#خروج از بعد

نامه ای به کسی که ده هزار سال وقت دارد!
سلام.
من کسی که ده هزار سال وقت ندارم به شما که گمانم از من بیشتر وقت داشته باشید نامه ای می نویسم. چند سوال مهم از شما دارم که امیدوارم پاسخ مرا بدهید. چرا که این پاسخ ها برای من که مدت محدودی زنده ام بسیار مهم خواهد بود.
سوال اول:
شما که ده هزار سال وقت دارید چه احساسی دارید؟
من که آنچنان همه چیز را با عجله و با اضطراب از سر می گذرانم که هیچ از آن نمیفهمم!. (آخر وقت ندارم)
نه احساسی! نه لذتی!.
خواهش میکنم شما که ده هزار سال وقت دارید به من بگویید زندگی وقتی بدانید برای همه ی کارها فرصت هست چه حسی دارد؟
سوال دوم:
شما که ده هزار سال وقت دارید با این همه وقت چه می کنید؟
میدانم عجیب به نظر می رسد اما من با اینکه همیشه در تکاپو و عجله هستم اما همیشه تقریبا مشغول هیچ کاری نیستم و بی کاری امانم را بریده!
روزهای متمادی زیادی در تخت لم داده ام و به سفیدی سقف خیره ام با پرسش اینکه این همه وقت برای چه کاری دارم!
آن قدر بهار و تابستان و پاییز و زمستان دیده ام که از این تکرار ها جز ملال ارمغانی ندارم!
گمانم بدترین عذاب خدا به یک انسان این باشد که ده هزار سال وقت به او دهد.
سوال سوم:
شما که ده هزار سال وقت دارید از حس و حال داشتن هایتان بگویید‌ لطفا.‌از اینکه زندگی بعد از پانصد سال عمر چه گونه خواهد شد.
در هزاره سوم زندگی چه برنامه ای برای زندگی دارید؟!
در هزاره ششم چطور؟
من قبل از همه ی این تجربیات تبدیل به خاک خواهم شد . اما مایلم حس و حال آن را بدانم. (ببخشید از کنجکاوی است)
سوال چهارم:
شما که ده هزار سال وقت دارید به نظرتان زمان کافی برای زندگی کردن دارید؟ برای تجربه کردن؟ برای خاطره ساختن؟ برای عاشق شدن؟ برای خانواده داشتن؟ برای مشهور شدن؟ برای پولدار شدن؟
من که تا به خودم آمدم که ببینم چه در چنته ی زندگی دارم. فرصتم تمام شد( میدانم که احمقانه به نظر می رسد) اما من برای فکر کردن به این سوال هیچ‌وقت فرصت نداشتم.
هنوز طوماری بلند بالا از قله های فتح نشده دارم و گمانم باید از روی لیست خیلیاشان را خط بزنم.
سوال آخر:
ده هزار سال وقت خود را حاضرید به کسی دیگر بدهید ؟ حداقل نصفش را ؟ به کسی که ده هزار سال وقت ندارد. و خیال می کند که اگر ده هزار سال وقت داشت زندگی اش تمام و کمال می بود‌.

بی صبرانه منتظر پاسخ های شما خواهم بود.
فقط به مقدار وقتی که دارم توجه داشته باشید.
ارادتمند شما کسی که ده هزار سال وقت ندارد.
۱:۴۳
۲۹/۲/۹۹
∆√!∆