ویرگول
ورودثبت نام
سپهر محمدی
سپهر محمدی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

تاثیر جزئیات افزایش حقوق و دستمزد 1400 بر راندمان کاری

سال 99 هم با همه سختی ها و مشکلاتش به پایان رسید، اما در آخرین روزهای سالی که گذشت یکی از پر تب و تاب ترین مسائلی که تونسته بود به نقل محافل همه مجموعه های کاری و همچنین بچه های شرکت ما تبدیل بشه، بحث افزایش حقوق و دستمزد در سال 1400 یا به قول بچه ها قرن جدید بود. ترس از اینکه مبادا به مانند سال های گذشته هیچ افزایش حقوق قابل ملاحظه ای نباشه و مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر بشه.

اما توی همون تب و تاب بود که شورای عالی و وزارت کار با توجه به نرخ تورم میزان این افزایش حقوق را تا 40 درصد اعلام کرد و این در حالی بود که دولت حداکثر میزان افزایش را 25 درصد اعلام کرده بود. اما بعد از سال ها این شورای عالی وزارت کار بود که توانست، افزایش 39% حقوق و دستمزد را ثبت کنه و تا حدی خیال کارگران و کارمندان شرکت های خصوصی که میزان افزایش حقوق آنها بستگی به مصوبات اداره کار داشت راحت شد.

هر چند این میزان افزایش با توجه به نرخ تورم حال حاضر نمی تواند پاسخگوی نیاز خانواده ها باشد. جدول افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال 1400 تنها نوید این مسئله را می دهد که بخش کوچکی از نیاز های این قشر از جامعه تامین خواهد شد و به منظور افزایش رفاه جامعه نیاز به چاره اندیشی می باشد.

نحوه محاسبه حقوق و دستمزد سال 1400

در روزهای اخر سال 99 و هیمن چند روز کاری که در محل شرکت بودم، بیشترین آمار سرچ صورت گرفته در محل شرکت محاسبه افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 بود، که در واقع نشان از میزان دغدغه مندی کارمندان شرکت را داشت. تا جایی که حتی متوجه میشدم که برخی از کارمندان برای محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد 1400 به دنبال سایت های مختلف بودن و این همه درگیری نشان از دغدغه تامین معاش دارد. شاید اگر میزان درآمد کارمندان و کارگران ما به اندازه ای بود که ترسی از تامین مایحتاج خود نداشتن، نیازی به وقت گذرانی های زیاد برای سرچ فرمول محاسبه افزایش حقوق خود نداشته و وقت خود را صرف افزایش بهره وری سازمان می کردند.

قدر مسلم هدف همه ما از سرکار رفتن، کسب درآمد می باشد و این کسب درآمد به منظور رفع مایحتاج است و تامین نیازهای اولیه خانواده که از مهمترین دغدغه های این روزهای مردم ما می باشد. در کنار همه این موارد یکی از اتفاق هایی که به شدت من را تحت تاثیر قرار داد، اعلام برخی از کارفرمایان برای تعدیل نیرو می باشد. پس نه تنها افزایش حقوق 39 درصدی حقوق کارگران در سال جدید نتوانست نوید بخش باشد، بلکه توانست اضطراب از دست دادن کار را برای بسیاری از کارگران و کارمندان به همراه داشته باشد.


در هر صورت باید به این نکته واقف باشیم که افزایش بی سابقه نرخ تورم در سال های گذشته توانسته است مشاغل مختلف و زندگی خانواده ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اما ایا این افزایش حقوق پاسخگوی نیازهای این قشر از جامعه می باشد؟!

از همه این موارد که بگذریم، من تلاش کردم برای آسودگی خیال کارمندان شرکت، یک مقاله جامع تهیه کنم که کلیه جزئیات افزایش حقوق و دستمزد سال 1400 در آن گنجانده شده باشد و حتی امکان دانلود فایل اکسل محاسبه انلاین حقوق و دستمزد نیز در آن وجود داشت که به همت یکی از شرکت های ارائه دهنده انواع دستگاه کنترل تردد و حضور و غیاب نانوتایم تهیه شده بود. حالا کارمندان شرکت من نیاز به جستجو و سردرگمی ندارند و تنها با مراجعه به اون منبع می توانند براحتی پاسخی برای سوال های خودشون پیدا کنند و البته من هم توانسته ام کمک کنم از جلوگیری از هدر رفت وقت که منجر به افزایش راندمان کاری شرکت شد.

افزایش حقوق و دستمزدمدیریتساعات کاریدستگاه کنترل تردد
سپهر محمدی هستم، کارمند، لیسانس مدیریت، دوست دارم تجربیاتم را با شما به اشتراک بذارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید