ویرگول
ورودثبت نام
سامانه فوق تخصصی ماوراطب
سامانه فوق تخصصی ماوراطب
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

مرز حقیقت و وهم

⚫️گم شدن در چاله های ذهنی⚫️

آری آن را جنون صدا میزنند…..

ناگهان داد می زند‼️

مامااااان ماماااااااااان. این خانم دکتر چی میگه؟ بهش بگو درباره سارا حرف نزنه ها!!! من عصبی میشم….. آخه دوستم واقعی بود! من خودم باهاش حرف میزنم همیشه، با هم قهوه خوردیم، حتی، حتی برای مدرسه رفتن هم دنبالم می آمد! تازه چند بار هم مشق هایم را نوشت. مامان یروز سارا گذاشت موهایش را شانه کنم و برایش ببافم!! اون از همه ی شماها برای من واقعی تره. نگاه کن! نگاه کن کادویش هنوز توی کشو هست ببین! فردا که اومد پیشم صحبت کنیم صداتون می کنم….?️

✅️اکثر مردم تصور می کنند اسکیزوفرنی یک نوع تعدد و یا بی ثباتی شخصیت است اما، باید گفت که این بیماری یک جنون بوده و فرد نمی تواند فرق بین واقعیت و تخیل را تشخیص دهد. شدت این بیماری در هر شخص متفاوت است و رفتار و اخلاق فرد مشکوک یا حتی ترسناک می باشد.

علائم بیماری اسکیزوفرنی

دنیای درون بیمار اسکیزوفرنی به صورت خاصی تغییر پیدا می کند و می تواند به صورت یکی از موارد زیر خود را نشان دهد:

?️ گوشه گیری و دوری از اجتماع

?️ هذیان

?️ کم شدن اشتها

?️ توهم و تصور دیدن یا شنیدن چیزی

?️ حس کنترل شدن توسط نیروهای خارجی

?️ زوال شخصیت که می تواند با اضطراب زیاد همراه باشد.

زمانی که بیماری شدیدتر می شود فرد رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهد. برای مثال ممکن است لباس های عجیبی بپوشد برای محافظت از خود در برابر آلودگی یا خطرات.

✴️برگرفته از مقاله اسکیزوفرنی، از سایت ماوراطب.

صداجنونتوهمخیال
ماوراطب، پیشرو در ارائه ی خدمات آنلاین پزشکی - https://mavarateb.com/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید