ویرگول
ورودثبت نام
معین آذری
معین آذری
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

در جستجوی همنشین ابدی (2)

همنشین ابدی؟پیرو نوشته قبلی یکم فکر کردم دیدم اشتباهه کجاش اشتباهه؟خود این ترکیب همنشین ابدی همنشینش مشکلی نداره ولی اون ابدی کار رو خراب میکنه فک کنم فهمیدین چی میخوام بگم.البته بگم که این قسمت(پارت)ربطی به نوشته قبلی نداره..

مشکلش اینه شما هیچکس رو نمیتونی پیدا کنی که تا ابد پیشت باشه یکم فکر کن هیچکس منظورم از هیچکس هیچکس آدمیزاده وگرنه خدا که از اول تا آخر با هامونه و آره مشکل همینه ما داریم میگردیم دنبال یچیزی که وجود نداره و شما کی رو دیدی بگرده دنبال چیزی که وجود نداره و پیداش کنه هیچکس!

پس باید تصمیممون رو عوض کنیم هدفمون رو عوض کنیم!خیلی وقتا مشکل همینه ما داریم دنبال هدفی میریم که اشتباهه بعضی وقتا نباید راه های رسیدن به هدف رو عوض کرد یا چمیدونم آدمایی که سر راهن رو برداریم فقط کافیه هدفمون رو یکم هم که شده تغییر بدیم.

نمیگم از فردا تا به در بسته خوردین راهتون رو عوض کنین یا بقول مامان من از این شاخه بپرین اون شاخه ولی حداقل میشه جامون رو روی شاخه عوض کنیم برای یک بارم که شده محض رضای خدا بشینین ببینین هدفتون چیه واسه چی دارین میرین سمتش میدونین خیلی از مشاور ها وقتی دارن از بچه ها میپرسن واسه چی اومدی ریاضی؟واسه چی اومدی تجربی؟واسه چی اومدی ....... اونا چی میگن میگن نمیدونم فکر کردم خوبه اومدم میگن این رشته نیام کدوم برم؟میگن علاقم توشه در صورتی که طرف اصلن نمیدونه چه راه سختی جلوشه نمیدونه ممکنه چهار سال دیگه بفهمه علاقش تو یچیز دیگه بوده و عمرش رو الکی هدر داده میبینین پس یبارم شده تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید .

خب برگردیم به بحث اصلی من یه عقیده ای دارم اونم اینه شما هر کاری میخوای بکنی برعکسش باید پیش بری توضیحش سخته مثلن نمیگم تو کارت میخوای موفق شی کار نکنا نه منظورم اینه زور بیخود نزن بعضی وقتا یچیزایی ارزش سال ها تلاش رو ندارن اصلن نیازی نیست یه مدت طولانی روشون کار کنی فقط کافیه یه مدت کوتاهی روشون فکر کنی ببینی مسیر راهت چخبره.البته این بیشتر برای اونایی صادقه که گیر کردن نه اونایی که مسیرشون خیلی وقته مشخصه و دارن پیش میرن و به پیروزی نزدیک تر میشن یعنی چی ؟شما یک آدمی رو تصور کن تو باتلاق گیر کرده خب ایشون هرچی دست و پا بزنه بیشتر میره تو باید چیکار کنه برعکس دست و پا زدن عمل کنه یعنی چی یعنی آقا خانم شما یه گندی زدی حالا گیر کردی دست و پا نزن غر نزن دنبال یه راهی با تا از باتلاق در بیای حالا چطوری؟اونو دیگه من نمیدونم خودت باید بفهمی.

منم درمورد پیدا ردن اون همنشینان خیالی ابدی همین کار رو کردم گفتم اقا من یه گندی زدم آدمای درستی رو پیدا نکردم حالا من بیام غر بزنم بگم اونا ادم بدن من خوبه حل میشه؟

نه

سخت تلاش کنم یکی رو پیدا کنم چی؟از باتلاق در میام؟

نه

پس چیکار باید بکنم؟

هیچی فقط باید به زندگیم ادامه بدم و این ادامه دادن زندگی باعث میشه تا من اونایی که باید رو پیدا کنم شما هم همین کار رو بکن واینستا یکی بیاد دستت رو بگیره هیچکی تو این زمونه دستت رو نمیگیره مگر اتفاقی

یه بنده خدایی میگفت زندگی همش جنگه هر روزش جنگه ما اصلن بدنیا نیومدیم تو این دنیا استراحت کنیم باید بجنگیم تا راهمون رو پیدا کنیم اصن اگه یه روزی رسید شما استراحت کردی خوشحال نشو چون یجای کارت میلنگه دیدین میگن ادمیزاد جاه طلبه؟راست میگن و اگه درست رامش کنی این جاه طلبی رو به بزرگترین جاها میرسی فقط باید روحیه جنگنده داشته باشی هر روز رو جوری تموم کنی که شبش از خستگی سرپا خوابت ببره نمیگم خودت رو داغون کنیا میگم یجوری تلاش کن فردا نگی ای وای من دیروز یادم رفت اینکار رو بکنم.

و اینکه یه دوست جدید پیدا کردم چی؟ یه درخت آره یه درخت شاید عجیب باشه ولی یکی از بهترین چیزایی بود که تجربه کردم یه شنونده خوب که ساعت ها میتونی باهاش صحبت کنی و خسته نشه درسته خیلی نمیتونه بهت کمک کنه و دستت رو بگیره ولی یچیز کوچیکیه که کمکت میکنه تا خوشحال باشی یه شنونده خوب چی بهتر از این!

درخت شاید همان همنشین نیمه ابدی
درخت شاید همان همنشین نیمه ابدی



همنشین ابدیدوستیرفاقتدرختمسیر اشتباه
تفکرات یه چهل تیکه ای
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید