ویرگول
ورودثبت نام
رضا ضیائی‌دوستان
رضا ضیائی‌دوستان
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

من رئیس جمهور نمی‌شم

https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%B3%DA%A9%D8%B3%DA%A9%D9%87-kyl45db8s1ra
https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%B3%DA%A9%D8%B3%DA%A9%D9%87-kyl45db8s1ra


خواهش می‌کنم نخندین . من کاملن جدی هستم و نمی‌خوام رئیس‌جمهور بشم. برای این نخواستن هم دلایل زیادی دارم. اول دلایل رو بخونین اگه منطقی نبود باشه؛ بعدش تا می‌خواین بخندین.

- این شغل، مقام یا پست آدم رو پیر می‌کنه. فقط کافیه به تصویر آقای اسمشو نبر قبل و بعد از ریاست جمهوری نگاه کنین تا متوجه بشین. تازه آقای بگم بگم هم همین طوره. آقای کلید ساز هم آخرین نمونه این استدلاله؛ تازه اگه؛ نه ولش کنین، هیچی. (خوب دقت کردین؟ وقتی رئیس جمهور می شین همه شما رو به اسم دیگه صدا می ‌زنن و این هم یکی از دلایل منه )

- در دوره ریاست‌تون اگه راست باشین، چپ‌ها دخلتون رو میارن. اگه چپ باشین راست‌ها حساب تون رو می رسن؛ و زبونم لال اگه میانه رو باشین که دیگه هیچی، از وسط نصف تون می کنن.

- یکی از مشکلات اصلی برادرتونه. آره . شما به قصد خیر و برای سپردن کار به کاردان، برادرتون رو با هزار زحمت راضی می‌کنین که دست راستتون یا چپ‌تون باشه. اون بنده خدا هم از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنه ولی.....

- یارانه بزرگترین دشمن شماست. اگه ندین نمی‌شه، اگه بدین بازم نمی‌شه. خوب چی کار می‌خواین بکنین؟ بهترین راه اینه که مثل من رئیس‌جمهور نشین.

- نهادهای قدرتمند ذی‌نفوذ خیرخواه پولدار. همین.

- مالیات. از کی بگیرین؟ چقدر بگیرین؟ اونایی که نمی‌دن رو چی کار کنین؟ ولش کنین بابا.

- نفت. اینو کجای دلتون بذارین؟ کی بفروشه؟ پولش رو چطوری بگیرین؟ با پولش چی کار کنین؟ چی کار نکنین؟ بابک؟وزیرش خوبه؟ بده؟ کرسند؟ شل؟ شرکت داره؟

- ظریف رو حتمن نگه می دارم دوسش دارم.

- با این مردک ترامپ چی کار باید کرد؟خدا رو شکر کارش تمومه.

- جوونا رو چی کار باید کرد؟ منظورم جوونای آقازاده‌هاست نه جوونای مردم. چه طوری می شه براشون کار آبرومند دست و پا کرد؟ من که عقلم به جایی نمی‌رسه.

- آموزش و پرورش؟ وای این معلم ها که من دوسشون دارم. این بچه های معصوم که عاشقشونم، راجع به اینا خیلی کارها می تونم انجام بدم؛ ولی چه فایده من که نمی خوام رئیس‌جمهور بشم.

- بانک. بانک؟ راستش رو بخواین همشون رو می بندم.حیف که نمی خوام رئیس جمهور بشم.

- رسانه ملی. اوه نه. قضیه پیچیده ست.

- سینما، تئاتر، موسیقی،آب، برق،تلفن، بهداشت، قوه ها، و یه عالمه مشکل دیگه.

دیدین؟ حق با منه، نیست؟ شما جای من باشین رئیس جمهور می شین؟ راستی اینایی که رئیس جمهور می شن از کجاشون انگیزه میارن؟ من که عقلم به جایی نمی رسه. فقط می تونم بگم من رئیس جمهورنمی‌شم. حالا اگه دوست دارین تا دلتون می خواد بخندین.



https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%B3%DA%A9%D8%B3%DA%A9%D9%87-kyl45db8s1ra



https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%86%D9%85-%D8%A2%D8%B1%D8%B2%D9%88%D8%B3%D8%AA-stjhlclmw2jr
رئیس جمهورنفتآموزش و پرورشمسابقه دست اندازحال خوبتو با من تقسیم کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید