ویرگول
ورودثبت نام
Night Eagle
Night Eagle
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

سوئیس ( نوشته ی Nicole Krauss )



از زمانی که ثریا را دیدم سی سال می گذرد . در

آن زمان فقط یکبار تلاش کردم تا او را پیدا کنم .

فکر می کنم از دیدن اش ترس داشتم . ترس از

تلاش درک او . اکنون که بزرگتر بودم و شاید می توانستم که فکر کنم مثل اینکه بگویم از خودم می ترسم . من ممکن است در زیر درک ام کشف کنم .

سال ها گذشت و من کم تر کم تر در مورد او فکر

می کردم . من به دانشگاه رفتم . سپس از دانشگاه

فارغ التحصیل شدم و زودتر ازدواج کردم . سپس

فقط با فاصله یک سال من تصور کرده بودم که دو دختر دارم . اگر اصلا ثریا به ذهنم می رسید .

دمدمی مزاج بودن او در زنجیره پیوستگی در

گذشته سوسو می زند و او دوباره به همان

سرعت به عقب رفت .

زمانی که سی سال داشتم با ثریا ملاقات کردم .

سالی که که خانواده ام خارج از کشور در سوئیس بودند . انتظار بدترین داشتن شعار ممکن خانواده بوده است . آیا پدر من به صراحت به ما یاد نداده است که به هیچ کس اعتماد کنید یا هر فرد مشکوکی . ما بر لبه ی صخره زندگی می کردیم

اگر چه خانه ما چشمگیر بود . ما یهودیان اروپایی بودیم . حتی در آمریکا . آنچه که برای گفتن هست اتفاقات فاجعه باری که رخ افتاده است و ممکن است باردیگر رخ دهد . پدر و مادر ما بطور خشن آمیزی با هم جنگیدند . ازدواج آن ها برای همیشه در آستانه ی فروپاشی قرار دارد . همچنین تباهی مالی که از دور نمایان شد . ما اخطار گرفتیم که خانه می بایست بزودی فروخته شود . بعد از سال ها نبردهای بی نهایت روزانه با پدربزرگ مان . هیچ پولی وارد نشده است از زمانی که پدر مان کسب و کار خانوادی را ترک کرد .

زمانی که پدرمان به دانشگاه رفت من دو سال داشتم برادرم چهار سال داشت و خواهرم هنوز به دنیا نیامده بود . دوره های پیش پزشکی که توسط دانشکده پزشکی در کلمبیا دنبال شدند سپس رزیدنتی جراحی ارتوپدی در بیمارستان برای جراحی ویژه . اگرچه نوعی ویژه است که ما نمی دانیم . در طول این یازده سال آموزش پدر من شب های بی شماری در اتاق تماس اورژانس ثبت کرده است . سلام کردن به جولان وحشتناک قربانیان تصادفات خودرو . تصادفات موتوری و یکبار هم سقوط هواپیمایی آوینکا که عازم بوگاتا بود که دماغه آن در تپه کاو نیک فرو رفت . در زیر او ممکن است به باور خرافاتی چسبیده باشد که این رویارویی های شبانه به همراه وحشت می تواند خانواده اش را از آن نجات دهد .

اما یک بعد ظهر طوفانی سپتامبر مادر بزرگ من با یک ون پرسرعت در گوشه ی خیابان اول و خیابان پنجم برخورد می کند که سبب خونریزی در مغز اش می شود . زمانی که پدرم به بیمارستان

می رود مادرش بر روی برانکارد در Bellevue

اورژانس دراز کشیده بود .

او دست اش را فشرد و به کما رفت شش هفته بعد او

مرد کمتر از یکسال از مرگ اش پدر من رزیدنتی اش

را به پایان رساند و خانواده به سویس نقل من کرد

جایی که اودوره تکمیلی تخصصی آسیب را شروع کرد

سوئیس یک کشور بی طرف- منظم- واقع در ارتفاع

بالا که بهترین موسسه تروما را در جهان که جهان

متناقض به نظر می رسد . تمامی کشور قبل از این

فضای اسایشگاه یا تیمارستان آن به جای اینکه دیوار

ها پر شده باشد از برف پر شده است که همه چیز را

به سکوت و خوابانده . تا بعد از بسیاری از قرن ها

سوئیس تنها بطور غریزی آن ها را خفه کرد . یا نقطه

این بود که یک کشور به تنهایی ذخیره کنترل شده یا

انطباق . با ساعت های مهندسی با سریع بودن قطار ها

می تواند پیروی کند بهره بردن اضطراری از پیکره دو

تکه شده .

همچنین سوئیس یک کشور چند زبانه است که به من و

برادرم به یک مهلت غیرمنتظره از غم خانوادگی اجازه

داد .

موسسه در باسل بود . جایی که زبان سویسی المانی

است اما عقیده مادر این بود که ما می بایست فرانسوی

سویسی مان را ادامه دهیم .

سویسی آلمانی تنها فاصله کمی از آلمانی پاک شد و ما

اجازه لمس حتی از راه دور زبان آلمانی را نداشتیم .

آلمانی زبان مادری مادر بزرگ مان بود که تمام خانواده

اش توسط نازی به قتل رسید .

بنابراین ما در ایوکل بین المللی در ژنو ثبت نام کردیم

برادر من در خوابگاه پردیس زندگی می کرد اما همین که

من سی ساله شدم من به اندازه کافی برزگ نبودم که

خودم از آسیب های مرتبط با آلمانی نجات دهم

یک راهکار در حومه ی های غربی ژنو برای من پیدا

شد .

و در سپتامبر 1987 من جایگزین یک معلم زبان

انگلیسی شبانه روزی در خانه شدم . موهایش را

به رنگ نی و گونه های گلگون کسی که در آب و

هوای مرطوب بزرگ شده بود رنگ کرده بود، اما

به نظر سرد است .

اتاق خواب کوچک من پنجره داشت که به درخت

در روزی که رسیدم سیب های .سیب نگاه می کرد

قرمز افتادند دور تا دورش، در آفتاب پاییزی می

داخل اتاق یک میز کوچک بود، یک .پوسد

کتابخوان صندلی و تختی که پایش بود یک پتوی

ارتشی پشمی خاکستری کهنه را تا کرده است به

اندازه کافی برای استفاده در یک دنیا جنگ فرش

قهوه ای و به بافت فرسوده شده بود .

دو مسافر دیگر، هر دو هجده ساله، مشترک اتاق

هر سه تخت باریک .خواب پشتی در انتهای سالن

ما زمانی متعلق به خانم الدرفیلد بود پسرانی که

بزرگ شده بودند و نقل مکان کرده بودند خیلی قبل

آنجا هیچ عکسی از .از اینکه ما دخترا بریم دور

پسران او نبود، بنابراین ما هرگز نمی دانستند چه

شکلی هستند، اما ما به ندرت فراموش می کردیم

که آنها یک بار خوابیده بودند در تخت های ما بین

خانم الدرفیلد پسران غایب و ما جسمانی بود ارتباط

هرگز اشاره ای به آن نشده است شوهر خانم .دادن

او آن جور آدمی .الدرفیلد، اگر چنین کند یکی بود

وقتی زمان .نبود که سوالات شخصی را دعوت کرد

خواب فرا رسید، او عوض شد بدون هیچ حرفی

چراغ های ما را خاموش کنید

روی کف اتاق دختران بزرگتر نشسته بود،

در میان انبوه لباس هایشان بازگشت به خانه،

دختران خود را با اسپری ارزان

ادکلن مردانه به نام Drakkar Noir

اما عطر قوی که رسوخ کرد

لباس این دختران برای من ناآشنا بود

با ترکیب شیمیایی پوستشان،

ملایم بود، اما هر از گاهی آن را

به شدت در ملحفه هایشان ساخته شده است

و پیراهن های پرت شده خانم الدرفیلد

به زور پنجره ها را باز کرد و سرما

هوا یک بار دیگر همه چیز را خالی کرد

همانطور که دختران بزرگتر صحبت می کردند گوش داد

زندگی آنها با کلمات رمزگذاری شده ای است که من نمی

آنها به ساده لوحی من خندیدند، اما آنها فقط با .فهمیدم

ماری از بانکوک از طریق بوستون .من مهربان بودند

آمده بود، و ثریا از تهران از طریق منطقه شانزدهم

پاریس؛ او پدرش مهندس سلطنتی بود شاه قبل از انقلاب

آنها را فرستاد خانواده به تبعید، برای بسته بندی ثریا

خیلی دیر است اسباب بازی اما در زمان برای انتقال

بسیاری از آنها دارایی های نقدی وحشی ، محرک ها،

امتناع از رعایت - چیزی بود که داشت هر دوی آنها را

در سوئیس فرود آورد یک سال تحصیلی اضافی، یک

سال سیزدهم که هیچکدام از آنها هرگز نشنیده بودن

ما به کار کردن در مدرسه مان در شب تاریک عادت

داشتیم برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس ما باید از

مزرعه عبور می کردیم نوامبری که با ساقه های قهوه

ای قیچی شده با شمشیر پوشیده از برف بود .

ما همیشه دیر می رسیدیم من تنها کسی بودم که غذا می

خورد .

همیشه موی های کسی خیس بود که انتهایش یخ زده

بود .

ما در یک محوطه جمع شده بودیم که دود سیگار دست

دوم ثریا را استنشقاق می کردیم .

اتوبوس ما را از کلیسا ی ارمنی قدیمی به ترموای

نارنجی برد .

سوئیسادبیمهاجرتسفرداستان خیالی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید