کلاژ زندگی ، مرداد۱۴۰۱

سلام امیدوارم خوب باشید.? چند شب پیش داشتم به ایده‌هام برای روزهای بعد از کنکور فکر میکردم. به اینکه بعد از حدود یک ماه و نیم چقدر به برنامه‌هام عمل کردم؟ چقدر کار نیمه تمام دارم و چه قول‌هایی دادم؟ همین هم شد ایده‌ی این کلاژ که نسبتا با پست‌های همیشگیم فرق داره اما دوستش دارم.?


۱.تمیز کردن گلپرها ✅ ۲۸مرداد

بخشی از ضایعات در کنار نتیجه‌ی کار
بخشی از ضایعات در کنار نتیجه‌ی کار

این گلپرها رو از فروشگاه همیشگی نگرفتیم و بعد از خرید متوجه شدیم پر از ضایعات هستند. به مامان قول دادم تمیزشون کنم اما چون کار وقت‌گیری بود ترجیح دادم بمونه برای بعد از کنکور.

نکته‌ی آموزشی: برای جداکردن ضایعات چیزهای درشتی مثل گلپر میتونید از آبکش کمک بگیرید از اَلَک خیلی بهتره و کار رو راحت‌تر میکنه اما در نهایت باید دستی گلپرها رو جدا کنید.

تمیز کردن گلپر کار نسبتا سخت و خسته کننده‌ایه. من چند باری گذاشتمشون کنار، اما بالاخره شب در حالی خوابیدم که شیشه‌ی گلپر‌های تمیز روی اُپن آشپزخونه بود و من غرق در لذتِ به پایان رسوندن یکی از موارد لیستم. این کار بالاخره از لیست من خط خورد!

۲.فیلم‌✅ ۲۸مرداد

موقع کار یک سریال حال خوب کن هم میدیدم.سریال کره‌ایهa poem a day که برای چندمین بار ناهش میکنم. اتفاقات سریال در بخش فیزیوتراپی یک بیمارستان رخ میده و محوریت داستان هم دختریه که علاقه‌ی زیادی به ادبیات و شعر داشته اما به خاطر شرایط خانوادش رشته‌ی فیزیوتراپی رو انتخاب میکنه. مواجهه‌ی این کاراکتر با دور شدن از علاقش و کلا زندکی جالبه. من سریالش رو دوست دارم، خیلی رنگ و بوی زندگی داره.

غیر از این سریال توی این مدت با خانواده فیلم "دل شکسته" رو هم نگاه کردم. ما گاهی برمیگردیم به فیلم‌های قدیمی، با اینکه گاهی حتی دیالوگ‌هاشون رو هم حفظیم.?

فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ رو هم دیدم. از بین فیلم‌های ابرقهرمانی amazing spider man1 برای من محبوبترینه.? پیتر پارکر توی این فیلم چندبار به آزمایشگاه ژنتیک میره. اونجا آزمایش انجام میدن، درباره‌ی انتقال صفت صحبت میکنند و کل اتفاقات فیلم هم بر اساس جهش ژنتیکیه. گاهی فکر میکنم اولین جرقه‌های علاقه‌ی من به ژنتیک از دیدن همین فیلم بوده.?

amazing spider man استن لی در
amazing spider man استن لی در

من عاشق این سکانسم، خیلی ز غوغای جهان فارغه? میدونستید شخصیت اسپایدرمن رو خود استن‌لی خلق کرده(همین آقایی که در تصویر میبینید) و توی خیلی از فیلم‌های مارول در نقش‌های فرعی حضور داشته؟ ?

استن لی نویسنده‌‌ و تهیه کننده‌ی کتاب‌های کامیک و فیلم‌های ابرقهرمانیه

۳.ترمیم رژگونه✅ ۲۹مرداد

قبل و بعد?
قبل و بعد?

پودر رژگونه‌ی شکسته+ اسپری الکل=رژگونه‌ی ترمیم شده. من این کار رو چندبار انجام دادم و نتیجه همیشه خوب بوده خداروشکر. فقط وقتی پودر رژگونه و الکل یکم حالت خمیری گرفت با دست تمیز یا پشت قاشق سطحش رو صاف کنید و هم‌زمان فشار بدید.

۴.کتاب ✅ ۲۹ و ۳۰مرداد

از عادت‌های مطالعم که دوست دارم ترکش کنم نیمه رهاکردن کتاب‌هاست. خوندن این کتاب‌ها هم توی لیست تابستونم هست. برای شروع کتاب "گپ و گفت حرفه‌ای" رو خوندم که درباره‌ی فنّ مصاحبه بود. حالا ۸تا کتاب ناقص مونده.

روز بعد هم کتاب صوتی "فدایت شوم" رو گوش دادم که شامل ۱۸ نامه از طلعت خانم به همسرش میشد که در دوران قاجار اتفاق میوفتاد. خیلی به دلم نشست. گوینده و نویسنده‌ی کتاب خانم شرمین نادری بودن.

جلد ۲ کامیک هارلین رو هم خوندم که شماره‌ای نسبتا جدیده که ماجرای تبدیل دکتر هارلین کویینزل به هارلی کویین رو روایت میکنه و آرت‌های خیلی زیبایی داره‌.?

۵.بافت دستبند✅ ۳۰ و ۳۱مرداد

برای دختر یکی از آشناها
برای دختر یکی از آشناها

من بافت دستبند رو حدود ۶سال پیش یادگرفتم، همون موقع‌ها که دستبند دوستی مد شده بود. یادمه اون اوایل مدام کارم خراب میشد و گیج میشدم تا اینکه یک صفحه‌ی آپارات پیدا کردم که برخلاف آموزش‌های قبلی به فارسی و خیلی روون توضیح میداد. اسم کانالش رو هنوز یادمه "زیباشو دات کام" به احتمال زیاد هنوز ویدیوهاش هست هرچند که حالا آموزش فارسی در این زمینه زیاده. نکته: موقع بافت مهره‌ی حروف حواستون باشه. من بار اولی که دستبند رو بافتم دیدم کلمه برعکس شده.? اگر اشتباه کردید با سوزن یا دست راحت میشه گره‌ها رو باز کرد.

۶.کش مو✅ ۳۱ مرداد

چند سال بود یکم پارچه‌ی ساتن از پروژه‌ی کار و فناوریم داشتم. تصمیم گرفتم باهاشون کش مو درست کنم. شنیدم کش موی ساتن از موخوره جلوگیری میکنه.

نکته: کش رو که بریدید گره بزنید و موهاتون رو باهاش ببندید اگر اندازش خوب بود بازش کنید و بعد وارد نوار ساتن کنید تا زیادی تنگ یا گشاد نشه. دوخت کش‌مو خیلی سادست یک سرچ کنید آموزشش رو پیدا میکنید.

۷.پادکست ۲۹و۳۱مرداد

این مدت اپیزود۱۳ پادکست هیرولیک با عنوان "تیمارستان آرکِیم" و اپیزود ۲۹ پادکست رادیو یارا با عنوان "جواب بی‌خوابی‌هات رو میدی" رو گوش دادم.

هیرولیک پادکستی در حوزه‌ی کتاب‌های مصوره که در کنار تعریف کردن داستان اون کتاب مصور (مثلا ۱۲جلدی ویژن) بیوگرافی طراح و نویسنده و ماجرای خلق اون شخصیت رو هم تعریف میکنه.

رادیو یارا پادکستی در حوزه‌ی توسعه‌ی فردیه که اپیزودهای کاربردی و صمیمی داره.

هر دو خیلی پادکست‌های خوبین. اگر اهل پادکست هستید بهشون سر بزنید.?


نوشتن این لیست خیلی کمک کرد تا کارهام رو به سر انجام برسونم. سعی کردم نوشته‌ها شامل تجربه‌های کاربردی باشند. امیدوارم براتون مفید بوده باشه.??

شما چه خبر؟ چه کارهایی رو پشت گوش انداختید که باید انجام بدید؟