ویرگول
ورودثبت نام
سعید
سعید
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چه طور به بیش از 1000 بار طناب زدن رسیدم؟

محمد علی
محمد علی

اگر اهل ورزش (به خصوص ورزش های رزمی) باشید , حتما با فایده طناب زدن آشنا هستید.

یادمه در دوران مدرسه علاقه خاصی به فوتبال بازی نکردن نداشتم و به همراه یکی دو تا از دوستان کنار معلم ورزش مدرسه می نشستیم تا زنگ ورزش مون تموم بشه.

چند جلسه ای از زنگ ورزش مون گذشت و یکبار معلم ورزش گفت می خواهید یک ورزش دیگه ای بکنید؟ من رفتم توب بستکتبال را آوردم و به سمت تور بسکتبال می انداختم.

یهو دیدم دوستم رفته یک طناب آورده و داره با طناب کلنجار میره.

البته اون می تونست چند تایی پشت سر هم بزنه ولی من که رفتم امتحان کنم , نهایت دو سه تا !

خیلی ذهنم را درگیر خودش کرده بود و از جلسه بعدی سریع می رفتیم سراغ طناب زدن.

گذشت و من بالاخره تونستم به 20 طناب پشت سر هم برسم.حالا که خوشم اومده بود به پدر گفتم و ایشان هم برای من یک طناب با شمارنده خرید.

طنابی که. هنوز
طنابی که. هنوز






بیشتر وقت ها دیگه توی خونه هم می تونستم طناب بزنم.

فقط مشکلم این بود زود خسته می شدم.مشکل از دو جا بود:

یکی سیستم قلبی-تنفسی خیلی قوی نداشتم و دوم اینکه اشتباه طناب می زدم.

خلاصه روی حدودا 120 تا قفل کرده بودم البته به خاطر همین طناب زدن امتحان های ورزش مدرسه را به راحتی 20 می گرفتم که شامل دویدن, طناب زدن , ... بود.

یادمه دو سه سال همین طور بود و تفریحی که طناب می زدم و رکوردم روی همین 120 تا بود.

سال ها گذشت و بعد کنکور دوباره ورزش رزمی را ادامه دادم و به ورزش تکواندو رفتم.

حالا دیگه مجبور بودم از نظر تنفسی و قدرتی خودم را ارتقا بدم.

چاره اش یاد گرفتن این بود که طناب زدن درست و اصولی و روش تقویت پایین تنه و میان تنه را یاد بگیرم که برا ی همین رفتم به دنیای "youtube" و فیلم های آموزشی را ببینم.

چند روزی با تمرین کردن و یاد گرفتن گذشت.

حالا فهمیده بودم که چه طوری به شکل های مختلف طناب بزنم و چه طوری رکورد م را ارتقا بدم.

خلاصه این چیزهایی که چند سال فهمیدم میشه این:

1- یک طناب با شمارنده تهیه کنید.

2- اول یاد بگیرید چه طور طناب بزنید, قرار نیست همان اول کار 1000 طناب بزنید, یکی یکی بزنید

3-هماهنگی عصب و عضله مهمترین قسمت طناب زدن هست.

4- اصل اضافه بار در ورزش خیلی مهمه , اگر این هفته 100 تا طناب زدید , هفته بعد باید روی 100 تا به بالاتر تمرکز کنید

5- طوری طناب بزنید که لذت ببرید , پس می تونید به شکل های مختلف طناب بزنید.

6- در طناب زدن رکورد تعداد و زمان خیلی مهمه

7- می تونید یک هفته به صورت زمانی مشخص (مثلا 10 دقیقه طناب بزنید) و یک هفته به صورت تعدادی (مثلا 200 طناب در روز) طناب بزنید تا تکراری نشه و هم استقامت و هم سرعت شما بهتر بشه.

8- اگر ورزش رزمی کار می کنید , جابجایی پاها به سرعت و بالا آوردن زانوها به بالا موقع طناب زدن , برای شما خیلی مفید هست.

9- تقویت پایین تنه و میان تنه خیلی مهمه و چند تا از بهترین تمرین ها اینا هستند:

اسکووات - اسکووات پرش - بورپی - - تقویت فیله کمر- پلانک - حرکت های تقویت مچ و سر شانه - تقویت ماهیچه ساق پا - حرکت پاشنه پنجه و ...


10- حتما از اینکه زانوهای سالمی داشته باشید مطمئن باشید و روی. تاتمی یا یک جای نرم و با کفش طناب بزنید.


اگر مورد بود در همین بخش "دیدگا ها" مطرح کنید.

موفق باشید.

ورزشطناب زدنرزمیبوکستجربه
عاشق سفر هستم با این که قبلا عاشق برنامه نویسی بودم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید