ویرگول
ورودثبت نام
فرهاد امین لو
فرهاد امین لو
خواندن ۷ دقیقه·۳ ماه پیش

جملات Thich Nhat Hanh که به شما احساس آرامش می کند

«وقتی شخص دیگری شما را رنج می‌دهد، به این دلیل است که او عمیقاً در درون خود عذاب می‌کشد و رنجش در حال سرریز است. او نیازی به مجازات ندارد; او نیاز به کمک دارد این پیامی است که او می فرستد.»


«مردم معمولاً راه رفتن روی آب یا هوای رقیق را معجزه می‌دانند. اما من فکر می کنم معجزه واقعی راه رفتن روی آب یا هوای رقیق نیست، بلکه راه رفتن روی زمین است. ما هر روز درگیر معجزه ای هستیم که حتی آن را نمی شناسیم: آسمان آبی، ابرهای سفید، برگ های سبز، چشمان سیاه و کنجکاو یک کودک -- دو چشم خودمان. همه چیز یک معجزه است.»


"مردم به سختی می توانند رنج خود را رها کنند. از ترس ناشناخته، رنج آشنا را ترجیح می دهند.»


"زیبا بودن یعنی خودت بودن. نیازی نیست که دیگران شما را بپذیرند. باید خودت را بپذیری.»


"لبخند بزن، نفس بکش و آهسته برو."


"چون تو زنده ای، همه چیز ممکن است."


"امروز صبح که از خواب بیدار می شوم، لبخند می زنم. بیست و چهار ساعت کاملاً جدید پیش روی من است. من عهد می‌کنم که در هر لحظه به طور کامل زندگی کنم و به همه موجودات با چشمانی مهربان نگاه کنم.»


"بذر رنج در شما ممکن است قوی باشد، اما صبر نکنید تا دیگر رنجی نداشته باشید و به خود اجازه دهید شاد باشید."


"اعمال من تنها متعلقات واقعی من است."


«از طریق عشقم به تو، می‌خواهم عشقم را به کل کیهان، کل بشریت و همه موجودات ابراز کنم. با زندگی با تو، می خواهم یاد بگیرم که همه و همه گونه ها را دوست داشته باشم. اگر موفق شوم تو را دوست داشته باشم، می‌توانم همه و همه گونه‌های روی زمین را دوست داشته باشم... این پیام واقعی عشق است.»


"با نفس کشیدن، بدن و ذهن را آرام می کنم. با نفس بیرون آوردن، لبخند می زنم. با ساکن شدن در لحظه حال می دانم که این تنها لحظه است.»


"زندگی فقط در لحظه حال در دسترس است."

"امید مهم است زیرا می تواند تحمل لحظه حال را کمتر کند. اگر باور داشته باشیم که فردا بهتر است، امروز می توانیم سختی را تحمل کنیم.»


«احساسات مانند ابرها در آسمان باد می آیند و می روند. تنفس آگاهانه لنگر من است.»


"ما اینجا هستیم تا از توهم جدایی خود بیدار شویم."


چای خود را آهسته و با احترام بنوشید، گویی محوری است که زمین جهانی بر آن می چرخد ​​- به آرامی، یکنواخت، بدون عجله به سوی آینده.


"زندگی خودمان باید پیام ما باشد."


وقتی کاهو می کارید، اگر خوب رشد نکند، کاهو را سرزنش نمی کنید. شما به دنبال دلایلی هستید که خوب کار نمی کند. ممکن است به کود یا آب بیشتر یا آفتاب کمتر نیاز داشته باشد. شما هرگز کاهو را سرزنش نمی کنید. با این حال اگر با دوستان یا خانواده خود مشکلی داشته باشیم، طرف مقابل را سرزنش می کنیم. اما اگر بدانیم چگونه از آنها مراقبت کنیم، مانند کاهو به خوبی رشد می کنند. سرزنش اصلاً تأثیر مثبتی ندارد و تلاش برای متقاعد کردن با استفاده از استدلال و استدلال نیز تأثیر مثبتی ندارد. این تجربه من است. بدون سرزنش، بدون استدلال، بدون استدلال، فقط درک. اگر بفهمی و نشان دهی که می فهمی، می توانی عشق بورزی و اوضاع تغییر خواهد کرد.»


"بسیاری از مردم فکر می کنند که هیجان شادی است... اما وقتی هیجان زده هستید، آرام نیستید. شادی واقعی بر پایه آرامش است.»


زمانی که ما آگاه هستیم، عمیقاً با لحظه حال در تماس هستیم، درک ما از آنچه در حال وقوع است عمیق تر می شود و ما شروع به پذیرش، شادی، صلح و عشق می کنیم.


"برای اینکه چیزها خودشان را برای ما آشکار کنند، باید آماده باشیم که نظرات خود را درباره آنها کنار بگذاریم."


ما با خوردن گوشت مسئولیت تغییرات آب و هوایی، نابودی جنگل‌هایمان و مسمومیت هوا و آب خود را به اشتراک می‌گذاریم. عمل ساده گیاهخوار شدن در سلامت سیاره ما تأثیر خواهد گذاشت.»


وقتی چیزی واقعاً ناخوشایند می گویید، وقتی کاری را به عنوان تلافی انجام می دهید، عصبانیت شما افزایش می یابد. شما باعث می‌شوید که طرف مقابلتان عذاب بکشد و او سخت تلاش می‌کند تا چیزی بگوید یا انجام دهد تا از رنجش خلاص شود. به این ترتیب درگیری تشدید می‌شود.»

"منبع عشق در ما عمیق است و می توانیم به دیگران کمک کنیم تا شادی زیادی را درک کنند. یک کلمه، یک عمل، یک فکر می تواند از رنج شخص دیگر بکاهد و او را شاد کند.»


"اگر شما رنج بکشید و عزیزان خود را متحمل کنید، هیچ چیز نمی تواند آرزوی شما را توجیه کند."


من متوجه شده ام که مردم بیش از حد با چیزهای منفی، با آنچه اشتباه است، سروکار دارند. ... چرا راه دیگری را امتحان نکنید، به بیمار نگاه کنید و چیزهای مثبت ببینید، فقط آن چیزها را لمس کنید و آنها را شکوفا کنید؟»


"گذشته رفته است، آینده هنوز اینجا نیست و اگر در لحظه حال به خودمان برنگردیم، نمی توانیم با زندگی در ارتباط باشیم."


"سالم نگه داشتن بدن خود بیانگر سپاسگزاری از کل کیهان است - درختان، ابرها، همه چیز."

«احساسات، اعم از دلسوزی یا تحریک، باید مورد استقبال، شناسایی و رفتار کاملاً برابر قرار گیرند. چون هر دو خودمان هستیم نارنگی که من میخورم من هستم. سبزی خردلی که می کارم من هستم. با تمام وجودم می کارم. با هیچ چیز نباید دقیق تر از هر چیز دیگری رفتار کرد. در ذهن آگاهی، شفقت، عصبانیت، گیاه سبز خردل و قوری همه مقدس هستند.»


"خشونت را در زندگی خود ریشه کن کنید و یاد بگیرید که دلسوزانه و آگاهانه زندگی کنید. به دنبال آرامش باشید. وقتی در درونتان آرامش دارید، صلح واقعی با دیگران امکان پذیر است.»


"من به خودم قول می دهم که از هر دقیقه از روزی که به من داده می شود تا زندگی کنم لذت خواهم برد."


«فهم یعنی دور انداختن دانشت».


"معجزه واقعی راه رفتن روی آب یا راه رفتن در هوا نیست، بلکه فقط راه رفتن روی این زمین است."


"ما در هر لحظه بیشتر از آنچه که تصور می کنیم، امکانات در دسترس داریم."


"ذهن می تواند به هزار جهت برود، اما در این مسیر زیبا، من با آرامش قدم می گذارم. با هر قدم، باد می وزد. با هر قدم، یک گل می شکفد.»


"راز این است که همه ایده ها، همه مفاهیم را حذف کنیم تا حقیقت فرصتی برای نفوذ پیدا کند و خود را آشکار کند."

"به لطف ناپایداری، همه چیز ممکن است."


"در عشق واقعی، شما به آزادی می رسید."


"هر لحظه فرصتی برای ما است تا با جهان صلح کنیم، صلح را برای جهان ممکن کنیم، تا شادی را برای جهان ممکن کنیم."


طوری راه بروید که انگار با پاهایتان زمین را می بوسید.


تا زمانی که بین ادیان صلح برقرار نشود، صلحی در جهان وجود نخواهد داشت.


ما اغلب به صلح به عنوان عدم وجود جنگ فکر می کنیم، که اگر کشورهای قدرتمند زرادخانه های تسلیحاتی خود را کاهش دهند، ما می توانیم صلح داشته باشیم. اما اگر عمیقاً به سلاح ها نگاه کنیم، ذهن خودمان را می بینیم - تعصبات، ترس ها و نادانی خودمان. حتی اگر همه بمب‌ها را به ماه منتقل کنیم، ریشه‌های جنگ و ریشه‌های بمب‌ها هنوز در قلب و ذهن ما وجود دارد و دیر یا زود بمب‌های جدیدی خواهیم ساخت. تلاش برای صلح، ریشه کن کردن جنگ از خود و از قلب مردان و زنان است. آماده شدن برای جنگ، دادن فرصت به میلیون‌ها مرد و زن برای تمرین کشتار شبانه روزی در قلب‌هایشان، کاشتن میلیون‌ها بذر خشونت، خشم، ناامیدی و ترس است که به نسل‌های بعد منتقل خواهد شد. ”


«لحظه حال پر از شادی و شادی است. اگه حواست باشه میبینی. ”


«اعمال من تنها متعلقات واقعی من است. من نمی توانم از عواقب اعمالم فرار کنم. اعمال من زمینی است که روی آن ایستاده ام.»


"زندگی در لحظه حال معجزه است. معجزه راه رفتن روی آب نیست. معجزه این است که در لحظه حال روی زمین سبز قدم بزنیم و از آرامش و زیبایی که اکنون در دسترس است قدردانی کنیم.


"تنفس، تنها لحظه حال است. نفس کشیدن، لحظه فوق العاده ای است.»


"اگر عشق ما فقط اراده ای برای داشتن باشد، عشق نیست."


"وابستگی به دیدگاه ها بزرگترین مانع در مسیر معنوی است."


«آرامش همین جا و اکنون، در خودمان و در هر کاری که انجام می دهیم و می بینیم وجود دارد. هر نفسی که می‌کشیم، هر قدمی که برمی‌داریم، می‌تواند مملو از آرامش، شادی و آرامش باشد. سوال اینجاست که آیا ما با آن در ارتباط هستیم یا نه؟ ما فقط باید بیدار باشیم، زنده در لحظه حال.»


"اگر صلح طلب باشیم، اگر شاد باشیم، می توانیم مانند گل لبخند بزنیم و شکوفا شویم و همه اعضای خانواده ما، کل جامعه ما از آرامش ما بهره مند شوند."


«وقتی مانند عجله راه می رویم، اضطراب و اندوه را بر روی زمین چاپ می کنیم. باید در راهی قدم برداریم که فقط صلح و صفا را روی زمین چاپ کنیم... حواستان به تماس پاهایتان با زمین باشد. طوری راه برو که انگار با پاهایت زمین را می بوسی.»

بودافلسفهژاپنمدیتیشنذن
مربی تیم عملیاتی ورزشی آتش نشانی استان قزوین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید