ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

دنبال اطمینان نگرد، نیست!

اوه چه مطلب فوق العاده ای ؟ !چطور شد که بهش رسیدم ؟

شاید یک سری از شماها بدونین یک سری هم نه ولی خوب الان براتون میگم:

من نه سال اضطراب داشتم ! البته چیزی بیشتر از نه سال ! از یک اضطراب ساده و خیلی آروم و کوچیک شروع شد و کم کم به یک اضطراب فراگیر تبدیل شد ! طوری که اولاش که می رفتم دکتر میگفت شما به دارو نیاز ندارین ولی این آخراش دکتر گفت باید یک مدت دارو بخورین تا افکارتون میزون بشه !

حالا براتون بگم که اصلا اضطراب چی هست ؟ اضطراب یعنی اینکه فرد نگرانه ، می ترسه که اتفاق بدی براش بیفته ! اضطراب فراگیر یعنی دیگه تو همه ی جنبه ها ، همه ی زمینه ها و هر موردی از زندگی که بگی نگرانه و ترس داره . همیشه و همه جا به طور دائمی !


البته وسط قصه ی من یک اتفاق ناجور برام افتاد که تیر خلاص رو به من اون زد ! متاسفانه پسر یک ساله م با یک اشتباه پزشکی تب کرد و بعد از چند روز فوت کرد ! خلاصه که اضطرابی که نم نم داشتم باهاش زندگی می کردم به جاهای خیلی ناجوری رسید !

خوب ، بعد از اون جریان من خیلی اذیت شدم ، خیلی سختی کشیدم تا بلند شم مخصوصا اینکه نزدیک دهه چهارم زندگی بودم و اینکه نتونم دوباره بچه داشته باشم هم خیلی بیشتر منو می ترسوند! افتادم دنبال درمون ، از مشاوره ، دارو ، ورزش ، هر چی که فکر کنی ، کلاس والیبال می رفتم کلاس زومبا می رفتم دارو می خوردم ، دکتر می رفتم ، مشاوره می رفتم و هر راهی که فکرشو بکنی !

خوب خدا رو شکر خیلی اهل مطالعه هستم و شروع کردم به کتاب خوندن ، ، ،

کم کم بهتر می شدم ، کم کم رشد می کردم و یاد می گرفتم ، اما چند سال بعد یه روزی داشتم با خودم فکر می کردم به این نکته رسیدم : نگرانی از کجا می آد ؟ از افکار منفی در مورد آینده : از اینکه ممکنه در آینده اتفاق بدی برام بیفته ! از اینکه نکنه فلان مریضی رو بگیرم یا فلان چیزو از دست بدم یا فلان کسم بمیره ؟ ! ؟

تو روان شناسی زرد میگن که اینا تو فکرت هستن و بهشون اهمیت نده ! ولی تو علم روان شناسی میگه نه !

تو دنیای واقعی هم ممکنه این اتفاقات برای کسی بیفته !

وایسا ببینم ! وایسا وایسا ، ،

واقعا تضمینی هست که مادر و پدر شما تا سال آینده زنده باشن؟ تضمینی هست که خودت تا سال آینده همینطور سالم و سرحال باشی ؟تضمینی هست که کسی از خانواده ت مریض نشه ؟ اصلا راه دور نرو همین فردا صبح که با ماشین ت بیرون می ری تضمینی هست که وسط راه خراب نشه ؟ و یا اینکه تضمینی هست که بچه ی سالم داشته باشی ولی بتونی بزرگ شدن ش رو ببینی ؟ اتفاق ناگهانی که برای خود من افتاد!

نه عزیزم ، واقعیت اینه که هیچ تضمینی وجود نداره !

هیچ اطمینانی وجود نداره که تا یک لحظه ی دیگه همه چی همین طوری که هست سرجاش باشه !

حتی خود تو ! حتی خود خود تو !

حرف تلخیه ولی واقعیت زندگی همینه ! چند نفر رو می شناسی که سال گذشته صحیح و سالم بودن و الان ام اس گرفتن؟ چند تا کارخونه رو می شناسی که پول زیادی در می آوردن و حالا تعطیل شدن؟ چند تا مسافرو می شناسی که به خاطر خطای راننده ی روبرویی مردن و دیگه زندگی نمی کنن؟

نمی خوام بترسونمت یا نا امیدت کنم برعکس : می خوام بهت این اعتقاد رو اضافه کنم که هر لحظه و هر جا ممکنه یه اتفاق ناجور برای خودت یا اطرافیان ت بیفته چون ماهیت زندگی همینه ! و اگه اینو بدونی و بهش ایمان داشته باشی دیگه هرگز نگران اتفاق بدی نخواهی بود ، چون می فهمی که اون اتفاق بده در کمینه ! می آد و تو هم نمی تونی کنترل ش کنی ! نمی تونی در موردش کاری کنی ، فقط میتونی در موردش یا مدارا کنی یا باهاش کنار بیای .پس نگرانی رو ول کن و با آهنگ زندگی برو جلو ، قبل از اینکه اتفاقی بیفته نگران نباش ، برو جلو اگر هم اتفاقی بیفته یه کاری می کنی بالاخره ! شایدم اتفاقی نیفته البته !

این بهترین نسخه برای درمان اضطرابه ! خودم امتحان ش کردم نتیجه ش البته خوب بود !

برام تو نظراتتون بنویسید تا حالا از این مدل نگرانی هایی داشتید؟



اضطرابنگرانیعدم قطعیتترس از آیندهعدم اطمینان
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید