محسن سلیمانی فاخر·۱۰ ماه پیشنقد «بی رویا»/ فراموشی رویاها،به بی هویتی،غیریت و غریبه گی می انجامدمختص جامعه سینما: محسن سلیمانی فاخر/فیلم«بی رویا» فیلم به ظاهرسورئالی است که کنایه ای بر رابطه زندگی و هویت یابی دارد.یک پارادوکس معنایی وم…
محسن سلیمانی فاخر·۱۰ ماه پیشنقد فیلم تفریق/ مثل مرگ آدمیزاد نامعقولمختص جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/«تفریق»فیلمی مدرن با روایتی ذهنی است که از یک ساحت رئالیستی وارد دنیایی غیررئالیستی می شود.پیداشدن شخصیت…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشستایش «زندگی روزمره»در فیلم«ژان دیلمان»/میان «هیچ» بودن و «همه چیز» بودنمختص جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/«شانتال آکرمن» خالق فیلم «ژان دیلمان، شماره ۲۳ کهدو کومرس، ۱۰۸۰ بروکسل»دریافته است تبدیل زندگی روزمره ب…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشابتذال بی سوادی در «دورهمی» http://jameaecinema.ir/4547/ بی سوادی؛ خطرناک ترین نوع ابتذال است .در«دورهمی» نوروز،میهمانانی درقامت مسابقه دهنده حتی پاسخ بدیهی ترین سئو…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشگذری بر فیلم کوچه کابوس/حرص،حماقت وعشق به خونریزی در تاریخ دائمی استجامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/ چارلی چاپلین در«دیکتاتور بزرگ» می گوید:«زندگی میتواند آزاد و زیبا باشد ولی ما راه درست زیستن را گم کردهایم…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشتاملی بر فیلم «ملاقات خصوصی»/عاشقی در جامعه آنومیکمختص جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/ برخی معتقدند به تعداد انسان های روی کره زمین راه عشق ورزی و تفسیر در مورد آن وجود دارد و فیلم«ملاقات خص…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشتاملی بر فیلم«علفزار»/جهانی از شرم های فرو خوردهجامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/پرداختن به سرچشمهها و سرشت نیروی اخلاقی،مهم ترین مضمون فیلم «علفزار» است .رویکردی که بر سراسر فیلم از سوی م…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشنقدی بر فیلم«مرد بازنده» ؛سیاست به مثابه حرفه جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/ فیلم «مرد بازنده»عاری از استراتژی سینمایی است که با خودشیفتگی توهین آمیز، به گفتۀ ماکس وبر همان «سیاست به م…
محسن سلیمانی فاخر·۲ سال پیشخوانش جامعهشناختی«خشونت نمادین»بوردیویی در فیلم«قهرمان»مختص جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر ،پژوهشگر جامعه شناسی و منتقد سینما ،درباره «خشونت نمادین»از منظر «پیر بوردیو»در فیلم «قهرمان»تحلیلی جامع…
محسن سلیمانی فاخر·۳ سال پیشخوانشی بر«جوکر»/تسلط در جهان نوین از اقتصاد به فرهنگ انتقال یافته استنمی شود هم برای مردم کار کرد و هم نگاه به جیبشان باشد. نمی شود «هم از آخور هم از توبره خورد». نمی شود یک بام و دو هوا داشت. نمی شود هوای هر