ویرگول
ورودثبت نام
کیان فیض
کیان فیض
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

همگناه

مارو تنها گذاشتند. فقط برای یک دلیل. در جهانی خالی از سکنه، من و تعداد محدودی از انسان هایی مختلف از سفر به جهانی جدید جاموندیم. ما گناهکار بودیم و به گناه خود، آگاه. میدونی؟ حتی وقتی بدونی تمام همبرگرهای مک دونالد رو هم میتونی مال خودت داشته باشی و توی استخر پنت هاوس های چند میلیارد دلاری جزایرقناری سیگار برگ بکشی، اما هیچکس نیست که این وقار و اعتماد به نفس تورو ببینه، لذتی که میبری خیلی کاذب و پوچ میشه... فقط برای یک دلیل مارو تنها گذاشتند. انقدر منابع مونده بود که تا آخر عمرهم دور زمین رو میگشتیم هنوز میتونستیم با کیفیت بالا زندگی کنیم. تعداد زیادی نبودیم. گناهکار بودیم و به گناه خود، آگاه. دیگه مجبور نبودیم برای زنده موندن و خوب زندگی کردن کار کنیم، هر روز راس ساعتی سرکار بریم، زیرآب همکاران رو برای رسیدن به رتبه ای بالاتر بزنیم، خسته بشیم و حتی دیگه همسری برامون نمونده بود که خستگیمون با بوی عطر اون در بره. زمین خالی از سکنه بود. من بودم و تعداد محدود از آدم هایی همگناه من. جهنم چیست؟ جهنم مگه جز تنهایی و بی توجهی به انسان هایی هست که هنوز احساس دارند؟ ما گناهکار بودیم اما گناه ما یک گناه ساده نبود. ریشه ی همه گناه هایی که انسان رو از کمال دور میکرد، همین گناه بود. تنها ماندن روی زمین، مجازات من بود. سالها گناه بزرگی رو مرتکب میشدم و هر روز هم تکرار میکردم. این گناه نابخشودنی ترین گناه هر انسانه. مجازات من بی توجهی و تنهایی بود، تا ابد. اما هم ردیفانم دوستانم خانواده و خیلی افراد دیگری که روزانه میدیدمشون، تونستند مجوز سفر به جهانی جدید رو بگیرند. الان همه اون ها باهم هستند و من و عده ای اندک و گناهکار در زمینی خالی و بی روح محبوس ماندیم و راهی جز مجازات نداریم. تا به حال به این فکر کردی چه چیزی باعث میشه از معشوقه ات که فرد دیگه ای رو بجای تو انتخاب کرده انتقام بگیری؟ چه چیزی باعث میشه بخوای از تنهایی در بیای؟ و برای دراومدن از تنهایی دست به چه کارهایی میزنی؟ چرا تیپ میزنی؟ عمل زیبایی میکنی؟ چرا هنرمندان به دنبال بیشتر دیده شدن هستند؟ چرا میخواهیم بالاتر باشیم؟ چرا برای معشوق از جان هم میگذریم؟ یا برعکس، اصلا چرا گاهی بهترین فرصت هایی که برایمان پیش می آید به بهانه های مختلف از آن میگذریم؟ چرا عمل زیبایی نمیکنیم؟ چرا تیپ نمیزنیم؟ چرا جوری که دلمون میخواد زندگی نمیکنیم؟ چرا برای تنها شدن دست به خیلی از کارها میزنیم؟ چرا میخواهیم بالاتر نرویم؟ چه چیزی باعث میشه از معشوقه ات که فرد دیگه ای رو بجای تو انتخاب کرده انتقام نگیری؟ جواب بزرگترین و سخت ترین سوال های دنیا، با سوال شروع میشه. پس برای رسیدن به جواب درست، باید سوال ها رو دائم مرور کنی. چرا از دوستم در یک جمع دوستانه تعریف کردم؟ چرا از دوستم در یک جمع دوستانه تعریف نکردم؟ چرا دخترم را کلاس یادگیری زبان فرستادم؟ چرا دخترم را کلاس یادگیری زبان نفرستادم؟ به هر دلیل. بادقت بیشتر نگاه کنی، پشت میلیون ها سوال مشابه این سوالات، یک کلمه بیشتر نیست. گناه من، بزرگترین گناه دنیا بود و به آن آگاه بودم. مرگ ِ اعتماد به نفس یعنی من از قضاوت شدن! طرد شدن! تمسخر شدن!

میترسم.

کیان فیضهم‌گناهگناهترسقصه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید