ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چگونه مهارت‌های تفکر خود را بهبود بخشید؟ / ترجمه_بخش سوم

سلام?. امیدوارم خوب باشید. در این سری پست قراره که به مهارت های تفکر و انواع آن بپردازیم. در‌واقع این سری پست ترجمه‌ی مقاله‌ی از سایت indeed است که لینک آن در بخش منبع رفرنس دهی شده. در این مقاله‌ی سه قسمتی قراره متن مقاله را در سه بخش ترجمه کنم. و جدا جدا در ویرگول انتشار بدهم. با من همراه باشید.


چگونه مهارت‌های تفکر خود را بهبود بخشید؟

چندین شیوه وجود دارد که شما می‌توانید برای ارتقای سطح کلی مهارت تفکری خود (Thinking-skills) از آن بهره ببرید. برخی از شیوه‌ها در زیر آمده است:

ذهن خود را باز نگه دارید «Keep an open mind». هنگام نزدیک شدن به یک موضوع جدید، ذهن خود را در رابطه با اینکه چطور به آن موضوع نزدیک شوید باز نگهدارید و یک نگرشی متفاوت از آن طرز برخوردهایی که بطور معمول با مسئله استفاده می‌کردید را به اجرا بگذارید.

پیوسته ( فکرتان را) زیر نظر داشته باشید «Continue to observe». رصد منظم طرز فکرتان می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های تفکر خود را تقویت کنید، زیرا به شما امکان می‌دهد تا انواع تفکری را که استفاده می‌کنید شناسایی کنید و در صورت لزوم از تکنیک‌های مختلف استفاده کنید.
بروی شیوه‌ی فکری خود عمیق شوید و آن را بفهمید «Meditate on your thinking». صرف زمان برای همنشینی با افکار خود و توجه به این موضوع که آن افکار چگونه بر شما تاثیر می‌گذارند، می‌تواند به شما کمک کند تا الگوهای فکری که به شما خدمت نمی‌کنند را تشخیص دهید. شما می‌توانید از اطلاعاتی که از این الگوهای استخراج کردید برای تغییر طرز فکر و رویکرد خود نسبت به مسئله استفاده کنید.

Image by storyset on Freepikage
Image by storyset on Freepikage

Image by storyset on Freepik

منبع. indeed.com

مهارت‌های تفکرthinking skillsذهنیت بازالگوی فکریرصد طرز تفکر
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید