ویرگول
ورودثبت نام
🌱🌱🌱
🌱🌱🌱
خواندن ۱ دقیقه·۴ روز پیش

زیتون


دیروز عصر در هوای پاییزی روز شنبه با بانو شروع به چیدن زیتون های یکی از درختان حیاط کردیم.

در سمت مشرق حیاط یک درخت چندساله زیتون و انار و نارنج جا خشک کرده اند و سایه های سنگین و خوبی دارند، در سمت مغرب حیاط کنار درخت انجیر 17 ساله، درخت زیتون جوان‌ با شاخه های نحیف قد علم کرده است.

این درخت زیتون جوان‌ امسال اولین زیتون به ثمر نداده بود و بلکه چندمین ثمر دادنش بود، اما اولین برداشتش را امسال، دیروز عصر و به دستان مبارک من و بانوجان انجام شد.


این هم از درخت جوان‌ در سمت مغرب حیاط(اینکه گفتم سمت مغرب حیاط از این بابت هست که موقع غروب آفتاب پرتوهای نور بین شاخ و برگ هاش می غلتند)
این هم از درخت جوان‌ در سمت مغرب حیاط(اینکه گفتم سمت مغرب حیاط از این بابت هست که موقع غروب آفتاب پرتوهای نور بین شاخ و برگ هاش می غلتند)



این هم از خود زیتون‌های درخت جوان‌. اولین برداشتش هست.
این هم از خود زیتون‌های درخت جوان‌. اولین برداشتش هست.


درخت بزرگ و چندساله زیتون در سمت مشرق یا همان راست حیاط، تقریبا یه هفته پیش من و بانو و عزیزان زیتون هاش رو چیدیم.
درخت بزرگ و چندساله زیتون در سمت مشرق یا همان راست حیاط، تقریبا یه هفته پیش من و بانو و عزیزان زیتون هاش رو چیدیم.


درخت زیتون از نظرم نجیب و یار شفیق و هميشگی هست، شاید گاهی افت بزنه و زیتون های کوچیک و کم به بار بده، ولی باز به یاد داره که یکی منتظر و چشم به راه ثمر دادنش هست.


روز یکشنبه

حوالی ساعت 18 عصر

25ام شهریور 1403

الهی شکر🌱




درختزیتونسمت مغربمغرب حیاط
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید