ویرگول
ورودثبت نام
ستاره
ستاره
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

ذهن ناخوداگاه

تازگی ها فهمیدم این ذهن ناخوداگاه چقدر توی زندگی و حال احوال ما تاثیر داره .

چند سال پیش یکی از آهنگ های داریوش رو که شنیدم خیلی قشنگ بود من تا یکهفته مدام اون آهنگ رو گوش کردم،

بعد از یک هفته فهمیدم کم کم حالم داره بد میشه ،

بغض داشتم و همش دلم میخواست گریه کنم

و هر بار که گوش میدادم بیشتر و بیشتر اذیت میشدم

تا اینکه فهمیدم تمام حال بد من بخاطر همین آهنگ بود

دیگه گوش ندادم و حالم کم کم بهتر شد

از اون روز به بعد دیگه یادم نمیاد آهنگ های داریوش رو بیشتر یه دور گوش کرده باشم

این روزها بیشتر از هر وقت دیگه ای میدونم چقدر ناخوداگاه ما میتونه تاثیر داشته باشه

یا شایدم ذهن من اینقدر تاثیرپذیر هست

پارسال دی ماه کتاب کوری رو که خوندم تا چند روز حالم بد بود و شب ها خواب های بد می دیدم

کتاب رمان که توی ۱۵ سالگی خوندم خیلی اذیتم کرد و باعث شد امتحانات پایان سال رو خراب کنم

شاید بیشتر بخاطر این هست که همیشه خیلی کم پیش میاد رمان بخونم

شاید بخاطر این هست من توی اون صحنه ها و حرف ها غرق میشم

الان بیشتر از پیش منظور تکرار اذکار الهی رو درک میکنم

چیزهایی که تکرار میشن چقدر بدون اینکه خود ما بدونیم توی حالمون میتونه تاثیرگذار باشه.


ذهنناخوداگاهداریوشذکر
هر که خود داند و خدای دلش ، که چه دردیست در کجای دلش...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید