ویرگول
ورودثبت نام
sepehr.omidvaar
sepehr.omidvaar
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کنارِ کنارِش بودن،قسمت یازدهم یا داستانِ آخَر

این یک نوشته "کنارِ کنارِش بودن" برای اپیزود پانزدهم و قسمت آخر فصل اول پادکست کنارش نیست!

فصل اول تمام شد، به سرعت برق و باد. یک سال گذشت و 15 اپیزود(و یک اپیزود صفر) کنارش به همت رام عضدی آمد و من از روز اول "کنارِ کنارِش" بودم. با طراحی لوگوی پادکست و طرح‌های گرافیکی کاور هر اپیزود، نوشته‌های ویرگول برای توضیح آنچه که در طراحی کاور رخ داد(که بعضی وقت‌ها تبدیل به چیز دیگری می‌شد)، ایده‌های هیجان‌انگیز و جنجالی برای تیزر، پیشنهاد موسیقی برای برخی اپیزودها، انرژی دادن به رام و دعوتش به انجام عمل و شروع ساخت اپیزود(این یکی را دیگر همه می‌دانند)، اجرای یکی دو برنامه شنودش در اپلیکیشن‌های استریو و کلاب‌هاوس و در پایان هم که در قسمت ماقبل‌آخر به عنوان یکی از مهمانان برنامه برای صحبت و تحلیل کتاب و فیلم من به پایان دادن چیزها فکر می‌کنم دعوت شدم و ستاره برنامه شدم.(بدون شوخی و کاملا جدی، این را هم همه می‌دانند)

حالا در این نوشته که قرار بود برای کاور اپیزود 15 بنویسمش اما چون داستان کاور این اپیزود بسیار ساده و کوتاه است(تصویرِ روی کاور میکسی از چهره اُستاد عزیز میان و اَلیس کوپر است که رام به شباهت پرفورمنسشان، در این اپیزود اشاره می‌کند) می‌خواهم این نوشته را به کل فصل تعمیم دهم و از این بگویم که چرا "کنارِ کنارش بودن" انقدر برایم مهم بود.

کاور اپیزود پانزدهم پادکست کنارش، ترکیب چهره استاد عزیز میان و الیس کوپر، طراحی اینجانب
کاور اپیزود پانزدهم پادکست کنارش، ترکیب چهره استاد عزیز میان و الیس کوپر، طراحی اینجانب


کاورهای این پادکست مزین به تصاویر گوناکونی شد، از انجمن شاعران مرده گرفته تا لولی‌تا ساخته عالی‌جناب کوبریک، از درخشش ابدی یک ذهن پاک تا تصویری از انفجار بزرگ(بیگ بنگ) و از نقاشی رنه مگریت و تصویر چهره استاد نصرت فاتح علی خان تا قوطی نوشابه کوکاکولا. هر کدام از این تصاویر با آمدنشان روی کاورهای کنارش، داستان‌ها و لایه‌های معنایی خودشان را به حرف‌های رام اضافه کردند. داستان‌هایی که خیلی از آن‌ها را در نوشته‌های سایت ویرگول تعریف کردم، برای نوشتن بعضی‌هایشان به خاطره‌هایم فلش‌بک زدم، برای بعضی‌هایشان فیلم‌هایی که قبلا دیده بودم را بازبینی کردم و برای بعضی‌ها فیلم جدید دیدم و البته درباره بعضی از آن‌ها هم همه نکات را ننوشتم و در نهایت مجموعه کنارش را با هدایت رام و کمک‌های سیما درویش عزیز از نظر محتوایی و سمعی و بصری به چیزی تبدیل کردیم که احتمالا هر کسی بتواند از آن، چیزی را که می‌خواهد برداشت کند، داستان خودش را پیدا کند و با وجود برخی خطاها و اشتباهاتی که داشتیم هر کس به راه خود رهسپار شود.

به همین دلیل است که "کنار کنارش بودن‌ها" و "کنارش‌ها" مهم هستند، حالا دیگر پس از این یک سال احتمالا فهمیده‌اید که حتی از اصل‌ها هم مهم‌ترند.

همه کاورهای فصل اول پادکست کنارش، طراحی اینجانب
همه کاورهای فصل اول پادکست کنارش، طراحی اینجانب



پادکست کِنارش را می توانید از طریق لینک زیر و یا اپلیکیشن‌هایی مانند اپل پادکست،کست باکس، اسپاتیفای، ساوندکلاود گوش دهید.

https://kenaresh.podbean.com/


کنارشپادکستادبیاتطراحی گرافیکگرافیک
ُSpeculative Architect & Interdisciplinary Artist
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید