ویرگول
ورودثبت نام
مائده جون
مائده جون
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

انجمن لوبیا پلو پزان

امروز میخوام لوبیا پلو درست کنم .البته منظورم دمی لوبیاست .اونی که با لوبیا چشم بلبلی درست میشه .اونی که با لوبیا سبر درست میشه سمت ما بهش میگن استنبولی پلو و اونی که بقیه بهش میگن استنبولی ما بهش میگیم دمی گوجه و سیب زمینی .

خانواده ما مهارت خاصی توی درست کردن لوبیا پلو داره .منظور از خانواده،خانم های خانواده هستن .چون اقایون خانواده این مهارت رو ندارند .البته اینحور نیست که اقایون هیچی بلند نباشند درست کنند .پدربزرگم ،یعنی پدربزرگ مادریم که فوت شدن نون وا بودن .مامان میگفت همیشه نون های خیلی خوشمزه ای درست میکردن .احتمالا اگه از اون بالا منو ببینه که گوشی به دست نشستم و پیاز رو به حال خودش رها کردم ممکنه کلی حرص بخوره .از اینجا که به پیاز ها نگاه میکنم واقعا بزرگ خوردن شدن و فکر میکنم درست نیستن ولی خب به هرحال کاری نمیشه کرد دیگه .

برگردیم سر مهار های اشپزی اقایون خانواده .پدربزرگ پدریم زیره پلوی محشری درست میکنه.فقط یه بار خوردم اما نمیدونم بخاطر گشنه بودن بود یا واقعا اون زیره پلو مزه محشری داشت .اون موقع مامانم بخاطر به دنیا اوردن داداشم رفته بود بیمارستان و ما و بابابزرگم خونه بودیم .هر بچه ی سیب زمینی رو در هر شکلی دوست داره .حالا برای اینکه احساس اون کودک ۹ساله رو بفهمید باید بگم ناهار پلویی بود که سیب زمینی داشت .چه چیزی از این میتونه قشنگ تر باشه برای یه بچه .

پیاز ها تقریبا اماده شدن و نیازه که بهشون زردچوبه و نمک اضافه کنم .من توی خانواده کسی هستم که دستم نمک نداره و غذا ها تقریبا بی نمک میشن پس این بار تا شد نمک زدم به همه چیز .بعد اضافه کردن نمک و زرد چوبه نوبت به لوبیا و شوید خشک میرسه .درست من ادم سبزی دوستی نیستم اما از بوی شوید واقعا لذت میبرم.بوی نعنا باعث میشه دل درد بگیرم و بوی اویش باعث میشه یاد دل درد هام بیوفتم اما بوی شوید همیشه منو یاد غذا های خوشمزه می اندازه .

پدرم جزو ادم های خیلی غذا دوست نیست اما از جونیش درست کردن غذا رو دوست داشته .خودش معتقده اولین ماکارانی فامیل به دست اون درست شده و از اون جایی که مادر و پدرم فامیل هستند ما همیشه سر این موضوع کلی میخندیم .مادر قضیه اون نقص میکنه و میگه خانواده شما رو نمیدونم اما تو خونه ما از وقتی بچه بودیم ماکارانی بود و اولین بار خواهر من درستش کرد.

دست پخت خالم رو اندازه دست پخت مامانم دوست دارم .خونه ی اون ها برای من همیشه محل ایجاد علاقه به غذا ها بوده .الویه گوجه بامجون و میگو و مرغ جزو غذا های بودن که من نمیخوردم و دوست نداشتم اما با خوردن غذا خونه اون ها نظرم عوض شد .

مامانم و خالم بهترین لوبیا پلو ها رو درست میکنند ،یه بار مامانم به خاله گفت :(ما امروز لوبیا پلو داریم )خاله گفت:(ما دیگه لوبیا پلو درست نمیکنم،از بس خوشمزه میشه زیاد میخوریم و چاق میشیم)

ترکیب لوبیا و پیاز رو با پلو قاطی میکنم و با این امید که خوشمزه بشه اونو داخل پلو پز میریزم .نمیدونم میتونم وارد "انجمن لوبیا پلو خوشمزه پز ها"بشم یا نه .

کیا مثل من دیونه بستنی هستند ؟
کیا مثل من دیونه بستنی هستند ؟





سیب زمینیلوبیاداستانغذابستنی
برای رهایی از فکر کردن ، می نویسم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید