ویرگول
ورودثبت نام
Sina Aghaahmadi
Sina Aghaahmadi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

درباره اسکرام

سلام این نوشته قراره که شروعِ یک سری سلسله نوشته باشه. قبلا تو بلاگ شخصی خودم می نوشتم، اما از این به بعد سعی می کنم اینجا بنویسم؛ اینجا رو دوس دارم چون دوستان خوبی پیدا می کنم.

من حدود 16-17 ماهی هست که به اسکرام علاقمند شدم. دربارش می خونم و یه وقتایی هم مینویسم. اما این دفعه می خوام با هدف مطالعه برای سایر دوستانی که به این بحث علاقمند می شند بنویسم.

درباره اسکرام مستر
درباره اسکرام مستر

به نظر خودم که همیشه اولین نوشته در یک سلسله نوشته سخترین نوشته است. به خاطر اینکه قضیه رو ساده بگیرم و خیلی درگیر پیچیدگی این مباحث نشیم، درباره تاریخچه اسکرام سعی میکنم یه مقداری توضیح بدم و بعد بریم سراغ فریمورک* اسکرام و نقش اسکرام مستر.

پس قرار بر این شد به این ترتیب مطالب رو منتشر کنیم.

بخش اول: (که احتمالا کوتاه هم خواهد بود) درباره تاریخچه فریمورک اسکرام

بخش دوم: درباه اسکرام

بخش سوم: درباره نقش اسکرام مستر

به بیان خیلی ساده کل فریمورک اسکرام تو این عکس خلاصه میشه

فرآیند های اسکرام
فرآیند های اسکرام

چند تا نکته.

یکی اینکه سعی می کنم تا جای ممکن نوشته ها کوتاه باشه و تا حد ممکن راحت و خودمونی بنویسم.

مسئله بعدی داستان زبان انگلیسیِ. کلی اصطلاح به زبان انگلیسی تو فریمورک اسکرام داریم که واقعا نمی دونم تکلیف چیه و باید انگلیسی بگیم، فارسی بنویسیم، فینگلیش بنویسیم یا ... . بنا رو گذاشتم رو اینکه هر دو حالت رو امتحان کنم، و بر اساس فیدبکی که از سمت شما می گیرم اون رو تطبیق بدم و جلو ببرم.

*فریمورک هیچ معادل فارسی نداره و تا زمانی که فیدبک از سمت شما عزیزان نگیریم. مجبوریم با روشهای مختلف بریم جلو تا به یک جمع بندی نهایی برسیم.

اسکراماجایلاسکرام مستریوزر استوریاجایل کوچ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید