ویرگول
ورودثبت نام
Mina Khalili
Mina Khalili
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

استعدادیابی! احصا سوخت جت موفقیت خود، با کشف استعدادتان

سوخت جت استعاره از کشف استعداد
سوخت جت استعاره از کشف استعداد


مینا دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی هستم. یک روز در این سالهایی که درگیر خودشناسی شده ام احساس پوچی داشتم و با وجود نزدیک شدن به فارغ التحصیلی دکتری در دانشگاه سراسری، خوشحال نبودم. فکر کردم باید یک چیزی در من گمشده باشد. خیلی تجسس کردم. درنهایت به عشق و رسالتم در این جهان رسیدم.

با کنکاش و راهنمایی اساتید خوبم رفتم به دنبال علایق خودم و تمام ورزشها را اعم از فوتسال، دو، قایقرانی، دارت، باراوسل، تیراندازی و حرکات و موزون و … را شرکت کردم و درون آنها به جنبه هایی از خودم پی بردم.

همیشه به همکارانم میگفتم من چرا حسابداری هستم! کاش تربیت بدنی میخواندم و مربی میشدم.

یک روز به دنبال کشف و لذت بردن از زن بودنم، نقاشی را به زندگیم بافتم، یادم افتاد در کودکی نقاشی و آواز دوست داشتم و حتی انجام میدادم. به دنبال آنها رفتم! در آنها هم موفق شدم. حس نشاط توام با هیجان مرا به زنانگی ام نزدیک تر می کرد.

به خودم گفتم کاش به جای ریاضی و فیزیک، رشته ی هنر را انتخاب میکردم.

۶ یا ۷ سال همزمان با تحصیل در مقطع دکتری، به دنبال گمشده درونم و آرامش روحم، تجربه تک تک علاقه مندی ها با گذر عمر و تصمیم گیری تغییر شغل و چالش هایش همراه بوده است.

چه بسیار سازمان ها را مشاهده میکنم بین افراد و شغلشان تناسب وجود ندارد و مدیران اصلا به این توجه نمی کنند و زمانی حال سازمان ها خوب می شود که انسان ها به مثابه انسان بودن نه استعاره های مورگان، ارزش داشته باشند.

در این میان، همیشه دوست داشتم کودکان و نوجوانان حتی کسانی که در شغلی هستن، با استعدادهایشان آشنا شوند و بدون گذر عمر، از ابتدا صحیح ترین مسیر را انتخاب کنند و در جهت رضایت روحشان گام بردارند.

این آرزو در بستری به نام کلینیک سیناتلنت خلق شد و مسرورم از اولین مشاوران استعدادیابی آنها هستم و وقتی میبینم نصف زمان حتی کمتر نیاز هست تا به کمک ابزار متفاوت در کنار اساتید خوبم این مهم رقم بخورد، و کهکشان استعدادیاب ها و افراد آگاه به استعدادها و علایقشان ایجاد گردد.

امیدوارم به کمک هوش های مصنوعی در این مسیر به بهترین انتخاب ها و کشف از خود برسیدم و جهانی کارآمدتر و پویاتر داشته باشیم.

به عبارت دیگر هر فرد موفقی که در رسالت شخصی خود گام برمیدارد همانند سوخت جت با سرعتی روز افزون پله های ترقی را بدون احساس پوچی و با شادمانی شگرفی طی می کند.

امیدوارم شما نیز با کشف استعدادتان به این حس دست یابید.

باسپاس از حسن توجه شما

نوشته: مینا خلیلی

#استعدادیابی # موفقیت #سیناتلنت

#مدیریت رفتار سازمانی #رسالت شخصی

#خودشناسی

مدیریت رفتار سازمانیاستعدادیابیسیناتلنتخودشناسیرسالت شخصی و سوخت جت
Candidate of PHD in OB . Talent counselor
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید