ویرگول
ورودثبت نام
sinasharifzadeh
sinasharifzadeh
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چی باعث میشه که رژیم نگیرم و خودمو راضی نگه دارم که چاق بمونم؟

چی باعث میشه که رژیم نگیرم و خودمو راضی نگه دارم که چاق بمونم؟


خوب پاسخش?

ا

مغز گرسنه هست.

اما چطوری این مغز گرسنه کار می کنه؟

در واقع مغز گرسنه همون‌طور که گفتیم بیشتر از اینکه آهسته فکر کنه تا بفهمیم داره به چی الویت میده برعکس خیلی سریع فکر می‌کنه و ما خیلی کمتر از چیزی که تصور می کنیم بر روی فکرهامون مسلط هستیم.

اینطوری دیگه چیزی به نام اراده داشتن یا نداشتن نمیتونه در #موفقیت ما تاثیرگذار باشه. چرا ؟

به این دلیل که #اراده در واقع تفکر منطقی ما در زمانی که توجه می کنیم و تفکر آهسته و صحیح خودمونو با توجه به خودمون تقویت می کنیم، شروع به کار می کنه. پس چیزی بنام اراده زمانی که ما #رژیم_غذایی میگیریم و بی توجه به حالت های جسمانی مون غذا میخوریم نمیتونه بهمون کمک کنه مگر اینکه یاد بگیریم آهسته و آگاهانه فکر کنیم.

بنابراین وقتی یک نفر اینو بهم میگه که اراده ندارم و نمیتونم جلوی خوردنمو بگیرم من اینو اینطوری تفسیر می کنم که ( توانایی تفکر آگاهانه رو ندارم ) چون بهانه هامون از تفکرات ما و تفسیر اشتباه ما سرچشمه میگیره. اینطوری ما خودمون با فکرهامون به زیاد شدن ولع مون کمک میکنیم.

پس تمایل به خوردن در اغلب مواقع در فردی که نمیتونه خوردنشو کنترل کنه رو باید در تفکراتش جستجو کرد. حالا چطوری میشه به این تفکرات دسترسی پیدا کرد؟
اولین تمرین و مهمترین گام نوشتنه.
یک دفترچه بردارید و اسمشو بذارید دفترچه‌ی افکار خوشمزه‌ی من
توی دفترچه‌ی افکار خوشمزه‌ی من هر وقت دیدید نیاز دارید چیزی بخورید شروع کنید به نوشتن .
چی بنویسیم؟

۱. احساس ما در همین لحظه
مثلا بنویسید الان احساس می کنم . . . . . . . .
توی جای خالی میتونید بنویسید گرمتون هست یا سردتونه

یا بنویسید سرتون درد می کنه و هر حسی که دارید بنویسید
۲. فکرهاتون
الان فکر می کنم که . . . . . . . .

مثلا بنویسید دقیقا به چه چیزهایی فکر می کنید؟
فکر میکنید الان اگر یک کیک خوشمزه باشه و بخورید سر درد شما خوب میشه یا اگر یدونه موز بخورید ممکنه حس‌ گرما یا سرما کنید.
۳. رفتارهای شما
الان می‌خوام ............. انجام دهم
توی جای خالی بنویسید که دوست دارید دقیقا الان چیکار کنید تا حالتون بهتر بشه
۴. فکر دوباره!

فکر می کنم می‌خوام .................... انجام بدم.

توی جای خالی میتونید این رفتارهارو جایگزین کنید ?

مطالعه
پیاده روی
تلفن زدن به دوست
تحقیق در اینترنت درباره یک کشور
یادگرفتن تهیه یک نوشیدنی بدون شکر
خوردن یک لیوان آب
تمیز کردن خونه
تمیز کردن حیاط
تمیز کردن طبیعت
نقاشی کشیدن
رنگ آمیزی


بنظر شما چه کار دیگه ای میشه کرد؟


سینا شریف زاده نویسنده کتاب راز کاهش اشتها


کاهش وزندرمان چاقیکاهش وزن بدون رژیم غذایی
80 کیلو وزن کم کردم و کارشناس ارشد علوم ورزشی و فیزیولوژیی دارم. نویسنده و مدرس کاهش وزن و تناسب اندام هستم. درباره روانشناسی کاهش وزن آموزش میدم و به افرادی که وزن زیادی دارن کمک می کنم وزن کم کنند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید