ویرگول
ورودثبت نام
محمدامین اسکندری
محمدامین اسکندری
خواندن ۹ دقیقه·۲ سال پیش

کمی گپ بزنیم :))

:)
:)

آقا یا الله :)

سلام بچه ها

حالتون خوبه؟

خب آقا خیلی خوش اومدین :))
بیایم که کمی حرف بزنیم باهم دیگه

نظرتون چیست؟

خخخ

خب آقا بذار ببینم که چی حرف بزنیم باهم

آهان

آقا من چند روز پیش یه کاری کردم که کل غرورم(pride) نابود شد!

چی کار کردم؟

ببین هرکسی، یا با باباش خیلی راحته یا با مامانش

من خودم با مامانم خیلی راحتم

ولی خب با بابام به اندازه‌ی مامانم، راحت نیستم

حالا اون روز داشتم به اتاقم یه تغییراتی میدادم

تختمو جابجا میکردم و اینا

بعد ببین اتاق من خییییلی سرد میشه!!

با اینکه یه شوفاژ هم هست، باز یخ میشه

بعد به بابام گفتم که بابا به نظرت چیکار کنیم؟

گفت یه بخاری میارم میذارم اتاق

گفتم باشه

بعد آقا من رفته بودم مدرسه، ظهر اومدم خونه و بعد رفتم اتاقم

دیدم ایول یه بخاری هم بابام ردیف کرد

بعد آقا اینقدر خوشحال شدما

یعنی الان اتاقم شده حموم?

خخخ

والا

اینقدر هواش عوض شده ها

بعد همون روز من اومدم کمی به اتاقم تغییراتی بدم

و بابام اومد بهم کمک کرد و تخت خواب رو بردیم یجای دیگه

آقا بعد من واقعا خیییلی خوشحال بودم و فقط داشتم خداروشکر میکردم

بخاطر همه چیز

بعد یه فکر اومد به ذهنم

گفتم بذار از دست بابا بوس کنم

حالا جلوتر میگم که چرا من فقط از دست، بوس میکنم :)

بعد آقا من کلا تابحال از دست بابام بوس نکرده بودم

بعد میخواستم این کارو کنم، ولی با خودم گفتم بابا حاجی خدایی خیلی مسخرس این کار

ول کن، کلید اسرار میشه??

میدونی واقعیتش غرورم نمیذاشت

ای لعنت بر این غرور

بعد آقا همونطور که توی پست قبل گفتم، اول زمینه سازی کردم??

یکم شکرگزاری کردم و بعد سریع رفتم گفتم بابا دستتو بده بوس کنم

بعد بابام گفت نه نمیخواد نمیخواد

ولی من سریع دستشو گرفتم و یه ماچی روش زدم :))

وای بچه ها

من بعد از این کار، کل غرورِ مسخرم نابود شد

بخدا اصلا انگار یه آدم دیگه‌ای شدم

واقعا باید از پدر و مادرمون تشکر کنیم

که ما رو به این سن رسوندن

بچه ها واقعا بچه تربیت کردن کار آسونی نیست

به مولا خیلی سخته

واقعا چقدر پدر و مادر ما، زرت و پرت مارو کشیدن!

والا

آقا تعارف نداریم که

بچه بزرگ کردن خیلی سخته

واقعا خدایا شکرت که به ما پدر و مادر دادی

با تموم خوبی ها و بدی هاشون، باز عشقن

واقعا اگه نباشن، زندگی خییلی سخت میشه

حالا اینم بگم که شاید شما که الان داری این رو میخونی، پدر یا مادرتو از دست داده باشی

اینو بگم بهت که مطمئن باش که تو باید مادر یا پدرت رو از دست میدادی، تا بتونی رشد کنی

هیچ چیز الکی نیست توی این دنیا!

آقا خلاصه که واقعا باید قدر پدر و مادرمون رو بدونیم و واقعا اعصای دستشون باشیم

به قول معاونمون که خخخ میگه بچه ها!

برای ما یار باشید نه بار!

ما هم باید یارِ مامان بابامون باشیم

خدایا شکرت

آره اینطوری

حالا آقا اینم بگم که چرا من کلا همه رو از دستشون بوس میکنم?

ببین من کلا دوست ندارم که کسی رو، از روی صورتش بوس کنم

به دو دلیل

یک اینکه کمی چندشم میشه

مخصوصا اگه خانوم باشه

خخ من خودم توی تولد آبجیم، میگم که من از صورتت بوس نمیکنم، دستتو بده بیاد?

خخ حتی من نمیذارم که عمه هام هم باهام رو بوسی کنن

فقط دست میدم باهاشون :)

و بعد دلیل دیگش اینه که این بوس از روی صورت رو نگه داشتم برای همسفر آینده :)

خخخخ

بعله :)

آقا هی این لب رو اینور اونور بمالی دیگه دچار استهلاک میشه و چیزی نمیمونه ازش که??

خدایا توبه

این جوانان مارا هدایت کن?

خخخ

آره خلاصه به این دلایل هست که من از صورت بوس نمیکنم :)

فقط نگه داشتم برای حاج خانوم

البته این قول رو همینجا میدم که یه روز میخوام سیاه و کبودش کنم :))

بشکنه اون دستی که بخواد همسفرشو بزنه

من با بوس میخوام سیاه و کبودش کنم

بعله :))

ان شاءالله که بعدا خواستم ازدواج کنم، خیلی کارها میخوام باهاش انجام بدم

مثلا یکش نماز صبح هست :)

میخوام که حتما باهم نماز صبح بیدار بشیم(اگه تنبلی کنه، با یه پارچ آب بیدارش میکنم?)

کلا من بعدا که خواستم ازدواج کنم، 2تا معیار اصلی دارم

یک اینکه مسلمون باشه و حتما نماز مماز بخونه

و دو اینکه حتما اهل رشد و پیشرفت و یادگیری باشه

اگه دخترِ شاهِ پَریون هم باشه ولی اهل رشد و پیشرفت نباشه، به هیچ عنوان سمتش نمیرم

ببین دخترای خوب و خانوم و جیگر رو از یسری چیزا میشه تشخیص داد

ببین بعضی دخترا هستن که دیگه کم موندن (خیلی عذر میخوام) کونشو در بیارن بیرون!

قطعا از این دخترا توی خیابون دیدید

اینا میدونی توی آینده چجوری میشن؟

99درصد این دخترا توی آینده، میشن همون دخترایی که میگن وای فلانی، پرده‌ی خونه شو عوض کرد

پس ماهم عوض کنیم

فلانی ماشین جدید خرید، پس ماهم ماشینمو عوض کنیم

یعنی ببین این دخترا آدم رو واقعا فلان فلان میکنن!

واقعا زندگی رو جهنم میکنن

من خودم که عمرا سمت این جور دخترا برم

من واقعیتش حجاب برام مهمه

حالا نه اینکه طرف حتما چادری باشه!

نه

ولی خب اگه مانتویی هم باشه، باید مرتب باشه!

یعنی اگه بریزه بیرون، دیگه اصلا بهش محل هم نمیذارم و سمتش نمیرم

خخخ حالا اون روز رفته بودم کتابخونه

بعد یه لحظه دیدم که چنتا دختر، کنار پله ها وایستادن

حاجی چنان بهم نگاه میکردنا

میگم خدایا ببین جامعه‌ی مارو

من که پسرم، سَرَم رو انداخته‌ام پایین.

اینا که دخترن ببین چجور زل زدن به آدم

حالا خوبه تیپ هم نزده بودم

وگرنه به مولا میومدن شماره اینا میدادن?

آره بچه ها خلاصه اینطوری

حالا این چیزا شاید برای خیلی هامون کمی زود باشه

ولی خب باید یاد بگیریم دیگه

تا بعدا به مشکل بر نخوریم

مثلا این رو باید ما پسرا یاد بگیریم که حاجی جان تنبل و مفت خور و دیکتاتور نباشیم توی خونه.

جوری رفتار نکنیم که انگار همسفرمون، حمّال یا کنیز ماست.

باور کن خیییلی این چیزا مهمه

یا مثلا حتما باید اعصاب داشته باشیم

ببین قطعا طرف اولای کار، میخواد برنج خمیر و گولّه و بی نمک بده به خورد ما?

حالا خدا کنه که توی خونه‌ی باباش کار کرده باشه و قشنگ به قولی کد بانو باشه

ولی خب بالاخره میخواد خراب هم بکنه دیگه

حالا نکته‌ی مهم اینجاست

این تیکه رو دخترا نخونن میخوام به پسرا خصوصی بگم

حاجی جان اگه به مولا بی اعصاب باشی و مثلا خانومت وقتی یه خرابکاری‌ای کرد، سریع از کوره در بری و صداتو بگیری سَرِت، کل اعتماد به نفسشو نابود میکنی

و به مولا از فرداش برامون گوه(pope) هم نمیپزه!

آقا تعارف نداریم دیگه

واقعیته

نباید کاری کنیم که رابطه‌ی بینمون، سست بشه

اینا واقعا خیلی چیزای مهمی هستن

باید یاد بگیریم

یاد نگیریم، فردا سَر از دادگاه و این جور جاها در میاریم

بله

الکی که نیست!

حالا قطعا دخترا هم باید یسری کارها انجام بدن

به اونا هم بعدا میگم

ولی اینم بگم که ما باید روی خودمون کار کنیم و بعد ازدواج کنیم

همینطوری نشه که بگیم خب حالا بریم ببینم چی میشه و...

آره خلاصه که اینطوری

حاجی چقدر صحبت کردم

انگشتام خسته شدا?

وایسا یکم استراحت کنم بعد ادامه بدیم

خب

آقا خدایی این حرفا از دلم اومدا

برنامه نداشتم که درموردش حرف بزنم

حالا میخوایم به صورت وحشتناک، شکرگزاری هم بکنیم

الان نه

بذار یکمم حرف بزنیم بعد.

حالا میدونی اون روز اینقدر شکرگزاری کرده بودم، دیگه کم مونده بودم دیوار رو گاز بگیرم?

باور کن از خود بی خود شده بودم??

شکرگزاری هم خیلی خطرناکه ها

به مولا

من یعنی واقعا کم مونده بودم از دیوار برم بالا

اینقدر داشتم توجه میکردم به نعمت ها

خخخ بعضی وقتا که زیاد شکرگزاری میکنم، به خدا میگم خدا!!

آقا بسه!

چرا اینقدر به ما نعمت دادی؟!

به مولا اگه بازم بدی، از همین پنجره خودمو پرت میکنم پایین و راحت میشم از دستتا!?

خخخ

خدا عشقه واقعا

آهان بچه ها

وای حاجی

من اون روز یه پادکست گوش میدادم

میگفت که با خدا حرف بزن

من دارم این تکنیک رو انجام میدم

واقعا خیییلی فوق العادس

لینک اون پادکست رو آخر این پست قرار میدم راحت برید گوش بدید

واقعا اشک من رو دراورد

اینقدر گریه کردما

ولی خیلی چسبید

ببین الان 3 تا فایل هست که من رو به شدت به گریه انداختن

من معمولا کم گریه میکنم

معمولا درحال خندیدنم

ولی 3تا فایلی که دارم، واقعا اشک من رو در آوردن

و من پای بعضی هاشون، خیلی گریه کردم

وای وای

بی نظیرن

حالا میدونی اون 3تا فایل کدومان؟

ببین یکی همین فایلی هست که میگه با خدا حرف بزن

اون یکی یه فایل هست که درمورد خداس

بعد یکی هم اذان هست

من قبلا این اذانی که میگم رو توی کانال تلگرام گذاشتم

:)
:)


یعنی واقعا بقیه‌ی موذن ها، در کنار این موذنی که پیدا کردم، هیچی نیستن واقعا

لامصب خیلی صدای خوبی داره

این 3تا فایل رو توی آخر این پست، لینک میدم برید گوش بدید

باید فایل دومی و سومی رو براتون آپلود کنم

اولی رو هم فقط میخوام لینک بدم

حالا آخر میدم بهتون

آره اینطوری دیگه :))

خدایا شکرت واقعا بخاطر همه چیز

راستی بچه ها اینم بگم بهتون بعد دیگه کم کم جمع کنیم

من قبلا آموزش دینی یازدهم رو میدیدم(لینک آموزش) بعد رسید به درسی که مربوط به ازدواج هست

بعد مدرس گفت که حتما بعدا که ازدواج کردید، دست پدر خانمتونو بوس کنید

و دخترا هم دست پدر شوهراشونو بوس کنن

اینم من میخوام روی حاجی پیاده کنم :))

شما هم حتما اینکارو کنید

https://alaatv.com/c/26846

این هادی ناصری خیلی باسواده

واقعا خیلی شیرین تدریس میکنه

قشنگ مثال میزنه و اینا

حتما ببینید آموزشش هاشو

من که واقعا عاشق دینی شدم :)

خدایا شکرت واقعا

خب دیگه کافیه برای این پست

حالا بعدا بازم باهم حرف میزنیم

خب بذار تا یادم نرفته، لینک اون 3تا فایل رو بدم بهتون

>فایل اول(تکنیک حرف زدن با خدا):

https://castbox.fm/episode/با-خدا-حرف-بزن-id2564886-id222045549?utm_source=website&utm_medium=dlink&utm_campaign=web_share&utm_content=%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D8%A7%20%D8%AD%D8%B1%D9%81%20%D8%A8%D8%B2%D9%86-CastBox_FM

https://castbox.fm/episode/با-خدا-حرف-بزن-id2564886-id222045549?utm_source=website&utm_medium=dlink&utm_campaign=web_share&utm_content=%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D8%A7%20%D8%AD%D8%B1%D9%81%20%D8%A8%D8%B2%D9%86-CastBox_FM


>فایل دوم(آهنگ درمورد خدا):

https://uupload.ir/view/%D8%AE%D8%AF%D8%A7_40y8.mp3/

>فایل سوم(اذان):

https://uupload.ir/view/%D8%A7%D8%B0%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85_%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87_dk3b.mp3/


خب اینم از این فایلا :)

حتما برید گوش کنید

من چرت و پرت معرفی نمیکنم خدایی

خب بچه ها دمتون گرم که تا اینجا خوندید

امیدوارم که از بین این همه حرف، یه چیز کوچولو در کنار هم یاد گرفته باشیم

خب حالا کمی شکرگزاری کنیم :)))

خدایا شکرت که ما ویرگول رو داریم

خدایا شکرت که ما اینترنت داریم

خدایا شکرت که مارو همیشه به بهترین راه ها توی زندگی هدایت میکنی

خدایا شکرت که یه سقفی بالای سَرِمون هست

خدایا شکرت که من دوستای خوبی دارم و الان هم دارن این متن رو میخونن :))

خدایا شکرت شکرت شکرت

عاشقتیم به مولا

خب خیلی هم عالی

دیگه بریم

راستی اگه حرفی، سخنی بود حتما بگید توی کامنتا?❤

خب آقا فعلا خدانگهدار :)

تاریخ: 17 آذر 1401

** راستی توی کانال تلگرام(MrAminEsCh@) هم مطالب خوبی قرار میدم؛ اگر خواستید یه سَری بزنید **


https://virgool.io/@mramines/%D8%AD%D8%B3-%D9%88-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%AE%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-pi0mhfi7mibr
https://virgool.io/@mramines/%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%D9%82%D8%B7-%D8%AF%D9%84%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%B3-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D8%AF-r3yabjpaid5n
https://igmag.ir/%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%DA%AF%D9%81%D8%AA18-g8c61dvzhyjc
https://virgool.io/Podkade/%DA%A9%D8%A7%D8%B4-%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D9%87-fzbjq7gmjpbg
https://virgool.io/Podkade/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-msrkzeebxqc9
حال خوبتو با من تقسیم کنمدرسهازدواجرشدآموزش
عاشق اینم که یاد بگیرم و یاد بدم😉 | MrAminEs.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید