ویرگول
ورودثبت نام
مائده جون
مائده جون
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

امضا

بیشترین ضربه ، شاید بهتر باشه بگم اولین ضربه ها از سمت هم جنس های خودمون شروع میشه . مرد ها نباید گریه کنند از سمت ما خانم ها نیومده .ماها سلاطین بروز احساسات چرا باید بخوایم یه مرد گریه نکنه . یا درمورد زن ها فکر میکنم اون اول خیلی ربطی به اقایون نداشته که یه زن کار کنه یا نه .زن ها همیشه در طول تاریخ در کنار مرد هاشون کشاورزی دامداری یا خیلی کار های دیگه رو انجام میدادن . اگه خوب دقت کنیم میبینم همه چیز از سمت خودمون شروع شده .

کلاس ما دوتا پنجره داشت که یکی از اون ها یه منبع اب اون ور خیابون رو نشون میداد .عادت داشتم به اون منبع زل بزنم .با صدای پس زمینه معلم ها که درس میدادن من به اون منبع نگاه میکردم .پرنده ها می اومدن و می رفتند ، باد می وزید و یه پرچم که اونجا بود رو تکون میداد. عادت داشتم با خودکارم بازی کنم و همه جا شکلک های مختلف بکشم .مثل هر دانش اموز دیگه این ثبت اثر های هنری شامل میز هم میشد .

داشتم رو میز شکل های مختلف میکشیدم و از جون گرفتن دایره و مثلث هام خوشحال بودم که یک دفعه یه فکر به سراغ من اومد . من امضای خاصی ندارم .با خودم فکر کردم چقدر زشته که هر سری که باید جای امضا بزنم .مجبور به کشدن یه دایره گرد میشم که حتی نمی تونه یه دایره درست باشه چه برسه به امضا . پس یه تیکه کاغذ برداشتم و شروع به کشیدن کردم .مشغول کشیدن بودم و توجه کمی به معلم داشتم .انقدر کم که متوجه نبودم بالای سرم ایستاده .خوب بود که معلم مهربونی داشتیم .

-مائده چیکار میکنی ؟

هیچی هیچی

-امضا تمرین میکنی .میخوای شوهر کنی.

خندیدم، نه بلندی گفتم و سعی کردم به درس گوش کنم .

نمی دونم چرا هر بار که با تلاش میکردیم امضا تمرین کنیم .همه از این شوخی مسخره استفاده میکردند .انگار تنها جای که نیاز بود ما از اثر و نشانه خودمون استفاده کنیم زمان عقد بود . این شوخی جوری بود که ناخوداگاه با این جمله در ذهن ما همراه میشد که " تو که قرار نیست چیز خاصی بشی امضا برا چیه" یا ساده تر" امضا داشتن برای تو چه فایده ای داره "

همین الان هم امضای قشنگ یا جذابی خیلی از ادم های بزرگ دنیا نیست اما حداقل الان احساس بهتری نسبت بهش دارم

شاید امضا هاشون اثر هنرس نباشه اما خاصه.چرا ما نباید خاص باشیم؟
شاید امضا هاشون اثر هنرس نباشه اما خاصه.چرا ما نباید خاص باشیم؟




امضازنمعلمداستانوالت دیزنی
برای رهایی از فکر کردن ، می نویسم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید