تئوری های ماینکرفت
Infiniminer یک عنوان سندباکس چند نفره بود که در سال ۲۰۰۹ توسط استودیوی مستقل Zachtronics توسعه پیدا کرد. بازی با الهام از عناوین محبوبی مانند Team Fortress 2 و Motherload توسعه پیدا کرده بود. جاییکه شما وظیفه یک معدنچی را برعهده داشتید که باید دل به محیط بازی میزد و آیتمهایش را از دل بلاکهای بازی بیرون میکشید و سازههای مختلفی را میساخت.
Notch بارها اعلام کرده بود Infiniminer یکی از موردعلاقهترین بازیهای او محسوب میشد. اما این بازی به اندازهای که باید سرگرم کننده و متنوع نبود که مخاطب را ساعتها به پای خودش بنشاند و چندان کامل بنظر نمیرسید. از نظر Notch؛ تم بازی به شدت یکنواخت بود و نیاز به تغییری اساسی داشت. بنابراین Notch با الهام از بازی Infiniminer و ایجاد تغییراتی در کانسپت آن، ماینکرفت را ساخت.
اگر قرار باشد که مابی را به عنوان منفورترین ماب تاریخ ماینکرفت معرفی کنیم، قطعا کریپرها به عنوان منفورترین ماب ماینکرفت شناخته خواهند شد. کریپرها در حین منفور بودن، تبدیل به یکی از دلایلی شدند که ما امروزه ماینکرفت را با آن میشناسیم. درواقع Notch در طی مصاحبهای که در مستند Minecraft: The Story of Mojang در سال ۲۰۱۲ داشت، اعلام کرد که کریپر درواقع یک اشتباه در کد نویسی بازی بود.
درواقع کریپر قرار بود که خوکی بیآزار باشد، منتهی وقتی کدنویسی این ماب به اتمام رسید؛ کریپر متولد شد! کرپیر حاصل یک اشتباه کوچک بود، اما حاصل این اشتباه نظر Notch را به خودش جلب کرد و آنها تصمیم به اضافه کردن این ماب به بازی گرفتند. منتهی صرف نظر از این تصمیم سازندگان، فراموش نکنید که میتوانید با استفاده از گربهها؛ کریپرها را از خودتان دور نگه دارید
حتما برای یکبار هم که شده در دنیای ماینکرفت با ویلیجرها برخورد کردهاید! ویلیجرها شخصیتهای غیرقابل بازی ماینکرفت هستند که بازی اجازه تعامل با آنها را به شما میدهد. ویلیجرها در روستاهای بازی اسپاون میشوند و شغل خودشان را دارند. شما میتوانید با آنها به دادوستد آیتمهایتان بپردازید و معاملههای خوبی نیز با آنها داشته باشید. اما پیش از آنها ۴ شخصیت غیرقابل بازی دیگر وجود داشت که با زبان طراحی امروزی ماینکرفت کاملا در تضاد بود!
Beast Boy
Steve
Black Steve
Rana
این چهار شخصیت در آپدیت ورژن ۰.۳۱ به فایلهای بازی اضافه شده بودند و در آپدیت بعدی نیز از بازی حدف شدند. هنوز هم پس از گذشت سالها هیچکسی نمیداند که چرا این ۴ کاراکتر به فایلهای بازی اضافه شده بودند و هدف آنها از طراحی چنین شخصیتهایی چه چیزی بود! اما چیزی که مشخص است، این است که شاید این کاراکترها هرگز آنطوری که باید برای اضافه شدن به ماینکرفت مناسب نبودند و استودیوی موجانگ بیخیال آنها شد.
مطلبی دیگر در همین موضوع
چرا بازی های مستقل؟
مطلبی دیگر در همین موضوع
ماهیت بازی های ویدیویی چیست؟
بر اساس علایق شما
نیازی که دیده نمیشه