قربونش برم بچّم داره کارتون می‎بینه! (۱۸+)

چه بهتر که قبل از خواندن متن زیر، یادداشت زیر را خوانده باشید:

نقش خانواده‌ها در کشفِ هویت جنسی سالم از سوی فرزندان (۱۸+)

بچّم داره کارتون می‎بینه!!!!! (۱۲+)

در این یادداشت نوشتم که یکی از علاقه‌مندی‌های بچه‎‌فیلسوف تماشای انیمیشن و انیمه است. توی این مدّتی که به دنبال انیمیشن و انیمۀ مناسب می‌گشتم، متوجه چیزهایی شدم که نگو و نپرس!

خیلی از ما دانلود انیمیشن و انیمه را به عهدۀ خود فرزندمان گذاشتیم تا خیر سرمان، شرّشان را از سرمان کم کنیم و خیالمان تخت خواب فنردار است که فرزندمان دارد به اصطلاح "کارتون" می‌بیند و همه‌چیز امن و امان و شهر آرام است! و پیش خودمان می‌گوییم: «قربونش برم بچّم داره کارتون می‎بینه!!!!!» امّا غافل از این که شاید آن کارتونی که بچه دارد می‌بیند برای پدر و مادر بچه هم مناسب نباشد چه برسد به خود بچه!

چند وقت پیش توی همین گشت‌زدن‌ها متوجه یک انیمیشن به نام «نیمونا» شدم و به این تصویر برخورد کردم:

بنده کارتون‌ها را سایت «کدومو» دانلود می‌کنم که خیلی شفاف همه‌چیز را دربارۀ انیمیشن و انیمه‌ها توضیح داده و نکاتی که باید در نظر گرفت را به والدین گوشزد می‌کند.

تصویری لو رفته از این انیمیشن!

و اعلام خطر اینکه فرزند دلبند ما می‌تواند امثال این کارتون را بدون سانسور و با تمام ثانیه‌هایش از سایت آپارات و هر سایت دیگری دانلود و تماشا کند. درست است که کار همجنس‌بازهای این انیمیشن فراتر از لمس‌کردن همدیگر نمی‌رود ولی به هر حال تماشای امثال این‌ها، برای کودکان و حتی نوجوانان ما جای تردید بسیاری دارد.

https://www.aparat.com/v/Dc8L5
یادداشت مرتیط که یکی از دوستان ویرگولی نوشتند:

بادصبا انیمیشن «قرمز شدن» را تبلیغ میکند!!!

سخن آخر:

☆ مطمئن هستم که شما صلاح خودتان و فرزندتان را خیلی بهتر از بنده می‌دانید.

دم شما گرم.

یادداشت پیشین:

شبی که ماشین زمانم یاتاقان زد!

حُسن ختام: مراقب آپارات هم باشید!
https://www.aparat.com/v/Zqvxd
توجه:

ان شاء الله همچنان در ویرگول هستم. ولی تصمیم دارم به فضل خدای عزیز از این به بعد بیشتر توی سایت خودم بنویسم. اگر خیلی علاقه‌مند بودید، تشریف بیاورید آنجا. قدمتان روی چشم.

لگوی سایت دست‌انداز!!!!!
لگوی سایت دست‌انداز!!!!!