ویرگول
ورودثبت نام
behrooz_71
behrooz_71
خواندن ۲ دقیقه·۲۱ روز پیش

زندگی فیلم است، حداقل واقعی بازی کنیم



امروز من برای انجام یه امر خاصی رفته بودم اطراف خیابون انقلاب، وقتی داشتم برمیگشتم نزدیک مترو بودم، چشمم افتاد به یک شلوار رنگ نوک مدادی و خوشم اومد از طرحش، رفتم قیمت کردم دیدم فروشنده ای که شاید از دید عموم آدم بداخلاقی بود، گفت 420 تومن!!! خب با توجه به این وضعیت قیمت پوشاک، این قیمت مناسب بود، خیلی جالب بود که هر سه فروشنده اون مغازه به طور کلی خیلی بداخلاق و بدعُنُق بودن. ولی من داشتم به این فکر میکردم چقدر خوب، رفتم تو یه مغازه پوشاک، قیمت شلوار هم مناسب بود و طرحش هم خوب بود، از طرفی اعضای اون مغازه مث این فروشنده هایی نیستن که تا پاتو میذاری تو مغازه سریع آویزونت بشن و از سر و کله ات بالا برن تا بالاخره اندازه 10هزارتومان تو پاچه ات بکنن و از اون مغازه بیای بیرون.

درواقع این دوره زمونه آدمایی که فیلم بازی نمیکنن خیلی کم پیدا میشه، همه در هر شرایطی و در هر حالتی فیلم بازی میکنن، اکثر اونایی هم که فیلم بازی میکنن به دنبال ادامه زندگی لاکچری شون هستن. فقط دنبال اینن زبون بریزن و مخ مشتری رو بزنن و تا جایی که میتونن به بالاترین قیمت بفروشن به مردم، این وسط هم اونایی که تشنه محبت هستن، اینایی که فکر میکنن کاسب باید زبون باز باشه، کاسب باید مزه بریزه، اینجور آدما بدجوری ضرر میکنن. اتفاقا به نظر من کاسب باید آدم سفت و محکمی باشه، جنس خوب بیاره، به قیمت مناسب و زبون هم نریزه ...

متاسفانه جامعه و فرهنگ ما از گذشته، حتی از قبل از انقلاب اسلامی هم تربیت اشتباه داشت. ما الان دست خودمون نیست، گاها از جوک های مسخره دیگرون تعریف میکنیم، از لباس های زشتی که به دوست صمیمی مون به هیچ عنوان نمیاد، تعریف میکنیم و اسمش رو هم میذاریم اهمیت دادن و شعور و معرفت !!!!!

کل زندگی ما جوک و شوآف شده، هرکاری میکنیم بلند داد میزنیم، اگر از چیزی خوشمون نیاد، انتقاد نمی کنیم، جار نمیزنیم، به جاش میخندیم و تعریف میکنیم که مبادا طرف مقابل ناراحت بشه!!! حتی وقتی خونه یه نفر میرین و غذا میخورین، اون غذا اگر شور یا بی نمک باشه، جرعت نمیکنین انتقاد سازنده داشته باشید، اصلا بلد نیستیم، و اینگونه به این چرخه فیلم بازی کردن ادامه میدیم. اونی که اشتباه میکنه رو بهش نمیگیم و میذاریم بره به قهقرا!!! و همینجوری زندگی چرخه اشتباه رو میگذرونه و هیچی هم درست نمیشه!!!

فیلم فیلم فیلم ..... اصلا زندگی ما فیلمه، نمیتونیم توش واقعی زندگی کنیم، دقیقا شبیه استخدام یه بازیگره!

به شخصه مدت هاست از انتقاد کسی ناراحت نمیشم، حتی میگم دمش گرم هرکی انتقاد میکنه، ولی اگر انتقادش خلاف انسانیت باشه، برای من قابل قبول نیست.


زندگیشوآفخودشناسیروانشناسی
تا انسان هست از هوش مصنوعی استفاده و حمایت نخواهم کرد سفرباز، کمپر، امنیت و شبکه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید