نامه صد و سیزده ( دور دنیا در هشت دقیقه )

یار دورم ، علی عزیزم سلام

خاصیت لانگ دیستنس اینه که زیاد با خودت خیالبافی میکنی، با خودت و یارت میری و میری و میری. به خودت میای و میبینی دور دنیا رو تو ۸ دقیقه گشتی و برگشتی تو اتاقت .

خیلی وقتها از سفرهایی که باید با هم بریم میگیم. از کیش و هرمز بگیر تا یونان و دبی. ولی از همشون جذاب تر یه سفر دونفره بود از تهران به شمال یا برعکسش. تو خیالم من و تو با هم با ماشینمون زده بودیم به جاده. یه سبد مسافرتی هم رو صندلی عقب. توش فلاسک آب جوش و میوه و خوراکی.

برات میوه پوست میکندم و موزیک گوش میدادیم و باهاش میخوندیم .

تو تونل سرمو از پنجره ی ماشین میکردم بیرونو داد میزدم .

راستش هنوزم باورم نمیشه همین دو سه هفته پیش به رویام رسیدم. من و تو و ماشینمون و یه سبد و جاده .

منتها خیلی رویایی شروع نشد چون همون اول ماجرا یه کم برناممون بهم خورد . بعدش تراول ماگم ترکید و کل داشبورد و اسپیکر ماشین نسکافه ای شد.

ولی بعدش به طرز باور نکردنی ای رویایی تر از خیالبافی هام شد.

راستش دلم تنگ شده علی جون

برای آماده کردن صبحانه ی اون روز .

برای پیدا کردن ظرف مناسب برای صبحانمون، برای اینکه دور و برم بپلکی و حواست به آشپزی من باشه. بپرسی زری قارچش زیاد نشده؟ و من بگم نه ابش کشیده بشه جمع میشه.

بگم زردچوبه میخوام، بیاری ، بپرسم آویشن نداری بگی نمیدونم یه چیزی هست ، بیاری بوش کنم و بگم خودشه آویشنه.

نون رو رو آتیش اجاق گرم کنی و بگی اینجوری خیلی خوشمزه میشه. اسپرسو درست کنی برام.

منم غش کنم.

دلم جاده هرازو میخواد که دست انداخته بودم رو شونه ات و انگشتام با موهات بازی میکرد. از خودت میگفتی و داستانهای نگفته ی زندگیت که فقط تو جاده میشد گفت.

دلم اون گاز ندادنتو میخواد که دیر برسیم .

دلم اون سبد پر از خوراکی و میوه و فلاسکو میخواد که دست نخورده برگشت.

علی مهربونم !

میدونی ! به نظرم وقتی خدا داشت خلقت میکرد، نظر منو هم پرسیده بود.

من خیلی خوشبختم.

چون تو زندگیم عشق رو تجربه میکنم و دوست دارم کسی رو که دوستم داره . چیزی که خیلی ها تا اخر عمر بهش نمیرسن.

یجایی تو سریال شهرزاد، فرهاد زیر بارون این شعر از افشین یداللهی رو برای شهرزاد میخونه:

در من کوچه‌ای است
که با تو در آن نگشته‌ام
سفری است
که با تو هنوز نرفته‌ام
روزها و شب‌هایی است
که با تو به سر نکرده‌ام
و عاشقانه هایی
که با تو هنوز نگفته‌ام


خیلی چیزا مونده خیلی ...

عاشقتم