ویرگول
ورودثبت نام
فرهاد امین لو
فرهاد امین لو
خواندن ۴ دقیقه·۱۸ روز پیش

چگونه یک مرد سرسخت باشیم؟ مردی با ارزش شوید

چگونه یک مرد سرسخت باشیم؟ مردی با ارزش شوید

من آدم سرسخت کلیشه ای شما نیستم اما با این وجود فکر می کنم می توانم به شما کمک کنم
قبل از اینکه شروع کنیم، برای روشن شدن همه چیز، من یک مرد فوق العاده سخت و قوی نیستم. دور از آن. دیوید گوگینز من نیستم. اما در طول این سال ها خیلی سخت تر و قوی تر شده ام. من قبلاً ناامن، ضعیف و مضطرب بودم (مخصوصاً در اطراف زنان).

این روزها، من هر روز از منطقه راحتی خود خارج می شوم و به قدرت ناراحتی ارادی اعتقاد زیادی دارم.

بسیاری از علایق من - MMA، غواصی آزاد، شنا در آب‌های آزاد، یادگیری زبان‌های خارجی، کارآفرینی - ناشی از وسواس من برای رشد سرسختی ذهنی و فیزیکی است.

من به دنبال چالش‌های هستم، زیرا به همان اندازه که آنها ناراحت کننده هستند، می‌دانم که چقدر در کمک به من برای تبدیل شدن به مرد بهتری قدرتمند هستند. من همچنین امیدوارم که از طریق مثال خود، دیگران را تشویق کنم تا اهداف سخت و مفیدی را دنبال کنند.



مرد سرسخت بودن به چه معناست؟ این چیزی متفاوت از آن چیزی است که شما فکر می کنید

اگر از یک فرد معمولی در خیابان بپرسید که مرد سرسخت بودن به چه معناست، احتمالاً برخی از پاسخ های زیر را دریافت خواهید کرد:

مردان سرسخت بزرگ، عضلانی و پست هستند.
یک مرد سرسخت، یک آدم تند و تیز مسلط با یک نفس بزرگ است.
مردان سرسخت به وزنه‌برداری و/یا مهارت‌های دفاع شخصی تسلط دارند.
افراد سرسخت به جای دیگران تصمیم می گیرند و همه اطرافیان را رهبری می کنند.
مردان سرسخت اغلب مجرم هستند زیرا خشن هستند و همیشه به دنبال دعوا هستند.
مردان سرسخت ترس و درد را احساس نمی کنند و هیچ احساسی از خود نشان نمی دهند.
به عبارت دیگر، پاسخ هایی دریافت خواهید کرد که یک مرد سرسخت را به عنوان یک «مرد آلفا» کلیشه ای تعریف می کند. جامعه اغلب چنین مردانی را با عبارات تحقیرآمیز تعریف می کند: آنها پسران بد، پسران بازی و جنایتکار هستند (بر خلاف مردان خوب که همیشه دو کفش خوب هستند).

هدف واقعی از تبدیل شدن به یک مرد سرسخت

من با این تعاریف منفی موافق نیستم. اجازه دهید شما را با یک تعریف جایگزین قدرتمند از سختی آشنا کنم. بازیگر تری کروس در کتاب سخت خود هدف از سخت بودن را اینگونه تعریف می کند:

هدف از سخت بودن حمله نیست، بلکه محافظت است. هدف از قوی بودن تسلط نیست، بلکه حمایت است. هدف از داشتن قدرت، حکومت نیست، بلکه خدمت است. چیزی که من آموخته ام این است که مرد واقعی بودن، خدمتگزار نهایی است. با هر استعداد یا مزیتی که زندگی به شما داده است، چه به صورت تولدی و چه از روی شرایط، وظیفه شما این است که از آن امتیاز در خدمت دیگران استفاده کنید.

من این تعریف را دوست دارم زیرا فراتر از جنبه های سطحی سرسختی است که ممکن است در مقاله متوسط ​​خود در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مرد سرسخت پیدا کنید. این بر عمیق ترین سطوح رشد شخصی مردان تمرکز دارد: رشد و مشارکت.

در نهایت، سخت بودن به شما مربوط نیست. این در مورد خدمت به دیگران است.

اینگونه است که می‌توانید از جعلی‌ها عبور کنید و به صف مردان واقعی بپیوندید: به دنبال ارزشمند باشید و فقط یک تصویر سطحی ایجاد نکنید.

ای کاش وقتی جوانتر بودم این تمایز را درک می کردم و می خواستم به یکی از افراد سرسخت تبدیل شوم. این می توانست من را از اندوه زیادی نجات دهد، وانمود کنم که کسی هستم که نبودم.

تفاوت بین پسران سرسخت تقلبی و افراد سرسخت واقعی

در اینجا چند نمونه وجود دارد که نشان می دهد مردان سرسخت قلابی چگونه با مردان سرسخت واقعی تفاوت دارند:

یک مرد سرسخت قلابی فقط برای اینکه خوب به نظر برسد وزنه ها را بلند می کند. یک مرد با ارزش وزنه ها را بلند می کند تا قوی و مفید باشد. او این کار را برای مراقبت از سلامت خود انجام می دهد. او می خواهد الگوی خوبی برای پسران دیگر باشد. او می‌خواهد به سختی کشته شود تا تا حد امکان زندگی کند و خانواده، دوستان یا جامعه‌اش را تامین کند.
یک مرد سرسخت قلابی هنرهای رزمی را برای تسلط بر دیگران آموزش می دهد. یک مرد با ارزش، هنرهای رزمی را آموزش می دهد، زیرا می خواهد بتواند از خود و عزیزانش محافظت کند. او می خواهد بتواند در موقعیت های استرس زا آرام بماند. او این ورزش را برای توسعه روابط با مردان دیگر انجام می دهد.
یک مرد سرسخت جعلی تصویر خود را پرورش می دهد تا باحال در نظر گرفته شود و توجه زنان را به خود جلب کند. یک مرد با ارزش علاقه مند است که اعتماد به نفس، قدرت و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کند تا بتواند به عنوان یک فرد رشد کند و برای دیگران مفیدتر باشد.
توجه داشته باشید که "مرد با ارزش" اصطلاحی است که من برای تعریف یک ایده آل برای دنبال کردن استفاده می کنم. این یک خط پایان نیست: همیشه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید تا ارزش بیشتری ایجاد کنید.




مرد سرسختمردهنرهای رزمیجنگجوورزش
مربی تیم عملیاتی ورزشی آتش نشانی استان قزوین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید