ویرگول
ورودثبت نام
نفیسه رضایی افضل
نفیسه رضایی افضل
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

دوران جدید بزرگسال بالغ


بیش تر از سه فصل از سال هست که کمتر دست به کتاب شدم و کمتر تونستم وقتم را باهاش پر کنم .

نمی دونم این به خاطر کاهلی و بی حوصله گی من هست یا اینکه در گیر و دار رسیدگی به درس و مشق بچه هاست که کمتر تونستم به این یار مهربان برسم .

باورتون می شه که از نخواندن کتاب عذاب وجدان می گیرم . احساس می کنم دارم اوقات و زمانم را هر چند که مشغول کارها و وظایف و مسئولیت هام هستم ، به بطالت می گذرونم .

نمی دونم چه حسیه اگر حتی شده یک روز یک خط و یا یک صفحه کتاب بخوانم فکر می کنم شاخ غول را شکستم و کوهی را فتح کردم . و این احساس حالم را خوب و خوش می کنه .


با علم به اینکه می تونم کتاب صوتی هم گوش بدم اما فکر می کردم دارم به کتاب های فیزیکی و در دست داشتن کتاب ها خیانت می کنم .

خل شدم انگاری نمی دونم والا ..

اما امروز که داشتم کتاب "دنیای سوفی" را گوش می دادم و همزمان به کارهای روزمره اداریم هم می رسیدم ، احساس کردم که چه کار خوبی ..

و اینکه دارم یک کتاب را با خواندن یک صدا تصویرگری کنم حالم را دگرگون کرد و خیلی خوشحال شدم .

حالا به شما کتاب دوستان پیشنهاد می دم که، می تونه گوش دادن به کتاب های صوتی راه مناسبی برای این انسجام و دوستی بین شما و کتاب باشه و از این روش استفاده کنید .

قطعن این روش خوبی برای استفاده از زمان و حتی خواندن کتاب های بیشتر هست. در این عصر دیجیتال از این معجزه و ایده ناب استفاده کنید.

و ی نکته دیگه اینکه ، نمی دونم برای شما هم اتفاق افتاده یا نه .

مثلن کتابی را دست گرفتیم و با خواندن چند صفحه و یا حتی چند فصل دیدیم که اصلن کتاب را با اینکه کتاب خاصی هم هست و طرفداران زیادی داره، مورد سلیقه ما نیست و ما را جذب نکرده . به نظرم با گوش دادن به کتاب های صوتی خیلی زودتر از آنچه تصورش را بکنید به این نتیجه خواهید رسید .

مثلن خود من کتاب "جز از کل" اصلن جذبم نکرد . ولی به ذهنم رسیده که نسخه صوتیش را گوش بدم ، شاید من بد خوندمش و با کتاب صوتیش بهتر ارتباط بگیرم .

پس امیدوارم که زمان و وقت تون را با شنیدن به کتاب های صوتی پر کنید و از این امکان ارزشمند بهره کافی را ببرید .


دنیای سوفیعذاب وجدانکتاب خواندنکتاب صوتییافته های عصر دیجیتال
من نفیسه هستم یک جوینده اطلاعات که به تازگی تصمیم گرفتم اطلاعاتم را به نگارش در بیاورم . امید که مطالب برای مخاطبان مفید باشد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید