ویرگول
ورودثبت نام
پوریا پیرسلامی
پوریا پیرسلامی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

روز ششم چالش چهل روزه "زندگی نو"

تصمیم گرفتم که هم با خودم و هم با هر کسی که متن روزنوشته های من رو میخونه در نهایت صداقت و صمیمیت باشم(البته با رعایت نکات امنیتی)، بر همین اساس باید بگم که امروز هم خیلی روز پیشرفته ای نداشتم و نتونستم به برنامه های بنیادین این چالش برسم. اگر بپرسید که پس دقیقا در طول روز چیکار میکنی؟! در جواب میتونم بگم هیچی؛ یک هیچی بزرگ و به معنی اصیل کلمه تهی و خالی از هر عملی.

نمیدونم تا حالا افسردگی داشتین یا نه، اصلا تجربه دارین که در بیشتر روزهای زندگیتون حس کنید که کنترل کامل خلقتون در دست شما نیست؟ یا چند ماه متوالی همه زندگیتون در بطالت و بی عملی گذشته باشه.

من همه این حال ها رو هر روز طی چند سال گذشته به شکل وحشتناکی تجربه کردم. مثلا امروز از وقتی که بیدار شدم با یک محرک ساده که خبری از برادر و خواهر کوچکترم بود(خبرهای کاملا معمولی و ساده) تمام ظهر رو به تماشای سریال غم انگیز خاتون و گریه به بهانه صحنه های دردناک فیلم گذشت و عصر هم طبق قراری که با دوستان صمیمیم داشتم، رفتم خرید و با عجله مقداری کوکوسبزی و کوکوی سیب زمینی درست کردم و با هم رفتیم بیرون.

با وجود تعهدی که باید به چالش از خودم نشون میدادم اما در واقع توان انجام دادن هیچ کدومشون جز غصه خوردن رو نداشتم. حداقل پیش خودم ناراحتم که دو سه روز گذشته دائما از برنامه عقب افتادم اما روانشناس درونم با صدایی گرم و مهربان بهم میگه همین که مینویسی و تصمیم گرفتی تغییری توی این حال بدت بدی خودش یک امتیاز واقعا بزرگ و ارزشمنده پس غم نخور و خودتو درباب این موضوع قضاوت غیر منطقی نکن؛ چرا؟ چون که این حال ثمره سالها اتفاق، بحران و آسیب های گوناگون و هزار و یک چیز مهم و کم اهمیت متفاوته پس نمیشه با یه برنامه ریزی بتونی طی چند روز حلش کنی در نتیجه بچسب به همین نوشتن و ادامه بده تا جایی که میتونی و از پسش بر می آیی.

نمیدونم از کجا خوندم یا شنیدم اما واقعا ایمان دارم که نوشتن مشکلات میتونه به پیدا کردن راه حل کمک جدی کنه. گویی وقتی مشکلات رو مینویسیم، سعی میکنیم که قدرت درونی مشکل رو به بند بکشیم، مثل روح سرکشی که با نوشتن میشه انداختش توی کوزه جادویی تا کمی وقت بخری و یک راهی برای رام کردنش پیدا کنی.

امیدوارم که شما هم قضاوتی نداشته باشین و خوندن متن های من حالتون رو بدتر نکنه اما راستش رو اگر بخواهید الان بیشتر از هر زمان دیگه ای به درد دل بدون قضاوت احتیاج دارم و شاید این بهترین راهی باشه که در حال حاضر دارم.

چالش چهل روزهافسردگیزندگی نوخودشناسینوشتن
جایی برای دلنوشته ها و آنچه می اندیشم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید