ویرگول
ورودثبت نام
Karaso
Karaso
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

چالش کتابخوانی بهمن ماه ۱۴۰۲ طاقچه

سلام به همگی امیدوارم حال دلتون خوب باشه
چالش کتابخوانی بهمن ماه طاقچه کتابی که عاشق شدن رو یادت میده موضوع این ماه واقعا یه چالشه و من برای این چالش کتاب در ستایش عشق نوشته فیلسوف معاصر آقای آلن بدیو و نیکولاس ترونگ به ترجمه آقای کوروش انصاری رو انتخاب کردم
زحمت نشر این کتاب رو انتشارات نشر ویراست کشیده.
عشق و فلسفه ، آقای بدیو تو این کتاب با زبانی ساده و فلسفی عشق رو از رمانتیک بازی های پوچ امروزی جدا میکنه و به دنیای واقعی عشق میپردازه.
زاویه دید آقای آلن بدیو خلاقانه و ظریفه و همین باعث میده این کتاب بسیار خواندنی بشه

بخشی کتاب در ستایش عشق

بهتر نمی توان گفت که بین سیاست و عشق فقط روابطی مبهم نوعی جدایی متخلخل  و منفذدار یا عبور ممنون وجود دارد که برای توضیح آن ها چیزی کمتر از منابع تاتر لازم نیست. کمدی ؟ تراژدی؟ هردو .دوست داشتن این است که فراتر از هر تنهایی با همه چیز در جهان که میتواند وجود را تحریک کند درگیر شود. در این دنیا من مستقیما سر چشمه ای از خوشبختی میبینم که با دیگران بودن به من می‌بخشد . دوستت دارم به این مفهوم خواهد بود : در جهان سر چشمه ای از عشق جریان دارد که در امواج‌ آن تو برای وجود من هستی . در آب این چشمه، من شادی مان را میبینم اول تو . می بینم ، آن طور که مالارمه در شعر مینویسد تو در موج ، شدی نشاط برهنه ات.

کتاب در ستایش عشق در واقع رساله فیلسوف فرانسوی آقای بدیو در دفاع از عشق است .آلن بدیو در این کتاب معتقده که عشق در خطر  هست و گرایش انسان امروزی به لذت های آنی و عدم تعهد ، بدیو رو واداشته که با استناد به گروهی از متفکران از جمله افلاطون ، پروست و... روایت جدیدی در دفاع از عشق در مواجهه با مدرنیته قرن بیست و یکم خلق کنه که از عشق نترسه بلکه اون رو به عنوان یه ماجراجویی ببینه ماجراجویی شکوهمندی که بشر رو وادار به کاوش در آن «دیگری» و تفاوت میکنه و در نهایت او را از وسواس نسبت به هویت خودش رها میکنه وی در بخش دیگری از کتاب در مدح عشق توصیفی بسیار زیبا از عشق در اختیار خواننده قرار میده؛ تجربه ی نگریستن به دنیا از زاویه ی دید دو نفر به راستی دیدن دنیا به این شکل چه لذتی داره؟ بدیو در ادامه میگوید که به باور او عشق حقیقی همین است. عشق به ویژه در طول زمان به شکلی جزئی همه ی جنبه های مثبت دوستی را در بر میگیرد اما به کلیت وجود دیگری مربوط میشود.
خب عشق همیشه مفهومه پیچیده ای بوده و توصیفش گاهی تو یه جمله خلاصه میشه و گاهی قطور ترین کتاب ها هم از توصیفش عاجزن.
تا چالش ماه بعد خداحافظ
در آخر تشکر میکنم از مترجم عزیز آقای کوروش انصاری بابت ترجمه کتاب در ستایش عشق و طاقچه دوست داشتنیی به خاطر این چالش سرگرم کننده امیدوارم هر کجا که هستید پیروز و موفق باشید

عشقترجمه کتابعشق حقیقیچالش کتابخوانی طاقچه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید