ویرگول
ورودثبت نام
الهه گلکار
الهه گلکار
خواندن ۲ دقیقه·۴ روز پیش

کتابچه شخصی


سلام بر دوستان جانم

چند روز پیش داشتم با خودم فکر می‌کردم در مورد چه موضوعاتي می‌شود نوشت.

جوابی که بعد از چند وبینار و فکر به آن رسیدم تشکیل "کتابچه شخصی" است.



زندگی هر کدام از ما جنبه‌هایی دارد که با بقیه فرق دارد.

مثلن دوست عزیزمان آقا مهدار هاشمی اسنپ در زندگی‌اش نقش پررنگی دارد یا دوستان عشق کنکوری مسائل مربوط به کتاب‌های کنکوری و کتابخانه.



یا من مسائل بچه‌های عزیزم و آشپزی وخانه‌داری و مطالعه‌هایم و علایقم و مسائل مربوط به همسرم در الویت زندگی‌ام هست.

پس مطالب کتابچه‌شخصی من:

  1. آشپزی نوشت.
  2. بچه‌ها نوشت.
  3. خانه‌داری نوشت.
  4. مطالعه نوشت.
  5. رمان نوشت.
  6. مقاله‌نوشت.
  7. شوهرداری نوشت.
  8. مدرسه‌ی بچه‌ها نوشت.
  9. دوستان‌نوشت.


دوستان عزیزم زندگی‌ شما از چند بخش اساسی درست شده‌است؟

بهتر نیست زندگی را بخش بخش کنید .شاید بهتر قابل هضم شود .

حالا برای شما اولین پارت از آشپزی نوشت را می‌گذارم.

با معرفی مهجورترین و خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذا .

این شما و این غذای "ماست گرمه "

غذایی از استان مرکزی ایران

پیاز را سرخ می‌کنیم باید پیاز داغ زیادی فراهم آوریم بعد ادویه و زردچوبه را اضافه کنید.

سیب‌زمینی به اندازه یک گردو خرد کرده و با آداب خاص داخل قابلمه بریزید. در ادامه ۵ قاشق برنج و ۳ قاشق گندم پوست کنده را هم بریزید. حالا قسمت هیجان انگیز ماجرا:

کاسه‌ی ماستی که چند ساعت قبل بیرون گذاشتید و کمی ترش شده داخل قابلمه بریزید .و بعد سبزی های معطر شنبلیله و شوید را اضافه کنید.

سپس دو تا تخم‌مرغ را هم بزنید و اضافه کنید.



نعنا داغ به همراه گردو خرد شده و نصف قاشق شیره انگور تتمه‌ی کار ماست. راستی نمک فراموش نشود.

کاسه‌های چینی گل رزت را جلو بیاورید و پیازهای‌تان را چهار قاچ نمایید به همراه ظرف سبزی‌خوردن.

حالا نان‌های خشک را داخل کاسه تیریت کنید.و نوش جان .حتمن تجربه‌ی متفاوتی هست باور کنید.


کتابچه شخصیشیره انگورهیجان انگیز
من الهه گلکار عاشق ریاضی و ادبیات و نوشتن و خواندن رمان و مقالات هستم آرزویم این است که روزی مرزبندی ذهنی بین انسانها برداشته شود و همه علاوه بر عشق ملی وفرهنگ وباورشون عاشق هم و دوستار هم باشیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید