستانکرم کتاب
کابوس نامه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید