ویرگول
ورودثبت نام
سلامتی من
سلامتی من
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

اپلیکیشن کالری شمار سلامتی من

در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن کالری شمار سلامتی من را معرفی کنیم. اپلیکیشن های کالری شمار مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی ها و ابزارهای متفاوتی برای سنجش کالری و کنترل کالری روزانه برای کاربر ارائه می دهند.

اما همه اپلیکیشن های موجود در بازار اپلیکیشن محور هستند و کل اطلاعات و برنامه غذایی شما توسط اپلیکیشن انجام می شود. ولی برنامه کالری شما سلامتی من اینگونه نیست علاوه بر داشتن مزایای سایر اپلیکیشن ها، امتیاز مضاعف آن متخصص محور بودن آن است یعنی در صورت گرفتن مشاور از یک متخصص تغذیه می توانید رژیم غذایی تجویز شده را روی اپلیکیشن مشاهده و طبق آن رژیم غذایی خود را رعایت کنید.

از سوی دیگر متخصص می تواند رژیم شما را به صورت روزانه کنترل کند و در صورت نیاز توصیه های جدید را ارائه دهد. در مقاله "کوچینگ تغذیه چیست و چگونه در سایت سلامتی من کوچینگ تغذیه انجام دهیم؟" جزئیات مربوط به کنترل تغذیه بیمار توسط متخصص ارائه شده است.

امکانات برنامه کالری شمار سلامتی من

اپلیکیشن سلامتی من شامل امکانات زیر است:

دفترچه خاطرات غذایی اپلیکیشن کالری شمار سلامتی من

پس از انجام مراحل ثبت نام شما وارد صفحه اصلی اپلیکیشن کالری شمار سلامتی من می شوید که تصویر آن را در زیر آمده است.

تصویر صفحه اصلی اپلیکیشن
تصویر صفحه اصلی اپلیکیشن

این صفحه بخشی است که ما اسم آن را دفترچه خاطرات غذایی نامیده ایم. شما هر غذا یا فعالیتی که به صورت روزانه اضافه می کنید می توانید میزان کالری، درشت مغذی ها و ریزمغذی ها آنها را ردیابی و مشاهده کنید. صفحه اصلی اپلیکیشن به بخش های زیر تقسیم بندی می شود.

  • بخش دفترچه خاطرات غذایی
  • بخش کنسول پایین

بخش دفترچه خاطرات غذایی:

بخش تاریخ:

در بخش تاریخ شما می توانید با لمس فلش ها جهت دار به روزهای قبلی و بعدی برگردید و نتایج آن روز را بررسی یا غذا، فعالیت، بیومتریک و یاداشت روزانه خود را مشاهده و اضافه یا تغییر دهید.

این گزینه در حالت پیش فرض امروز (روز جاری) را نمایش می دهد. همچنین اگر به روزهای قبل و بعد رفته اید برای برگشت به امروز کافی است تاریخ نمایش داده شده را لمس کنید تا به روز جاری برگردید.

بخش خلاصه انرژی مصرفی:

در این بخش سیب نشانگر کالری دریافتی را نمایش می دهد. در بخش راست سیب انرژی باقیمانده و در سمت چپ انرژی مجار روزانه شما نمایش داده می شود.

با کشیدن سیب به سمت چپ اطلاعات مربوط به درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدارت و چربی) بر اساس اهداف روزانه هر کدام به همراه انرژی دریافتی را مشاهده خواهید کرد.

با کشیدن سیب به سمت چپ اطلاعات ریز مغذی ها شامل

ویتامین ها و مواد معدنی دریافتی را بر اساس اهداف مورد نیاز روزانه  را مشاهده  و ردگیری کرد.

با لمس آیکون سیب می توانید نحوه محاسبه میزان کالری مجاز، کالری مصرفی و کالری باقیمانده را مشاهده کنید.

بیومتریک:

با لمس دکمه بیومتریک اطلاعات وارد شده شامل قند خون، چربی بدن، وزن، قد، درجه حرارت بدن، کتون و میزان خواب روزانه ای که وارد کرده اید به صورت لیست نمایش داده می شود همچنین میتوانید اطلاعات بیومتریک را نیز از همین قسمت وارد کنید.

ثبت اطلاعات بیومتریک
ثبت اطلاعات بیومتریک


فعالیت:

با لمس این دکمه می توانید میزان کالری مصرفی خود از فعالیت روزانه ثبت شده شامل فعالیت های روتین روزانه (شستن ظرف، جارو کردن و ...) و همچنین تمرین ورزشی خود را مشاهده و همچنین اضافه کنید.

لیست فعالیت بدنی و ورزش
لیست فعالیت بدنی و ورزش


یاداشت :

با لمس این گزینه می توانید یادداشت متنی روزانه خود شامل رویداد های مهم، یادآوری ها و ... را ثبت کنید. این امکان برای شما همانند یک دفترچه یادداشت شخصی عمل می کند.

ثبت یادداشت روزانه
ثبت یادداشت روزانه


کارنامه:

با لمس این گزینه به بخش کارنامه خود هدایت می شوید این بخش اطلاعات آماری از تغذیه شما را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه ارائه می دهد.

بخش وعده های غذایی:

در این بخش وعده های غذایی را به تفکیک مشاهده می کنید با لمش هرکدام از وعده های غذایی می توانید لیست غذاهای وارد شده در هر وعده و همچنین جدول ارزش غذایی آن وعده را مشاهده کنید. با لمس کل وعده های غذایی لیست همه وعده های غذایی را به همراه ارزش غذایی کل وعده را مشاهده خواهید کرد.


بخش هدف:

در این بخش آخرین وزن هدف وارد شده و وزن فعلی را مشاهده می کنید با لمس فلش سمت چپ می توانید هدف جدیدی برای خود تعیین کنید.

بخش تعیین هدف
بخش تعیین هدف


آب شمار و قدم شمار:

در بخش آب شمار شما می توانید میزان مصرف آب خود را با لمس دکمه + بر حسب لیوان اضافه کنید. همچنین در قسمت پایین این عدد می توانید میزان آب دریافتی از غذاهای مصرفی را نیز مشاهده کنید.

در بخش قدم شمار با لمس دکمه فعال ساز و روشن کردن سنسور گام شمار گوشی خود می توانید قدم های طی کرده روزانه خود را شمارش و کالری مصرفی آن را مشاهده کنید.

آب شمار و قدم شمار سلامتی من
آب شمار و قدم شمار سلامتی من


بخش کنسول پایین:

با لمس دکمه سبز رنگ + می توانید دسترسی سریعتری به بخش افزودن غذا، بیومتریک، فعالیت و یادداشت داشته باشید.

با لمس دکمه دوم از سمت راست شما لیستی از متخصصان تغذیه حاضر در سایت را مشاهده خواهید کرد همچنین تاریخچه چت های خود را مشاهده خواهید کرد.

با لمس دکمه دوم از سمت چپ بخش کارنامه من برای شما ظاهر خواهد شد که می توانید عملکرد تغذیه ای خودتان را در بازه های مختلف زمانی ارزیابی کنید.

کارنامه  هفتگی و ماهانه
کارنامه هفتگی و ماهانه


با لمس اولین دکمه سمت  چپ می توانید آخرین مقالات موجود در وب سایت را در اپلیکشن سلامتی من مشاهده کنید.

مشاهده رژیم غذایی تجویزی متخصص:

در این بخش می توانید رژیمی که پزشک برای شما تجویز کرده را روی اپلیکیشن سلامتی من مشاهده و طبق آن رژیم غذایی خودتون را در وعده های غذایی وارد کنید.

مشاهده رژیم غذایی تجویزی  متخصص تغذیه
مشاهده رژیم غذایی تجویزی متخصص تغذیه


برای دانلود اپلیکیشن کالری شمار رایگان سلامتی من میتوانید از لینک زیر اقدام کنید:

دانلود برنامه کالری شمار سلامتی من

کالری شماررژیم غذاییاپلیکیشن کالری شمارسلامتی منشمار سلامتی
وب سایت سلامتی من، وب سایت اختصاصی برای رژیم نویسی و پیگیری تغذیه ای است. از طریق سلامتی من متخصص تغذیه می تواند برای مراجعین خود رژیم بنویسد و رژیم غذایی آنها را کنترل کند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید