ویرگول
ورودثبت نام
ُسیندُخت
ُسیندُخت
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

تو میتوانی ارادتو تقویت کنی

برای من بارها پیش آمده که ایده ها و تصمیمات زیادی داشتم که انجام بدم ,حتی برنامه ریزی های زیادی انجام دادم ولی آخرش به شکست منتهی میشد و درکل برنامه هام کامل پیش نمیرفت.

مقاله های زیادی خواندم و دنبال این بودم که چرا برای هرچیزی برنامه ریزی میکنم به اجرا نمیرسه؟چرا ناقص میشه؟

رسیدم به مبحث "اراده" و فهمیدم حتی اگر کوهی از ایده وتصمیم باشی اما نتوانی ایده هاتو اجرا کنی و اراده انجامشو نداشته باشی موفق نمیشی :) کتاب های زیادی برای تقویت اراده وجود دارد که میتواند راهنمایی خوبی باشد.

روش های تقویت اراده را بارها جستجو کردم و اجرا کردم تا حدوی به نتیجه رسیدم حالا هم اینجا برای شما از تجربم مینویسم:

تومیتوانی ارادتو تقویت کنی :)
تومیتوانی ارادتو تقویت کنی :)


1.خواب منظم و کافی

اگر ساعت خواب منظم باشد و ذهنتون آماده باشد خیلی بهتر میتواند جلوی تصمیمات لحظه ای یا به اصطلاح "آنی" را بگیرد.

2.مدیتیشن

مدیتیشن برای من حکم آرامبخش دارد. و ازنظر علمی شما با انجام 10دقیقه مدیتیشن در طول روز به رشد قشرجلویی مغزتان کمک کردید که بتواند با بخش های که در مغز تصمیم های مهمی را میگیرد ارتباط برقرارکند.

مدیتیشن برای تقویت اراده
مدیتیشن برای تقویت اراده


3.ورزش

ورزش کردن و تحرک بدن برای کنترل حواس پرتی ,خستگی مغز خیلی راهکار خوبی است.و هرچقدر ذهن آماده تر باشد به نظر من به تقویت و کنترل اراده خیلی کمک خواهد کرد.

4.غذاهای گیاهی

من از وقتی با مدیتیشن و یوگا آشنا شدم ناخودآگاه به خوردن غذاهای گیاهی علاقمند شدم .جالبه بدونید خوردن غذاهای گیاهی باعث کنترل قندخون و عملکرد مغز میشود . عمکرد مغز اگر خوب باشد بر روی اراده شما هم تاثیر میگذارد .


این نکاتی بود که من درطول مدت کوتاه رعایت کردم و نتیجه خوبی گرفتم .امیدوارم برای شما هم مفید باشد :)


تقویت ارادهخودشناسیروانشناسیزندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید