ویرگول
ورودثبت نام
لیلی عباسی (لام_مث_لیلی)
لیلی عباسی (لام_مث_لیلی)
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

چالش یادگیری(روز پنجم) | فقط یه لبخند

بعضی اتفاقات حال آدم را خوب می‌کنند. گاهی لازم است برای خوب‌ شدن حال خودمان، لبخند را روی لب کسی مهمان کنیم تا خنده‌هایش دلیل خنده‌هایمان شود.

شده بیای جلوی اینه و خودت رو ببینی، واقعا ببینی نه اینکه فقط نگاه کنیا، بعد به خودت لبخند بزنی و بعد خودتم به تو لبخند بزنه. اون حس اون لحظه رو برام توصیف کن، واقعا اون لحظه چه حسی داری؟

امروز کلی کارای باقیمونده هفته رو باید تکمیل کنم. به قول معروف ته مونده های هفته رو. هر هفته قراره یه کاری توی لیست اهداف تیک بخوره، اما یسری ریزه کاریا باقی میمونن. این اخر هفته ها دقیق برای اینه. و چه خوبه که این دو روز اخر هفتت خالی باشه و با خیال راحت کتاب و فیلمای مورد علاقتو ببینی.

اگ میبینی من وضعیتم اینه واس اینه که طول هفته 2 تا فیلم دیدم و یک کتاب رو خوندم، خوب این برنامه آخر هفته بود که جابه جا شده

انعطاف پذیری یعنی همین دیگه .یه روزایی یه کارایی حالت رو خوب میکنه که جز برنامه نیست. پس میزنی بیرون 30 دقیقه قدم میزنی، یه فیلم خوب میبینی و تو فضای فیلم خودت رو تصور میکنی، داستان میخونی و میشی شخصیت اول فیلم. کلی خیال پردازی میکنی با این شخصیتا و کلی اتفاقای خوب دیگه...

دقیقا اون لحظه است که اون لبخنده رو لبت میشینه.کافی نیست؟!

دیروز دوستم دنبال یه نذر زیبا میگشت، مثلا نذر لبخند زدن. نذر کمک کردن به یه نفر، نذر دونه دادن به پرنده ها، نذر غذا دادن به گربه ها، نذر غذا دادن به سگ ها، نذر گل کاشتن، نذر احترام به طبیعت، نذر جمع کردن زباله از طبیعت، نذر شاد کردن بچه ها، نذر کتاب هدیه دادن، و کلی نذر خوب دیگه ...!!!

نمیدونم چه نذرای دیگه ای به ذهنتون میرسه و پیشنهاد میدین یا انجام میدین. شما بگین حالا؟؟؟

کره زمین، این دنیا به ادم هایی شبیه ما برای بهتر شدن نیاز داره، نذر، بخشیدن بخشی از دارایی اون انسانه. دارایی های ما در این دنیا چیزهایی هست که بخشیدنشون لبخند رو به لب دیگری میاره.امروز ببین چند تا لبخند رو لب بقیه میاری. اصلا اینو بزار جز برنامه روزانت.

من یه فولدر دارم به نام خودم. این فولدر یه سری زیر مجموعه ها داره که هر کسی لازمه که توی زندگیش داشته باشدشون.

  • برنامه ماهانه و روزانه (این خودش یه فولدرها)
  • ارزش های من در کار و زندگی
  • تمام کارهایی که دوست دارم هر روز انجام بدم
  • جملات کوتاه من
  • چک لیست روزانه دغدغه های من
  • قوانین یادگیری من
  • کمی درباره هدف گذاری های من

شاید براتون جالب و یا شاید هم عجیب باشه. اما این فولدر سرنوشت شما رو دقیقا توی دستای خودتون قرار میده و به شکل جالبی زندگیتون دستخوش تغییرات مثبت میشه. چون دقیقا به شما یه نقشه راه میده. اونم با جزییات بالا. موقعی که کسی بهتون میگه بیا فلان کارو بکنیم میری پوشه ارزشهات رو نیگا میکنی. اگر جز ارزشهات توی کار و زندگی نیست راحت میگی نه. ذهنت دقیق یک خط فکری مشخص داره و خطا نمیره. نشخوار ذهنی نداری. چون دغدغه های اون روزت دقیقا مشخص هستند. پس با این اوصاف تو معمار زندگی خودت میشی و قرار نیست کسی برای تو یا به جای تو تصمیم بگیره. تو خودت توانایشو داری...

یک قانون جالب و ساده در زندگی وجود دارد و آن قانون این است که شما با ایجاد عادت‌های مثبت کوچک، می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید

خوب این لیست به تدریج باز میشه اما امروز در ادامه حرفای بالا میخام اون 10 تا کاری که هر روز انجام میدم رو بگم.برای من این لیست به صورت زیره:

1- کار روی سایت خودم

2-نوشتن داخل ویرگول (لازمش داشتن یه موضوع جدید برای نوشتن + پاسخ دادن به کامنتا)

3- بررسی دوره های مختلف و تکمیل یه بحث و در اوردن یه سری نتایج عملی برای یه مبحث کاری

4- ورزش +8 لیوان آب یا نوشیدنی های مایع

5- مطالعه کتاب (مخصوصا تو حوزه کاری خودم)

6-کمک کردن روزی به 1 الی 3 نفر

7- صحبت کردن با مامانم (نیم ساعت یا 1 ساعت پای حرفاش میشینم)

8- خوندن حداقل یه داستان کوتاه یا پیاده روی 30 دقیقه ای

9- شکر گذاری روزانه- جلوی اینه معمولا چند دقیقه با خودم حرف میزنم مثبت اون حتما باید لبخند بزنم

10-...

خوب این لیست 10تایی سبک در کنار کارهای خودم باعث شده من به چیزهای جدید توجه کنم و به عادات روزانم شکل بدم. باور نمیکنید اما معجزه میکنه. این لیست در طول زمان دستخوش تغییرات میشه. کم میشه ازش یا بهش اضافه میشه. مثلا مورد 3 هی داره تغییر میکنه. بسته به کارم به هدف اون تایم زمانی و ...

یه مدتی طول میکشه تا این روتینه دستتون بیاد. کم و زیادش کنین. میخام یه لیست 10 تایی بسازین و با من به اشتراک بزارین. شاید من لیستم ناقص باشه. و یه جنبه هایی رو پوشش نمیده

یا ممکن لیست من یا شما ایده ای برای ساختن لیست بقیمون باشه. بیاین برای ساخت کامل این لیست به هم کمک کنیم.

منتظر کامنتاتون هستما...

لایک خالی این دفه اصلا قبول نیستا



موفقیتخودشناسیکتابچالش یادگیریچالش لبخند
لیلی هستم یک متخصص سئو ولی همیشه نوشتن جز علایق من بوده و هست (پس می نویسم، چون فکر میکنم نوشته هام میتونه الهام بخش باشه..
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید