ویرگول
ورودثبت نام
روان تنظیم
روان تنظیم
خواندن ۲ دقیقه·۱۳ روز پیش

از برانگیختن افکار گرفته تا برانگیختن احساسات

از برانگیختن افکار گرفته تا برانگیختن احساسات
از برانگیختن افکار گرفته تا برانگیختن احساسات


از برانگیختن افکار گرفته تا برانگیختن احساسات

  • مردم را برای عبور از پل ها تحریک کنید تا بتوانند آن طرف را ببینند

اغلب مردم از نوشته های من به عنوان "تفکر برانگیز" یاد می کنند. البته من از خواندن آنها و تفکر در مورد چیزی به روشی متفاوت سپاسگزارم. من یک تحریک کننده، یک شورشی هستم و البته دوستش دارم. و صادقانه بگویم، من به اندازه کافی افکار بیشتری را برانگیخته ام. من اینجا هستم تا احساسات را هم تحریک کنم.

اصطلاح «تفکر برانگیز» به عنوان راهی برای توصیف چیزی که تفکر عمیق یا درون‌نگری را تحریک می‌کند پدیدار شد. به این معنی است که کسی یا چیزی تشویق می کند که در تفکر انتقادی، زیر سوال بردن فرضیات و کشف ایده های جدید شرکت کنید.

با این حال، صرفاً برانگیختن فکر ممکن است همیشه برای ایجاد تغییر معنادار کافی نباشد. در دنیای امروزی که اطلاعات بیش از حد بیداد می کند، من تمایل دارم که فراتر از تحریک افکار بیشتر بروم و در عوض احساساتی را برانگیزم که می تواند تغییراتی را در تفکر و رفتار جمعی ما ایجاد کند.

در حالی که محتوای تفکر برانگیز ممکن است عقل را درگیر کند، تجربیات انعکاس انداز عاطفی این قدرت را دارند که در سطح عمیق‌تری با هم ارتباط برقرار کنند و باعث اقدام و تغییر الهام بخش شوند. اگر نتوانیم انعکاس انداز کنیم، مراقبت نمی تواند وجود داشته باشد.

انعکاس انداز واقعاً به معنای "ایجاد صدای طولانی یا پژواک" است که فیزیکی و احساسی است. به همین دلیل هنر ضروری است. به همین دلیل است که وقتی ما در مورد هنر می‌پرسیم، نیاز اساسی خود را به همخوانی نادیده می‌گیریم.

به همین دلیل است که هر بار که ما برای کسب و کار هنری درخواست می کنیم، در واقع با قلب خود سازگار نیستیم.

به همین دلیل است که کاری که ما انجام می‌دهیم منعکس کننده چیزی نیست که جهان به آن نیاز دارد - زیرا ما از انعکاس خارج شده‌ایم.

در حالی که محتوای تفکر برانگیز برای جرقه زدن بازتاب اولیه ارزشمند است، قدرت واقعی در برانگیختن احساساتی است که ممکن است از تغییرات دگرگون کننده در طرز فکر و رفتار حمایت کند. من از شما دعوت می کنم که هنر در انعکاس بودن را تمرین کنید تا کار شما با وجود شما انعکاس انداز شود. من از شما دعوت می کنم که از فکر برانگیخته به برانگیختن احساسات تغییر دهید. اگر ما آن را خنثی نکنیم، ما را زنده خواهد کرد.

نگاهی به تمام منابع کارآفرینی هنرمندانه بیندازید: برنامه‌ها، دوره‌ها، تمرین‌ها و گفتگوها برای تغییر احساسات و افکار حول دیدگاه کسب‌وکار؛ این سفری است که به قلب خلاقیت اختصاص داده شده است.

افکاراحساساتبرانگیختنانگیزهتحریک
محمود دلیر عبدی نیا - روانشناس تربیتی - مدیر مجله اینترنتی روان تنظیم و مجله اینترنتی تجربه لذت بخش زندگی - مشاور و مربی راهبردهای یادگیری-مطالعه و یادگیری خودتنظیم، و مربی خلاقیت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید