ویرگول
ورودثبت نام
صنماااا
صنماااا
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

پیک نوروزی-روز هشتم٫ قدردانی

احتمالا خیلیامون اسم قدردانی رو شنیدیم و لااقل تو یه دوره قدردانی توی تلگرام یا واتس اپ شرکت کردیم. ما خیلی موقع ها اثر مثبت کاری که دیگری کرده رو تو زندگی میبینیم اما به اون فرد نمیگیم که کارش چه نیازی ازمون تامین کرده. بعضیامنم مثل من از بقیه قدردانی میکنیم اما وقتی نوبت خودمون میشه٫ فقط بلدیم بزنیم تو سر خودمون و با خودمون بد صحبت کنیم. امروز روز قدردانیه. امروز میخوام از ده نفر بابت ده تا کاری که نیازی رو ازم تامین کردن قدردانی کنم. ولی راستش رو بخواین خودم بیشتر از همه به قدر دانی نیاز دارم مخصوصا این اواخر که استرس زندگیم اونقدر بالا بوده که نیاز دارم خودم رو ببینم و از خودم ممنون باشم.

۱) من قدردان خودم هستم از اینکه چند روزه دارم به ورزش و تغذیه ام جدی توجه میکنم. این کارم نیاز به سلامتی و زیبایی و قدرت رو در من تامین میکنه و بهم احساس زیبایی٫ چابکی و جوانی و توانایی میده.

۲) من قدردان خودم هستم که چند روزه نشستم و این نوشته هارو نوشتم و تکالیف پیک نوروزم رو انجام دادم. این کارم من رو به خودم نزدیک تر میکنه و به ذهنم وضوح میده و نیازم به وضوح٫‌ ارتباط با خود و آرامش رو تامین میکنه.

۳) من قدردان خودم هستم که دارم تلاش میکنم بتونم توی پروژه جدیدی که دارم جلو برم و پیشرفت کنم. این کار بهم آرامش خاطر و احساس ارزضمندی و توانایی میده و نیازم به آسایش٫ رشد و قدرت رو تامین میکنه.

۴) من قدردان خودم هستم که برای رشد ذهنی و روحیم وقت میگذارم. این کار بهم احساس آرامش٫ شادی و توانایی میده و نیازم به یادگیری٫ رشد٫ ارتباط و آسایش رو تامین میکنه.

۵) من قدردان خودم هستم که در هفته گذشته هر روز زمانی برای همسری اختصاص داده ام. این کارم بهم احساس شادی و آرامش میده و نیازم به ارتباط٫ صمیمیت٫ مراقبت و تعلق خاطر رو تامین میکنه.

۶) من قدردان خودم هستم که امروز صبح در جلسه ای که با بچه های کلاس داشتیم شرکت کردم. شرکت در این جلسه نیازم به ارتباط و ارزشمندی رو تامین کرد و بهم احساس شادی داد.

۷) من قدردان خودم هستم که دارم تلاش میکنم توی پروژه ای که دستم دارم موفق بشم و محصول نهایی رو تولید کنم. این کارم نیازم به رشد٫ یادگیری٫ ارزشمندی و قدرت رو تامین میکنه و بهم احساس آرامش خاطر٫ شادی و اعتماد به نفس میده.

۸) من قدردان خودم هستم که هر روز دندونهام رو میشورم و نخ دندون میکشم. این کارم بهم احساس سلامتی و آرامش میده و نیازم به سلامتی و زیبایی رو تامین میکنه.

۹) من قدردان خودم هستم که با خانواده ام تلفنی صحبت کردم و عید رو بهشون تبریک گفتم. این کارم بهم احساس شوق٫ شادی و آرامش داد و نیازم به ارتباط و تعلق خاطر رو تامین کرد.

۱۰) من قدردان خودم هستم که ظرفهارو میشورم. این کارم نیازم به نظم٫ سلامتی و تمیزی رو تامین میکنه و بهم احساس آرامش میده.

این جور قدردانی کردن٫ برامون وضوح میاره که دقیقا هرکاری رو به چه علتی انجام دادیم و چه حسی از بابت انجامش بهمون دست داد. من این قدردانی رو تازه یاد گرفته ام و تمرین امروز بهم احساس آرامش داد.

پیک نوروزیقدردانیخودشناسینیاز
من یک پژوهشگر نوروساینس هستم. الان در یک شرکت مشغول کارم و همیشه در زندگی در حال آموختنم و اینجا چالشها و آموخته هام رو به اشتراک میگذارم. لینک کانال تلگرام: https://t.me/BeingaLifelonglearner
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید