ویرگول
ورودثبت نام
شعرخوانی | علی‌اکبر یاغی‌تبار
شعرخوانی | علی‌اکبر یاغی‌تبار
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

بعد از تو

دو پنجاه اسب طوفان-گرده را از گریه پی کردم

که سی سال و دو قرن رفته را این گونه قی کردم:

همه همخون و ناهمخوان؛ تو ناهمخونی و همخوان

منِ بعد از تو یعنی: انّ الانسان لفی خسران

تأمل کن...جهان دارد به پایان می رسد در من

مرا بر شانه ات آوار کن ای آخرین انسان!

دو پنجاه ابر طوفان-گرده را در دامنت حل کن

سه هفتاد آفتاب شعله تاب ای این چنین درجان!

زبان حافظم؛ آتش به جان و در نمی گیرم

دهان نیچه ام؛ رم می کنم از گوش نااهلان

من از« بعد از تو» برمی گردم اما روبه ویرانی

منِ بعد از تو را آن سوی لمس پیکرت بنشان!

تو از جبر جهان اما من از صبر از تو سرگردان

دو پنجاه ابر طوفان-گرده را از گریه برگردان!

علی اکبر یاغی تبار



دکلمه این شعر را می توانید از اینجا بشنوید:


https://deklamaphone.com/narrations/bad-az-to/


شعرشعر معاصرشعر پست مدرنغزلعلی اکبر یاغی تبار
این صفحه به دست دوستداران علی‌اکبر یاغی‌تبار اداره می‌شود.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید