ویرگول
ورودثبت نام
فرزانه پوربهرام
فرزانه پوربهرام
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

عشقی با طعم سیب


عشق تجربه‌ای غیر قابل پیش بینی است. اینکه قرار است در لابه‌لای روزهای عمرمان چند نفر به ما بگویند:« دوستت دارم» معلوم نیست. چه کسی می‌تواند بگوید تا پایان عمرش امکان دارد چند بار این جمله را بشنود؟ به نظرم نمی‌توان تخمین زد.

گاهی مدت‌ها منتظر شنیدن آن از فردی هستیم و او هیچ‌گاه ما را مهمان یک « دوستت دارم» نمی کند. گاهی این جمله را از کسی می‌شنویم که انتظارش را هم نداشته‌ایم.

چند تا از این «دوستت دارم»ها ما را خوشحال می‌کند؟ چندتایش شگفت‌زده یا حتا خشمگین‌مان خواهدکرد؟ برایم جالب است بدانم مصدر "دوست داشتن" و "دوست داشته شدن" برای ما خوشایند است یا باید بیان آن توسط فرد مورد نظرمان صورت گیرد تا قابل قبول باشد؟

قرار است در مقابل آن چه واکنشی نشان دهیم؟ نگاهش می‌کنیم و می‌گوییم منم همین طور یا در آغوشش می‌گیریم؟ شاید هم از او متنفر می‌شویم. اما در مقابل برخی از «دوستت دارم» ها به لبخندی اکتفا می‌کنیم؛ لبخندی از سر اعتماد و اطمینان. می‌دانیم در آن لحظه، عشق و صداقت در وجودش غلیان نموده‌است. ما نیز به دنبال چرایی آن نمی‌گردیم. حساب و کتاب هم نمی‌کنیم؛ بلکه با لبخندی گرم پذیرای آن هستیم. حظش را می‌بریم زیرا زلالی کلام از چشمان گوینده‌اش فوران می‌کند. اصلا در بعضی از رابطه‌ها آن قدر عشق در جریان است که وجودش برایمان حتمی است؛ اینجاست؛ در نزدیکی‌مان. قلب از حضور و دوامش سیراب می‌شود.

اما برخی آدم‌ها تصمیم می‌گیرند محبت را قطره قطره و جیره‌بندی شده در کام یکدیگر بریزند. آنقدر کم که حتا نتوان مزه مزه‌اش کرد. گاهی نیز زهری کشنده را چاشنی آن کرده و به خورد هم می‌دهند. به تصور من «دوستت دارم» طعم و مزه‌های متفاوتی دارد. بعضی از آنها مثل میوه‌های فصل تابستان هستند؛ گران و دور از دسترس همیشگی‌ات. قبل از اینکه به دفعات کافی از آن بچشی؛ قبل از اینکه طعمش در وجودت ته‌نشین شود؛ تمام می شود. آنقدر کوتاه و اندک که یادت نمی آید اصلا آن را چشیده‌ای ؟

به نظر من مهر و علاقه درست و حسابی مثل سیب است. یک میوه چهار فصل که تو مطمئنی همیشه هست. برای همین هول نمی‌زنی و فرصت داری آرام آرام مزه‌اش کنی. شاید رنگ و اندازه‌اش در فصل‌های مختلف تغییر کند اما همیشه در ظرف میوه روی میز، جلوی چشم تو است و همواره تو را از طعم خود سرخوش می کند.

تازه کلی خاصیت هم دارد:

مقوی است پس روح و روان تو را تقویت می کند

دارای قند فروکتوز است، پس کامت را بی‌ضرر شیرین می کند

تقویت کننده استخوان هاست، پس تو را در مواجه با رویدادهای زندگی قوی‌تر می کند

آنتی اکسیدان‌ دارد : برای پاکسازی و سلامتی روح و جسمت مفید است

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد پس حال دلت خوب خواهد بود

امیدوارم زندگیت آغشته به طعم سیب باشد.


خودشناسیعشقدوست داشتنسیب
نگاه می‌کنم؛ به منظره‌‌، آدم‌ها، فیلم و کتاب‌ها. گاهی هم در موردشان می‌نویسم تا جاده‌ی ارتباطمان یک‌طرفه نباشد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید