ویرگول
ورودثبت نام
نفیسه رضایی افضل
نفیسه رضایی افضل
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

پذیرش شرایط پیش رو

پذیرش
پذیرش


هر موقع حرف از پذیرش میشه ، احساس می کنم یعنی آنچه من دوست دارم را باید بپذیرم. اما تازگی ها متوجه شدم که نه ! پذیرش شرایط یعنی آماده کردن خودم برای یک روز بارانی .

خیلی ها شاید از شرایط جوی متفاوت خوششون نیاد، منظورم چیه ؟

آب و هوا
آب و هوا

با یک مثلا سعی می کنم منظورم را بهتر بیان کنم .

مثلن خیلی ها هوای بارانی یا برفی را دوست ندارن اما اگر مجبور بشن که در این شرایط از خانه خارج بشن به هر ترتیب خودشون را برای این آب و هوا آماده می کنن که ازش در آمان باشن .

مثلن با لباس گرمتر و یا به همراه داشتن چتر و یا هر چیزی که بتونن شرایط را قابل تحمل تر کنند از خانه بیرون میان.

به قول دوستان یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت.

اینجا با انجام این کارها ما به پذیرش این شرایط آب و هوایی میریم .

حالا یکم سخت ترش کنم، مثلن یک کارمند در محیط کارش پیش میاد که از دست مقام بالاتر و یا هم رده های خودش شاکی و عصبانی بشه. برای رفع و یا تحمل بهتر شرایط باید به هر طریق به پذیرش برسه و قدم به قدم با پیدا کردن راهکارهایی این شرایط را برای خودش قابل تحمل تر کنه.

گفتمان
گفتمان

از موقعی که به این موضوع پی بردم هر روز شرایطم را مثل روزهای برفی و بارانی و یا حتی ابری می سنجم و براش به دنبال راهکاری هستم که شرایط خوشایندتر و دلپذیرتر بشه .

تا به این لحظه از عملکردم راضی ام . می خواین یک تقلب بهتون برسونم .

دوست خود باشیم
دوست خود باشیم

مثلن یک کاری و یا پرونده ای را به من می سپرن که اصلن به من ربطی نداره و من را به شدت ناراحت و عصبی می کنه. در وهله اول یکم پیش خودم درد دل می کنم و شروع می کنم روی کاغذ نوشتن که از چیه این کار یا پرونده خوشم نمیاد.

البته آدم از کار بدش نمیاد از رفتار اشخاصی که کار را سپردن و از احساسی که در من ایجاد کردن ناراحت و عصبانی میشم.

بعد میرم به طرف مقابلم حتی اگر مافوقم باشه گفتمان می کنم دقت کنید غر نمی زنم فقط آنچه را مشاهده کردم براش می گم ، وقتی از مشاهده ام به مافوقم بگم و از در انتقاد و نقد در نیام بلکه فقط احساسم را باهاش به اشتراک بگذارم شرایط پیش میاد که شاید بتونه با من همدردی کنه و من را درک کنه که به نظر من همین درک متقابل می تونه به آدم انگیزه و انرژی بده که کوه را هم جابه جا کنه .

و همین احساس رضایت باعث میشه که با عصبانیت کمتر کار را به اتمام برسونم حتی ممکنه که به رضایت قلبی هم برسم و کلی احساس اثرگذاری و اعتماد به نفس در من ایجاد بشه .

خلاصه که این پذیرش خیلی چیز خوبیه امیدوارم همگی بتونیم به پذیرش برسیم و در وهله بعد بتونیم گفتمان خوبی با دیگران داشته باشیم که نخوایم خودمون را سرکوب و یا سرزنش کنیم و برچسب هایی را که هر لحظه ذهن سرزنشگر به ما می زنه را تحمل کنیم و زیرش له بشیم .

با خودمون دوست باشیم و تلاش کنیم هر کاری بکنیم که حالمون عالی باشه .


موفق باشید

پذیرشاحساس رضایتاعتماد نفسآرامشگفتمان
من نفیسه هستم یک جوینده اطلاعات که به تازگی تصمیم گرفتم اطلاعاتم را به نگارش در بیاورم . امید که مطالب برای مخاطبان مفید باشد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید