کتاب‌های پیشنهادی من برای نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۱ - قسمت دوم

تو پست قبلی ۵ تا کتاب درجه یک بهت معرفی کردم. در ادامهٔ همون لیست کتابای زیر رو هم پیشنهاد می‌کنم که بررسی و در صورت تمایل تهیه و مطالعه‌شون کنی. البته که اینا پیشنهاد من هست و اینجا خیلی مختصر به معرفی‌شون می‌پردازم؛ لطفا خودت دقیق‌تر و موشکافانه‌تر این کتابا رو قبل از خرید بررسی کن.

برو که رفتیم!


۶. دوباره فکر کن - نشر نوین

کتابی درخشان از نویسنده‌ای نابغه به نام آدام گرنت در باب یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های لازم برای عصر حاضر یعنی قدرت تجدید نظر و پادیادگیری (Unlearn). از طریق لینک زیر می‌تونی معرفی ویدیویی این کتاب رو که قبلا تهیه کردم مشاهده کنی:


https://www.instagram.com/p/COAjZNQAkG4/?utm_source=ig_web_copy_link


۷. اصل‌گرایی - نشر آموخته

اصل حرف این کتاب اینه که می‌گه فرصت زندگی ما محدوده پس باید از انبوه چیزای بی‌اهمیت، بگردیم و چندتا چیزی که تو زندگی‌مون واقعا ضروری و حیاتیه رو پیدا کنیم و به همونا بچسبیم و وقت و عمرمون رو صرف پرداختن به حواشی بی‌اهمیت نکنیم. به عبارتی اصل رو بچسبیم و فرع رو رها کنیم! البته به نظرم یه نقص اساسی داره و اینه که اون‌طور که باید و شاید، راهکار عملیاتی و دقیق نداده واسه این که چطوری اصل رو از فرع تشخیص بدیم... اما با این حال کتاب ارزشمندیه و خوندنش می‌تونه به ما بینش تازه‌ای ببخشه. ایدۀ اصلی کتاب هم می‌شه گفت نزدیک به مفهوم Minimalism (کمینه‌گرایی، ساده‌گرایی) هست. یه کتاب ساختارمند و خوش‌خوان با ترجمه خوب. بعید می‌دونم از خوندنش پشیمون بشی!



۸. هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها - نشر میلکان

ایدهٔ اصلی این کتاب بی‌شباهت به کتاب قبلی یعنی اصل‌گرایی نیست البته که لحن و قلم نویسنده‌‌ها فرسنگ‌ها فاصله داره! مارک منسن که بلاگر و Science writer هست، یه آدم فوق‌العاده طناز و البته بی‌ادبه و تو این کتاب با اون لحن جذاب و بانمک و صریح خودش سعی داره به ما بفهمونه که بجای این که هی بی‌خود و بی‌جهت عمرمون رو پای بیشتر خواستن و دغدغه چیزای بیشتری داشتن تلف کنیم،‌ چندتا دغدغهٔ ضروری تو زندگی‌مون داشته باشیم و به همونا بپردازیم...

توجه! تمام نسخه‌های این کتاب سانسورشده هستن به جز ترجمه ارشاد نیکخواه... دیگه انتخاب با خودتونه ولی من دفعه اول که کتاب رو خوندم همون ترجمه میلکان بود که اونم روونه و باحال ولی به هر حال سانسور شده.



۹. روان‌شناسی پول - انتشارات دوران

یه کتاب خیلی خوب در زمینه روانشناسی پول و توضیحی برای تصمیمات پولی و مالی که تو زندگی‌مون می‌گیریم. درباره هزینه، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و... توضیحات و توصیه‌های ارزشمندی رو ارائه می‌ده و خوندنش رو قویا پیشنهاد می‌کنم. نویسندهٔ کتاب هم آقای مورگان هاوزل هست با سابقهٔ بسیار زیاد در بازارهای مالی و بورس و به‌عنوان نویسندهٔ The Wall Street Journal فعالیت می‌کنه.



البته ترجمه‌اش با این که ضعیف نیست ولی زیاد هم جالب نیست و اگه زبانت خوبه حتما نسخهٔ اصلی‌اش رو تهیه و مطالعه کن.


خب به پایان قسمت دوم و معرفی کتاب‌های دستهٔ اول یعنی توسعه فردی و کسب‌وکاری رسیدیم. تو قسمت بعدی اما چندتا کتاب خوب و عامه‌فهم (غیرتخصصی) در زمینهٔ فلسفه بهت معرفی می‌کنم. امیدوارم این مطلب برات مفید واقع شده باشه و اگر این طور هست لطفا برای دوستات که مشتاق رشد و یادگیری‌‌ هستن بفرست تا همه با هم رشد کنیم.

اگر هم مایل بودی بیشتر با هم در ارتباط باشیم می‌تونی به لینک زیر که انواع راه‌های ارتباطی با من توش موجوده مراجعه کنی.
ارتباط با من


ارادت ?