پرسشنامه رشته تحصیلی

سلام و عرض ادب

به عنوان یه مقدمه ی کوتاه برای این پست موقت می خوام خدمت همه ی خوانندگان این پست اعم از ساکن و ساکت های ویرگول تاااااافعال ترین هاعرض کنم که با پر کردن پرسشنامه ی فوق میتونین کمک خوبی به بچه های کلاس نهمی که یه انتخاب مهم یعنی انتخاب رشته در پیش دارن بکنین و حتی به کسایی که مدت ها است از انتخاب رشته و تحصیلشون گذشته هم کمک کنین تا بتونن با فضای فعلی آموزش و پرورش مقاطع متوسطه ی دوم آشنا بشن پس از همتون دعوت می کنم برای کمک به شناخته شدن رشته ی دبیرستانی تون تا حد توان به پرسش های زیر پاسخ بدید.

جامعه ی آماری مد نظر من برای پاسخگویی به این پرسشنامه بیشتر بچه های دهم،یازدهم،دوازدهم و در درجه ی دوم کسانی که در 5 سال اخیر کنکور دادن هستن.لطفا پرسشنامه رو بر اساس رشته ی تحصیلی دبیرستانتون پر کنید.

البته لازم به ذکره که من خودم پژوهشگر و آمارگیر و فرد حرفه ای نیستم و با توجه به توانایی ناقص خودم و به دلیل احساس مسئولیتی که در برابر رشته ی خودم و کنجکاوی که نسبت به سایر رشته ها داشتم این پرسشنامه رو مطرح کردم .

ممنونم از کسانی که تا حالا کمک کردن و به این پرسشنامه پاسخ دادن.





۱. رشته ی تحصیلیتون چیه(یا چی بوده)؟


۲.دروس تخصصی که هر سال باید گذرونده بشه چیه؟


۳.جذاب ترین درس تخصصی از دید شما چیه؟دلیل علاقتون بهش چیه؟


۴.از دید همکلاسی ها و هم رشته ای هاتون کدوم درس بهتره؟


۵. کدوم درسو کمتر از بقیه دوست داشتید؟


۶.هم رشته ای هاتون کدوم درسو کمتر دوست داشتن؟


۷.دلیلتون برای خوندن این رشته چی بوده؟اگه میتونستید عقب برگردید بازم همین رشته رو انتخاب می کردید؟


۸. به نظرتون کنکور مفیده یا مخرب؟چه آسیب ها یا فوایدی داره؟


۹.نظرتون راجع به دروس عمومی چیه؟هم رشته ایاتون باهاش کنار میان؟


۱۰.تا حالا شده تو زندگی روزمره از دروسی که یاد گرفتید استفاده کنید؟اگه شده تعریف کنید.


۱۱.به نظرتون تحصیل تو هر رشته ای در چه صورتی وقت تلف کردن محسوب میشه؟


۱۲.چه دیدگاهی نسبت به علوم انسانی(اگه انسانی می خونید تجربی و اگه هیچ کدومو نمی خونید هر دو)دارید.


۱۳.به نظرتون جای چه دروسی تخصصی یا عمومی تو نظام آموزشی ما خالیه؟


۱۴.اگه شما جزو گروهی بودید که قرار بود کتابای درسی رشته ی خودتون رو اصلاح کنید چه کتابایی رو اصلاح می کردید و چیکار می کردید؟


۱۵.به نظرتون اجبار گذروندن همه ی دروس خوبه یا بهتر بود تعداد واحد هارو بیشتر می کردن و در ازاش حق انتخاب به دانش آموز داده میشد بهتر بود؟


۱۶.اگه قرار بود برای رشته ی خودتون جنبه ی آموزش عملی در نظر بگیرید چه دروسی رو با چه کیفیتی عملی می کردید؟


۱۷.آیا در حوضه ی تحصیلیتون مطالعه ی غیر درسی هم دارید؟اگه دارید روی فهم و علاقه ی شما از اون درس اثر گذار بوده؟


۱۸.هم رشته ایاتونو چجوری ارزیابی می کنید؟(یه انتقاد و یه جنبه ی مثبت ازشون بگید حداقل)


۱۹.تاثیر تدریس دبیر در علاقه مندی بچه ها چقدره؟دلیلتون چیه؟


۲۰.چطور می تونیم میل به دانایی رو در بچه های منفعل افزایش بدیم؟


خوشحال میشم هر کس این کامنتو خوند بهش جواب بده